Søgeordsanalyser
Link Building
Strategisk sparring
Contentanalyser
Som marketingansvarlig er du sikkert vant til jævnligt at rapportere afdelingens resultater til ledelsen. De løbende fremskridt og hvordan jeres afdeling bidrager til den overordnede strategi. Men hvad gør du, hvis du pludselig opdager, at jeres konkurrenter er begyndt at rykke på sig og stjæle trafik og besøgende fra søgeresultaterne?
Når konkurrenterne kommer
I starten af 2021 befandt Lomax sig netop i den situation. Lomax er markedsleder inden for kontorforsyninger, og deres konkurrent havde opskaleret deres SEO-indsats. Konkurrenten havde overhalet Lomax og var begyndt at stjæle vigtig organisk trafik på centrale søgeord.
I et marked med høj konkurrence, på både organisk og betalt trafik, stod Lomax til at miste synlighed, fremtidig indtjening og altafgørende markedsandele. En situation, der ikke var ønskværdigt i et marked med høj vækst pga. covid-19 pandemien og de mange nye hjemmearbejdspladser, der alle havde brug for kontorforsyninger.