Søg
HELHEDSORIENTERET DIGITAL SUCCES: LIME

Vi skal udfordres for at udvikle os – dét gør InboundCPH

En understøttelse af marketingafdelingens rolle i organisationen og en sammen-hængende specialistindsats, har været nøglen til flere succesfulde markedsekspansioner
Skalering

af marketingindsatser fra 1 til 6 lande

Forbedret

tracking- og global dataindsigt

Ny datadrevet

& omsætningsfokuseret global marketingstrategi

Samarbejde: 2022-nu

 Uddannelse
Strategisk rådgivning
SEO
Google Ads
LinkedIn Ads
Meta Ads
Dashboard
Rapportering

Branche
B2B SaaS, Customer Relationship Management (CRM).

Derfor har svenske Lime Technologies valgt en dansk performancepartner

Lime Technologies lever af at hjælpe deres kunder med at understøtte en problemfri og optimal kunderejse. Det gør de gennem forskellige ydelser og tjenester, der primært centrerer sig omkring CRM-systemer og rådgivning. En svensk stiftet organisation med 30 år i markedet, og nu er de til stede i seks lande (Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland og Holland) med mere end 400 medarbejdere og intet mindre end +1.000.000 brugere.

I 2022 trådte Lina Andolf-Orup til som CMO med ansvar for at drive alle marketingindsatser på tværs af alle seks lande, og sidenhen en rebranding af hele Lime. Kort tid inden hoppede InboundCPH med ombord, og sammen vedligeholder og udvikler vi nu en gennemtestet og organiseret digital strategi for Lime.

Og det store spørgsmål er selvfølgelig; ”Hvorfor vælger en svensk funderet virksomhed en dansk, digital performance partner?”. Og svaret til det er Lina Andolf-Orup helt klar i mæglet omkring.

”De udfordrer os på en måde, som vi ikke tidligere har oplevet. Vi har brug for specialister, der er så dygtige, at de ikke bare udfører de opgaver, vi stiller dem, men også sparker bolden tilbage, når de kan se udviklingsmuligheder og potentialer, vi overser”, siger Lina Andolf-Orup.

01
Hvorfor faldt valget på InboundCPH?

”De udfordrer os på en måde, som vi ikke tidligere har oplevet. Vi har brug for specialister, der er så dygtige, at de ikke bare udfører de opgaver, vi stiller dem, men også sparker bolden tilbage, når de kan se udviklingsmuligheder og potentialer, vi overser”, siger Lina Andolf-Orup, CMO hos Lime.

02
En Allbound-indsats bliver centraliseret

”Omkring 60% af vores leads kommer fra digital marketing så området har selvfølgelig stor betydning for vores salgsstrategi. Tidligere har vi været ekstremt salgsdrevet, men nu har vi defineret og praktiseret en stor fælles Allbound strategi i Lime, og den spiller InboundCPH selvfølgelig også en rolle i”, siger Lina Andolf-Orup.

03
Fokus på kvalificerede leads

Lina Andolf-Orup påpeger, at Lime tidligere har været fokuseret på antal af leads, men at de nu i højere grad er blevet skarpere på kvalifikationen af de enkelte leads, og hvad de fører med sig. ”Vi forsøger at støtte dem i, hvordan de kan drives af nogle andre målsætninger, end de måske tidligere har været vant til”, siger Mads Toft, Inbound Marketing Consultant hos InboundCPH.

Sådan voksede samarbejdet sig stort

01 Situation: Dansk test-periode blev til yderligere fem markeder

Lime indledte et samarbejde med InboundCPH med ønske om i første omgang at få strømlinet og optimeret deres danske, digitale set up. Og aftalen var klar fra starten; hvis vi sammen opnåede de opstillede KPI’er for pilotprojektet, ville vi udvide samarbejdet med de resterende markeder.

Det gjorde vi, og det blev derfor startskuddet til et stort og betydningsfuldt samarbejde for begge parter.

Lime fortæller selv, hvordan læringsprocessen for dem har været stor lige fra start.

”Vi har lært meget helt fra start. Både på kvalificering af vores leads, men også på tracking og data”, siger Lina Andolf-Orup. ”Vi har, især i begyndelsen af samarbejdet, fokuseret på at opsætte korrekt tracking på tværs af lande og kanaler, så vi sikrer os at indsamle mest muligt data til videreudvikling af kampagner og indsatser. Vi har brugt vores eget CRM og dets data kombineret med data fra vores forskellige digitale kanaler til at se, hvilke kanaler der præsterer og rent faktisk genererer forretning i sidste ende ”. Sideløbende har Lime gennemgået en omfattende intern udvikling af deres brandidentitet.

