Hvad er remarketing?
De fleste brugere på jeres website forlader websitet uden at foretage den ønskede handling (eksempelvis et køb). Remarketing gør det muligt at vise annoncer til de brugere, der har forladt jeres website eller app, så I kan fastholde deres opmærksomhed og skabe fornyet interesse for jeres produkter eller tjenester.
De pågældende brugere har allerede et kendskab til jer, og derfor er sandsynligheden for, at de reagerer positivt på annoncerne, større end ved andre former for annoncering. Konverteringsraten er derfor ofte tilsvarende højere. I betaler kun, når brugerne klikker på jeres annoncer, og I betaler altså med andre ord kun, når brugerne har en reel interesse for jeres produkter eller ydelser.
Fordele ved remarketing-kampagner
Uanset om jeres mål er at øge salget, at øge antallet af tilmeldinger til et nyhedsbrev eller at øge den generelle opmærksomhed om jeres brand, er remarketing typisk en meget målrettet og meget omkostningseffektiv form for annoncering. Fordelene ved remarketing er mange. I får:
- Adgang til tabte kunder. Det er sjældent, at man kan gennemføre et salg allerede ved første kontakt med en kunde. Remarketing gør det muligt at vise annoncer til de brugere, der har besøgt jeres website, så I kan fastholde deres interesse for jeres virksomhed og skabe fornyet interesse for jeres produkter eller tjenester.
- Højere konverteringsrate. Jeres annoncer når ud til personer, der allerede kender jeres brand, og derfor er de mere tilbøjelige til at reagere positivt på annoncerne. Det fører til en højere konverteringsrate og et større afkast på jeres annoncer.
- Målrettet annoncering. Annoncerne kan målrettes segmenter af brugere, der har foretaget en specifik handling på jeres website (eksempelvis set et bestemt produkt eller lagt noget i indkøbskurven uden at foretage et køb). På den måde får i maksimal værdi for jeres annoncekroner.
- Større rækkevidde. Annoncerne bliver ikke kun vist, når jeres målgruppe foretager en relevant søgning på Google. De kan også blive vist på de mere end to millioner websites og apps, der er en del af Googles såkaldte displaynetværk.
- Større brand-awareness. Remarketing fastholder kundernes bevidsthed om jeres virksomhed, så sandsynligheden for at de vælger jer, næste gang de køber et produkt eller en tjeneste, øges.
Sådan fungerer remarketing
Remarketing er en annonceringsform, hvor jeres annoncer vises for brugere, der tidligere har besøgt jeres website. Det er typisk en meget effektiv annonceringsform, fordi den gør det muligt at påvirke brugere, der allerede har et kendskab til jeres virksomhed og jeres produkter. Vi anvender Google Ads til vores retargeting-kampagner.
Remarketing-annoncer kan have mange former. Det kan være tekstannoncer eller shopping-annoncer, der vises i Googles søgeresultater, men det kan også være tekstannoncer, shopping-annoncer eller bannerreklamer, der vises på udvalgte, relevante sider blandt de mere end to millioner websites og apps i Googles displaynetværk.
Målrettet og effektiv markedsføring
Annoncerne kan målrettes specifikke segmenter af brugere på baggrund af, hvordan brugerne har ageret på jeres website. Det er eksempelvis muligt at vise specifikke annoncer til de brugere, der har set et bestemt et produkt eller lagt noget i indkøbskurven uden at foretage et køb.
Det er muligt at kombinere remarketing-annoncer med den demografiske målretning i Google Ads, så annoncerne rammer målgruppen mere præcist. Vi kan målrette annoncerne på baggrund af alder, køn og forældrestatus, så I ikke bruger penge på annoncer, der ikke har den ønskede effekt.
Teknikken bag
Remarketing virker ved, at der indsættes en kode på jeres website, som gør det muligt for Google at placere en anonym cookie på jeres brugeres computer, tablet eller smartphone. Hver cookie indeholder et id, der identificerer brugeren, men den indeholder ingen personlig information som eksempelvis brugerens navn, adresse eller mailadresse.
Når en bruger efterfølgende gør brug af Googles søgemaskine eller besøger en af de mange websites, der er en del af Googles displaynetværk, kan jeres annoncer blive vist for den pågældende bruger. Vi sætter altid en begrænsning på, hvor mange gange dagligt den samme annonce kan blive vist for den samme bruger, så annoncerne ikke skaber irritation hos brugeren.
Få succes med jeres remarketing-kampagner
Hos InboundCPH kan vi opsætte effektive og rentable remarketing-kampagner baseret på en solid viden og et solidt fundament, som tager udgangspunkt i og er i tråd med jeres forretning, jeres kommunikation, jeres målgrupper, jeres salgstragter, jeres landingssider og jeres SEO-arbejde. Derved sikres en konsistent, effektiv og værdiskabende annoncekampagne.
Gennem vores remarketing-kampagner sikrer vi jer en stærkere markedsposition på Google, som øger jeres konverteringsrate, jeres salg og kundernes bevidsthed om jeres virksomhed. Vi arbejder målrettet og dokumenteret, så vi konstant kan evaluere og optimere jeres kampagne og øge jeres udbytte.