Søg
HELHEDSORIENTERET DIGITAL SUCCES: SECURITAS

Sikkerhed, synlighed og samarbejde

Et struktureret framework løser komplekse udfordringer og skaber stærke relationer, hvilket sikrer succes i samarbejdet med Securitas A/S.
300%

vækst i antallet af leads

Succesfuldt

’Test and Learn’-framework

Samarbejde: 2022-nu

 Uddannelse
Strategisk rådgivning
Meta Ads
Google Ads
LinkedIn Ads
Søgemaskineoptimering/SEO
Dashboards
Rapportering
Tracking

Branche
B2B – Sikkerhedsløsninger, Overvågning, Alarmsystemer, Vagter.

’Test and Learn’-redskab har givet Securitas nye muligheder

Siden juni 2022 har InboundCPH og Securitas A/S i samarbejde udviklet og forfinet en kontinuerlig tilstedeværelse med annoncepakker, der løbende evalueres og optimeres gennem rapportering, vores Test & Learn-skabelon og tæt dialog. Samarbejdet er i høj grad defineret af tillid, kemi, sparring og udvikling.

Securitas A/S er en af Danmarks største sikkerhedsleverandører til B2B markedet med den fulde vifte af sikkerhedsløsninger med alt fra fysiske vagter til overvågning og alarmer. De er til stede i over 44 lande, og har mere end 365.000 medarbejdere på verdensplan. Kernen i deres forretning er tryghed. Og som Mia González Sommer-Larsen, Marketingchef, så fint påpeger, så ”opstår tryghed først, når du har tillid”, og derfor er det også en altafgørende rolle for marketingteamet, at de formår at vække tillid både online og offline.

Mia González Sommer-Larsen har i løbet af de fem år som marketingchef brugt energi på at opbygge og udvikle den interne marketingafdeling. Et led i den udvikling har været at få et eksternt specialistled koblet på de områder, hvor Securitas’ egne kompetencer ikke længere rakte til det fulde udbytte af potentialet.

Securitas A/S har tidligere samarbejdet med to andre bureauer, inden de opstartede samarbejdet med InboundCPH.

01
Hvorfor faldt valget på InboundCPH?

”Som kunde køber du jo specialisthjælpen, fordi du ikke ved, hvor den faglige udfordring ligger henne. Men til gengæld ved du oftest, hvad du ønsker dig af et samarbejde, og dét ønske fik vi indfriet hos InboundCPH”, siger Mia González Sommer-Larsen.

02
Værdifuldt Test and Learn-framework

For at lykkes med at indhente den rette viden, udviklede vi et Test and Learn-framework, som løbende uddanner os i målgruppens adfærd. ”Frameworket er ekstremt værdifuldt. Så værdifuldt, at vi har kunne dele læringen på tværs af den globale organisation”, siger Mia González Sommer-Larsen.

03
Tredoblet antallet af leads i løbet af de sidste par år

Josephine Ludvigsen, Partner & Head of Social hos InboundCPH, mener at det i høj grad skyldes den måde de udfordrer og sparrer med hinanden på; ”De er modtagelige overfor vores inputs og rådgivning, men også konstruktive kritiske, så vi altid opnår det bedste fælles resultat i vores samarbejde.", siger Josephine Ludvigsen.

Sådan voksede samarbejdet sig stort

01 Situation: Et ønske om et tillidsbaseret samarbejde og synlighed på SME-markedet

Securitas A/S kom ud af et eksisterende samarbejde, men havde et behov for at trykke på ”reset” i forbindelse med nogle konkrete aktiviteter, og søgte derfor en ny start med InboundCPH.

”Som kunde køber du jo specialisthjælpen, fordi du ikke ved, hvor den faglige udfordring ligger henne. Men til gengæld ved du oftest, hvad du ønsker dig af et samarbejde, og dét ønske fik vi indfriet hos InboundCPH”, siger Mia González Sommer-Larsen.

Hun fortæller, at de var på udkig efter en samarbejdspartner med en klar forretningsforståelse og et erfarent team med seniorprofiler, der havde erfaring fra forskellige projekter og udfordringer. Det var afgørende for Mia González Sommer-Larsen at indgå i et samarbejde, hvor begge parter har et fælles ansvar for skabe de gode resultater.

