Title & Description Optimizer

OPTIMERING AF TITLE TAGS OG META DESCRIPTIONS

Skriv et Title Tag og en Meta Description i boksene til venstre. Se derefter resultatet til højre.

Eksempel: "Bedømmelse: 5 - ‎Anmeldt af Jens Jensen"

Eksempel: "29. aug. 2016" eller "for 2 timer siden"

Eksempel: https://inboundcph.dk/title-og-description-optimizer/

Indtast søgeord, som skal fremhæves. Klik derefter på "Opdater" herunder.

mic
Ca. 1,234,000 resultater (0.23 sekunder)

SEO - Specialister i søgemaskineoptimering | InboundCPH

Annonce https://inboundcph.dk/seo/ Effektiv SEO - Yderst erfarne specialister i søgemaskineoptimering (SEO). Vi leverer professionel SEO til nogle af de mest digitalt ambitiøse virksomheder.

Linkbuilding | Effektiv og transparent linkbuilding - InboundCPH

https://inboundcph.dk/linkbuilding/ Få udført linkbuilding, der øger jeres synlighed. Linkbuilding er den vigtigste faktor for, hvor højt jeres website er placeret på Google.

Et Title Tag bør have en længde på 45-65 tegn inklusiv mellemrum ...

https://inboundcph.dk/title-og-description-optimizer/ Rated 4.5 out of 5.0 Rating: 4,8 - 121 votes 20. jul. 2017 - Her er et eksempel på en Meta Description. En Meta Description bør have en længde på 120-155 tegn inklusiv mellemrum.

Remarketing | Få succes med jeres remarketing-kampagner

https://inboundcph.dk/remarketing/ Få hjælp til at skabe effektive og rentable remarketing-kampagner. Vi hjælper jer med at genvinde tabte kunder via værdiskabende remarketing-annoncer.

SEO-VÆRKTØJER FRA INBOUNDCPH

Ordtæller

Få hjælp til at skrive brødtekster og overskrifter, der sikrer jer optimal synlighed på Google på de rigtige søgeord.
Gå til værktøjet »

Global søgemaskine

Se Googles søgeresultater i andre lande, og få indsigt i jeres og jeres konkurrenters positioner på Google i udlandet.
Gå til værktøjet »

Komplet oversigt

Oversigt over alle SEO-værktøjer fra InboundCPH og anbefalinger til en række af de bedste eksterne værktøjer.
Gå til siden »

Title Tag og Meta Description

Hver side på jeres website skal indeholde et Title Tag (også kaldet en sidetitel) og en Meta Description (også kaldet en meta-beskrivelse), der opsummerer og skaber interesse for sidens indhold. Et Title Tag er en kort overskrift, der vises som et blåt link i søgeresultaterne. En Meta Description er en kort beskrivelse, der vises under Title Tagget i søgeresultaterne:

Der er stor forskel på, hvor lange Title Tags og Meta Descriptions Google viser. Det afhænger blandt andet af, hvilken enhed (desktop eller mobil) brugeren benytter, og hvor relevant Title Tagget og Meta Descriptionen er for brugerens søgeforespørgsel. På nogle søgeforespørgsler viser Google ikke det Title Tag og den Meta Description, I har skrevet, men en anden relevant tekst fra jeres website.

Hvis jeres Title Tag og Meta Description er lang, er der risiko for, at Google automatisk skærer en del af teksten væk. For at minimere risikoen for, at Google udelader en vigtig del af teksten, anbefaler vi, at Title Tags har en maksimal længde på 65 tegn inklusiv mellemrum, og at Meta Descriptions har en maksimal længde på 155 tegn inklusiv mellemrum.

Gode råd om Title Tags

Et Title Tag skal:

  • være unikt og reflektere sidens indhold
  • være meningsfuldt og appellerende for læseren
  • have en længde på 45-65 tegn inklusiv mellemrum
  • indeholde det primære søgeord, som siden er optimeret efter, 1-2 gange (evt. i forskellige bøjninger)
  • have det primære søgeord stående så langt til venstre som muligt
  • så vidt muligt indeholde et eventuelt sekundært søgeord 1 gang
  • så vidt muligt indeholde salgsfremmende ord som køb, bestil,  eller book
  • bruge tankestreger (–) eller lodrette streger (|) til sætningsadskillelse (ikke punktum)
  • indeholde jeres firmanavn til sidst, hvis det er et kendt brand med et kort navn (eksempelvis ”Tekst… – Hotels.com” eller ”Tekst… | LEGO”).

Vær opmærksom på, at en del websites er sat op til automatisk at tilføje firmanavnet i slutningen af alle Title Tags. I de tilfælde skal I ikke selv skrive firmanavnet i slutningen, men I skal regne det med i den maksimale længde på 65 tegn. Læs mere om, hvordan I skriver det perfekte Title Tag.

Gode råd om Meta Descriptions

En Meta Description skal:

  • være unik og reflektere sidens indhold
  • være meningsfuld og appellerende for læseren
  • have en længde på 120-155 tegn inklusiv mellemrum
  • indeholde det primære søgeord, som siden er optimeret efter, 1-3 gange (evt. i forskellige bøjninger)
  • have det primære søgeord stående så langt til venstre som muligt
  • indeholde et eventuelt sekundært søgeord 1-2 gange
  • så vidt muligt indeholde salgsfremmende ord som køb, bestil,  eller book.

Avancerede indstillinger

Ved hjælp af værktøjets avancerede indstillinger kan I skabe en præcis visning af søgeresultatet på Google og derved få en bedre visuel forståelse for, hvordan Google præsenterer jeres website:

  • Google simulator: Tilføjer Googles layout rundt om søgeresultatet.
    • Annonce: Tilføjer et eksempel på en Google AdWords-annonce.
    • Organiske resultater: Tilføjer eksempler på organiske søgeresultater.
  • Udvidede uddrag: Tilføjer udvidede uddrag til søgeresultatet. Google viser automatisk udvidede uddrag (eksempelvis anmeldelser, åbningstider og kontaktoplysninger) fra visse sider, hvis den pågældende information er markeret med et kodestykke på siden.
  • Dato: Tilføjer en dato til søgeresultatet. Google viser automatisk datoer fra visse sider, især blogsider, hvis der fremgår en synlig dato på siderne.
  • Fremhævede søgeord: Fremhæver ord med fed i søgeresultatet. Google fremhæver automatisk ord i jeres Meta Description, der er identisk med brugerens søgeord eller søgefrase.

Gratis SEO-seminar

Lær, hvordan I tilrettelægger en effektiv SEO-strategi, der sikrer jer mest mulig trafik og flest mulige salg for pengene. Læs mere og tilmeld jer her:

GRATIS SEMINAR

Hold dig opdateret

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

20 års erfaring

Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i branchen. Vores SEO-processer er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor søgemaskineoptimering blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede SEO-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres projekter med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for