Søg
SEO CASE: LOMAX

Lomax 6x doblede synligheden på kategoridefinerende søgeord

MÅLRETTET VÆKSTFOKUSERET SEO INDSATS PÅ HØJ VOLUME SØGEORD
264 %

estimeret stigning i organisk trafik om dagen

138

nye top 3 (high volume) søgeord

6,7X

synlighed

Det gjorde vi

Søgeordsanalyser
Link Building
Strategisk sparring
Contentanalyser

Som marketingansvarlig er du sikkert vant til jævnligt at rapportere afdelingens resultater til ledelsen. De løbende fremskridt og hvordan jeres afdeling bidrager til den overordnede strategi. Men hvad gør du, hvis du pludselig opdager, at jeres konkurrenter er begyndt at rykke på sig og stjæle trafik og besøgende fra søgeresultaterne?

Når konkurrenterne kommer

I starten af 2021 befandt Lomax sig netop i den situation. Lomax er markedsleder inden for kontorforsyninger, og deres konkurrent havde opskaleret deres SEO-indsats. Konkurrenten havde overhalet Lomax og var begyndt at stjæle vigtig organisk trafik på centrale søgeord.

I et marked med høj konkurrence, på både organisk og betalt trafik, stod Lomax til at miste synlighed, fremtidig indtjening og altafgørende markedsandele. En situation, der ikke var ønskværdigt i et marked med høj vækst pga. covid-19 pandemien og de mange nye hjemmearbejdspladser, der alle havde brug for kontorforsyninger.

01
Målsætning

Målsætningen for Lomax var at genvinde de tabte søgeordspositioner og derefter forbedre positionerne på 80 nøglesøgeord, så de kunne stadfæste deres rolle som markedsleder.

02
Proces

Processen startede med en grundig benchmark- og performance analyse på de søgeord, der var vigtige for kategorien og kerneforretningen. Herefter blev der udvalgt de 80 bedste søgeord ud fra kriterierne trafik, omsætning og effektivitet som Lomax skulle være synlig på.

03
Resultat

Gennem en målrettet SEO-strategi har Lomax formået at holde positionerne efterfølgende og taget farten af konkurrenterne. For Lomax betyder det, at de kan stadfæste deres position som markedsledere og på den måde formår de at have et stærkt grundlag for den fremtidige vækst.

Processen – et fokus på kerneforretningen

I samarbejde med Lomax lagde InboundCPH en ny SEO-strategi. Målsætning var først at genvinde de tabte søgeordspositioner og derefter forbedre positionerne på 80 nøglesøgeord, der definerede kategorien. Hvis det lykkedes, så kunne Lomax stadfæste deres rolle som markedsleder.

Strategien blev skabt på baggrund af en grundig benchmark- og performance analyse på de søgeord, der var vigtige for kategorien og kerneforretningen. I alt blev der udvalgt 80 søgeord ud fra hvor meget trafik de skabte, hvor stor omsætning de genererede og hvor effektive de var til at skaffe nye kunder. Strategien skulle understøttes af både content og proaktivt outreach i form af nye links.

Resultatet

Projektet forløb over 8 måneder med løbende statusmøder, hvor indsatsen blev evalueret. Benchmark- og performanceanalysen viste, at der var en estimeret trafik på 1.500.000 månedlige søgninger på de udvalgte søgeord. På grund af konkurrentens fremtog havde Lomax en gennemsnitlig 46. plads i de organiske søgninger. Hvilket svarer til et sted på side 7 af søgeresultaterne. Et sted hvor de færreste kommer. Her 8. måneder efter ligger Lomax på en gennemsnitlig position på 7,8 – midt på første side. En seksdobling af synligheden på de kategoridefinerende søgeord.

Omregnet til estimeret trafik, så har ændringen i positionerne på de 80 søgeord betydet en stigning i organisk trafik fra 1.100 besøgende om dagen til hele 4.000 besøgende om dagen. En firedobling af den organiske trafik svarende til potentielt over en million flere besøgende årligt.

Sammen med Inbound CPH har Lomax gennem en målrettet SEO-strategi formået at holde positionerne efterfølgende og taget farten ud af konkurrenten. For Lomax betyder det, at de kan stadfæste deres position som markedsledere når de er tydeligt til stede på de nøglesøgeord, der definerer kategorien for kontorforsyninger. Netop den position giver Lomax et stærkt grundlag for den fremtidige vækst.

Næste skridt

Fortsat samarbejde

Samarbejdet startede i april 2021, og allerede efter første kvartal var der flotte resultater på de enkelte søgeord og en øget digital synlighed. Samarbejdet blev derfor udvidet til at omfatte yderligere søgeord, områder og kategorier. Efterfølgende er søgeordsporteføljen jævnligt blevet udvidet og nye søgeordsanalyser er kommet til.

Resultatet af det fortsatte samarbejde er, at Lomax kontinuerligt har vækstet organisk, hvilket har nedsat afhængigheden af betalte kanaler. Derudover har arbejdet medført at Lomax fortsætter med at udvide markedsandele på Google på såvel klassiske kategorier som nye områder, eks. corona-relaterede værnemidler.

Takket være en struktureret, detaljeret og kontinuerlig SEO-strategi har Lomax formået at vækste i en digital brydningstid samt bibeholde kritiske markedsandele inden for alt til kontoret.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet