Title og Description optimizer

Meta-hjælper

topbanner1

Eksempel: "Bedømmelse: 5 - ‎Anmeldt af Jens Jensen"

Eksempel: "29. aug. 2016" eller "for 2 timer siden"

Eksempel: https://inboundcph.dk/vaerktoejer/meta-hjaelper/

Indtast søgeord, som skal fremhæves. Klik derefter på "Opdater" herunder.

mic
Ca. 1,234,000 resultater (0.23 sekunder)

SEO - Specialister i søgemaskineoptimering | InboundCPH

Annonce https://inboundcph.dk/seo/ Effektiv SEO - Yderst erfarne specialister i søgemaskineoptimering (SEO). Vi leverer professionel SEO til nogle af de mest digitalt ambitiøse virksomheder.

Linkbuilding | Effektiv og transparent linkbuilding - InboundCPH

https://inboundcph.dk/linkbuilding/ Få udført linkbuilding, der øger jeres synlighed. Linkbuilding er den vigtigste faktor for, hvor højt jeres website er placeret på Google.

Et Title Tag kan have en længde på max. 600 px ...

https://inboundcph.dk/vaerktoejer/meta-hjaelper/ Rated 4.5 out of 5.0 Rating: 4,8 - 121 votes 24. apr. 2024 - Her er et eksempel på en Meta Description. En Meta Description har en max. længde på 160 anslag.

Remarketing | Få succes med jeres remarketing-kampagner

https://inboundcph.dk/remarketing/ Få hjælp til at skabe effektive og rentable remarketing-kampagner. Vi hjælper jer med at genvinde tabte kunder via værdiskabende remarketing-annoncer.

Title Tag og Meta Description

Hver side på dit website skal indeholde et Title Tag (også kaldet en sidetitel, og en meta title) og en Meta Description (også kaldet en meta-beskrivelse), der opsummerer og skaber interesse for sidens indhold. Et Title Tag er en kort overskrift, der vises som et blåt link i søgeresultaterne. En Meta Description er en kort beskrivelse, der vises under Title Tagget i søgeresultaterne:

 

 Title Tag og Meta DescriptionDer er stor forskel på, hvor lange Title Tags og Meta Descriptions Google viser. Det afhænger blandt andet af, hvilken enhed (desktop eller mobil) brugeren benytter, og hvor relevant sidens Title Tag og Meta Descriptionen er for brugerens søgeforespørgsel. På nogle søgeforespørgsler viser Google ikke det Title Tag og den Meta Description, du har skrevet, men en anden relevant tekst fra jeres website.Hvis dit Title Tag og Meta Description er lang, er der risiko for, at Google automatisk skærer en del af teksten væk. For at minimere risikoen for, at Google udelader en vigtig del af teksten, anbefaler vi, at Title Tags har en maksimal længde på 65 tegn inkl. mellemrum, og at Meta Descriptions har en maksimal længde på 160 tegn inkl. mellemrum.

 

Gode råd om Title Tags

Et Title Tag skal:

  • være unikt og reflektere sidens indhold
  • være meningsfuldt og appellerende for læseren
  • indeholde det primære søgeord, som siden er optimeret efter, 1-2 gange (evt. i forskellige bøjninger)
  • have det primære søgeord stående så langt til venstre som muligt
  • så vidt muligt indeholde et eventuelt sekundært søgeord 1 gang
  • så vidt muligt indeholde salgsfremmende ord som køb, bestil,  eller book
  • bruge tankestreger (–) eller lodrette streger (|) til sætningsadskillelse (ikke punktum)
  • indeholde dit firmanavn til sidst (eksempelvis ”Tekst… – Hotels.com” eller ”Tekst… | LEGO”).

Vær opmærksom på, at en del websites er sat op til automatisk at tilføje firmanavnet i slutningen af alle Title Tags. I de tilfælde skal du ikke selv skrive firmanavnet i slutningen, men du skal regne det med i den maksimale længde på 65 tegn. Læs mere om, hvordan du skriver det perfekte Title Tag.

 

Gode råd om Meta Descriptions

En Meta Description skal:

  • være unik og reflektere sidens indhold
  • være meningsfuld og appellerende for læseren
  • have en max. længde på 160 tegn inklusiv mellemrum
  • indeholde det primære søgeord, som siden er optimeret efter, 1-3 gange (evt. i forskellige bøjninger)
  • have det primære søgeord inkluderet i første sætning
  • indeholde et eventuelt sekundært søgeord 1-2 gange
  • så vidt muligt indeholde salgsfremmende ord som køb, bestil,  eller book.

 

Brug af vores metadata tool

Ved hjælp af værktøjets avancerede indstillinger kan du skabe en præcis visning af søgeresultatet på Google og derved få en bedre visuel forståelse for, hvordan Google præsenterer dit website:

  • Google simulator: Tilføjer Googles layout rundt om søgeresultatet (Annonce: Tilføjer et eksempel på en Google Ads-annonce. Organiske resultater: Tilføjer eksempler på organiske søgeresultater).
  • Udvidede uddrag: Tilføjer udvidede uddrag til søgeresultatet. Google viser automatisk udvidede uddrag (eksempelvis anmeldelser, åbningstider og kontaktoplysninger) fra visse sider, hvis den pågældende information er markeret med et kodestykke på siden.
  • Dato: Tilføjer en dato til søgeresultatet. Google viser automatisk datoer fra visse sider, især blogsider, hvis der fremgår en synlig dato på siderne.
  • Fremhævede søgeord: Fremhæver ord med fed i søgeresultatet. Google fremhæver automatisk ord i din Meta Description, der er identisk med brugerens søgeord eller søgefrase.
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO
    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO