Hvad er udgående links?
Udgående links (også kaldet outbound links) er links på dit website, der linker til andre websites. Udgående links giver dine brugere mulighed for at læse mere om det, du beskriver, det øger brugernes engagement, det styrker din troværdighed og sender et positivt signal til Google – forudsat at du linker til relevante, troværdige sider. Ulempen er, at brugerne forlader dit website, måske uden at vende tilbage.
Fordelene opvejer ulempen, for de brugere, der har en reel interesse i din virksomhed, vil med al sandsynlighed vende tilbage efter at have klikket på linket. Vi anbefaler, at du indsætter udgående links i dine brødtekster, når det er relevant for dine læsere. Det kan eksempelvis være links til producenter, leverandører, forhandlere, informationssider med flere.
Undgå at linke til dine konkurrenter og undgå at linke blot for linkets skyld. Linket skal have en reel relevans for den side, du linker fra, og det skal være relevant for dine læsere – eksempelvis fordi det giver yderligere information om emnet eller understøtter dine salgsargumenter.