”Generelt har vi gennemgået et stort arbejde med vores brand og ydelser i den periode, hvor InboundCPH har været vores forlængede marketingled”, siger Lina Andolf-Orup.

”De har bl.a. arbejdet utroligt dedikeret med at identificere deres kernemålgruppe, som også har vist sig at have en positiv effekt, når det kommer til betalt annoncering. Så det er helt klart en proces, vi også har støttet dem i fra sidelinjen”, siger Mads Toft fra InboundCPH.

02 Proces: En Allbound-indsats bliver centraliseret

Der er store kulturelle forskelle på markederne, og det fremgår også i vores data. Derfor er det nødvendigt at teste forskellige strategier af ift., hvad der fungerer i eks. Danmark versus Tyskland. Og derfor er InboundCPH blevet et aktivt led i hele Lime Allbound-indsats.

”Omkring 60% af vores leads kommer fra digital marketing så området har selvfølgelig stor betydning for vores salgsstrategi. Tidligere har vi været ekstremt salgsdrevet, men nu har vi defineret og praktiseret en stor fælles Allbound strategi i Lime, og den spiller InboundCPH selvfølgelig også en rolle i”, siger Lina Andolf-Orup.

Og netop derfor har det også, på trods af forskellighederne i markederne, været et fælles fokus at få centraliseret hele deres digitale indsats, hvilket korrekt tracking og data har understøttet.

Et eksempel på et parameter, vi har arbejdet med i den digitale indsats, er den konkrete købsadfærd, der knytter sig til markedet. Det er selvfølgelig tidspunkter på året, hvor organisationer er mere tilbøjelige til at købe CRM-systemer, ligesom med alle mulige andre varer. Og de tendenser er vi opmærksomme på, når vi udvikler digital indsats -og strategi med Lime.

Vi afholder løbende statusmøder, hvor vi ser nærmere på resultater og tendenser i datasættet, og bliver enige om, hvilke knapper vi fremadrettet skal skrue på. Det har også udmundet i workshops om AI, som fremadrettet vil lette arbejdet omkring udvikling af content, der taler specifikt til målgruppernes udfordringer.

Og selvom tests, workshops og udvikling er positive elementer i samarbejdet, mener Lina Andolf-Orup, at der er en helt særlig grund til, at InboundCPH lykkes som performance partner hos Lime:

”Vi sætter pris på den størrelse InboundCPH har, fordi vi ikke ender som en lille fisk i et enormt hav af kunder, ansatte og timer. Jeg ved, at de udnytter hver en krone, vi lægger i deres forretning på den mest optimale måde. Det er det eneste, de har vist os, og dét skaber tillid”, siger Lina Andolf-Orup.

03 Resultat: Rebranding skal understøttes digitalt

Efter en dugfrisk, stor rebranding fokuserer vi primært på at få strømlinet hele den digitale tilstedeværelse.

Det næste, vi arbejder hen i mod, er at kunne dokumentere hvor mange kroner og øre, vi rent faktisk er med til at understøtte. Vi arbejder på et framework, der kan synliggøre, hvordan vores fælles indsatser understøtter den overordnede strategi i organisationen.

Lina Andolf-Orup påpeger, at Lime tidligere har været fokuseret på antal af leads, men at de nu i højere grad er blevet skarpere på kvalifikationen af de enkelte leads, og hvad de fører med sig. ”Vi forsøger at støtte dem i, hvordan de kan drives af nogle andre målsætninger, end de måske tidligere har været vant til”, siger Mads Toft. Og netop den udvikling har haft stor betydning for Lime, mener Lina Andolf-Orup.

”Vi er blevet skarpere og mere konkrete i vores håndtering af leads. I dag kvalificerer vi mere afgrænset og hårdere på, hvilke leads der ender i MQL ud fra specifikke værdier som bl.a. virksomhedsstørrelse og/eller branche, og det har gjort vores output bedre i sidste ende”, siger Lina Andolf-Orup.

”Så når et lead ender i salgsafdelingen i dag, så ved vi med sikkerhed, at de er modne nok til det”, siger hun.

”Jeg ser ingen grund til at kigge mig om efter et andet bureau - heller ikke et svensk, nej”

”De er et forlænget led i vores marketingafdelingen – og et ret afgørende led. Og fordi vi løbende har bygget markeder på, har vi også udviklet en stor tillid til hinanden undervejs. Jeg ser ingen grund til at kigge mig om efter et andet bureau – heller ikke et svensk, nej”.

Lina Andolf-Orup
CMO, Lime