Helt konkret på resultatniveau ønskede de at få skabt større synlighed på SME-markedet og generet flere leads til salgsteamet. I samarbejde blev vi enige om, at indsatsen skulle strække sig over Paid Social, Google, rådgivning, og derudover SEO, som Securitas i forvejen havde arbejdet dedikeret med.

02 Proces: Test and Learn

Efter en grundig foranalyse af Securitas’ set-up blev det klart, at vi sammen skulle finde nye løsninger til at lære målgruppen bedre at kende. Vi ønskede at blive klogere på:

  • Hvilken form for annonceringen giver mening for Securitas at fokusere på?
  • Hvilke muligheder har vi for at samle leads?
  • Hvilket content kan vi kreere med mest mulig effekt hos målgruppen?

For at lykkes med at indhente den viden, udviklede vi et Test and Learn-framework, som løbende uddanner os i målgruppens adfærd.

Helt konkret går det ud på at 1) teste annoncer mod hinanden – hhv. emotionelt, high-level, brand-kommunikation mod produktnær, taktisk kommunikation. Herefter har vi så vurderet, hvad der har fungeret bedst. Det har ledt os videre til, at vi 2) har testet ”indpakningen” af budskabet, gennem eks. billeder af målgruppen, billeder af afsender, grafiske billeder, produktbilleder osv. Og endeligt har vi så taget den læring med os for, at 3) give indholdet et tvist af eks. årstid, aktualitet eller lignende.

”Frameworket er ekstremt værdifuldt og har gjort os meget klogere på vores annoncering – og endda så værdifuldt, at vi har kunne dele læringen på tværs af den globale organisation”, siger Mia González Sommer-Larsen.

Vores arbejde med frameworket er så dedikeret, så vores samarbejde består af meget mere end blot overleveringer og transaktioner. Vi har løbende tæt dialog og sparring omkring udvikling af content og opsætning.

”Vi producerer selv vores indhold, og herefter sørger InboundCPH for at give os sparring på det, og efterfølgende sætte det op”, siger Mia González Sommer-Larsen.

03 Resultat: Tre gange så mange leads og en detaljeret medieplan

Et resultat af samarbejdet er, at Securitas har tredoblet antallet af leads i løbet af de sidste par år. Og det mener Josephine Ludvigsen, der er en af de primære kontaktpersoner fra InboundCPH, i høj grad skyldes den måde de udfordrer og sparrer med hinanden på.

”De er modtagelige overfor vores inputs og rådgivning, men også konstruktive kritiske, så vi altid opnår det bedste fælles resultat i vores samarbejde. Derudover er de bare virkelig sjove, dygtige og ambitiøse at være i rum med”, siger Josephine Ludvigsen.

Begge parter er derudover også enige om, at det fælles ansvar for opgaverne og kommunikationen spiller en aktiv rolle i det vellykkede samarbejde.

”De er bare generelt utroligt reflekterende i den måde, de samarbejder med deres kunder på. Vores fælles opgaver fremgår i deres projektstyringsværktøj, så vi hele tiden har øjnene på bolden, og ved hvilke opgaver, vi hver især arbejder på. Det giver et godt overblik, og er fuldstændigt transparent for begge parter”, siger Mia González Sommer-Larsen.

Fremadrettet har vi fokus på at sætte endnu mere struktur på, hvordan vi arbejder med Paid Social. Det vil sige, at vi bl.a. bliver mere konkrete på medieplanlægning og funnels med udgangspunkt i erfaringerne fra vores Test and Learn-framework.

”Det kommer vi nok til at kunne se resultatet af i løbet af de næste seks måneder, og den indsats glæder jeg mig personligt meget til at evaluere på”, siger Mia González Sommer-Larsen

”Tryghed opstår først, når du har tillid”

”Det der med, at man vækster 2000% i et eller andet, kan i virkeligheden være utrolig svært at forholde sig til, hvis man ikke kender til hverken budget eller udgangspunkt. Så det er ikke et oplagt grundlag at vælge bureau ud fra i mine øjne. Det er den gode kemi og tilliden til gengæld.”, siger Mia González Sommer-Larsen.

Mia González Sommer-Larsen
Marketingchef hos Securitas Danmark