Google Tag Manager

Google Tag Manager gør det nemmere for jer at administrere tags på jeres website og derved få mere brugbare og mere præcise data ud af jeres tags (eksempelvis vedrørende de besøgende). Læs med herunder og få mere viden om Google Tag Manager.

blog-seo-benchmarking

Hvad er Google Tag Manager?

Jeres website indeholder en række såkaldte tags fra eksempelvis Google Analytics, Google Ads og Facebook, der er nødvendige for, at I kan måle trafikken på jeres website, måle effekten af jeres online annoncekampagner og lære jeres brugere bedre at kende. Jeres tags giver jer alle de data, I har brug for til at kunne udarbejde og gennemføre en succesfuld marketingstrategi.

Google Tag Manager (GTM) er et værktøj, som gør det nemmere for jer at administrere jeres tags og gør det muligt at få mere brugbar og mere præcis data ud af jeres tags. Med Google Tag Manager er alle jeres tags samlet ét sted, og I kan styre dem via et brugervenligt kontrolpanel uden at skulle have en webudvikler til at redigere koderne bag jeres website. Det er nemt og fleksibelt.


Fordele ved Google Tag Manager

Fordelene ved Google Tag Manager er mange. I får:

  • Mere præcise data. Med Google Tag Manager kan I styre nøjagtigt på hvilke betingelser, et tag på jeres website skal udløses. I kan eksempelvis udløse et tag på baggrund af specifikke sidevisninger, klik, formularindsendelser eller tidsintervaller og på den måde få mere brugbar viden om jeres brugere.
  • Nem og fleksibel administration. I kan implementere, redigere, opdatere og teste alle jeres tags nemt og enkelt via en grafisk brugerflade. I har således ikke behov for at involvere IT-afdelingen eller en dyr, ekstern webudvikler. Det er både hurtigere og billigere.
  • Forbedret loadtid. Tag Manager forbedrer loadtiden (indlæsningshastigheden) på jeres website, fordi I ikke skal have en masse forskellige tags på websitet, men blot skal have et enkelt tag tilknyttet Google Tag Manager. Derved forbedres brugeroplevelsen.
  • Færre fejl. Den grafiske brugerflade i Google Tag Manager mindsker risikoen for fejl, fordi I ikke skal redigere koderne bag jeres website for at foretage en ændring. Google Tag Manager giver jer mulighed for at teste, om ændringen virker, før I lader den træde i kraft på jeres website.
  • Versionsstyring. Hver gang I foretager en ændring af jeres tags, gemmer Google Tag Manager en kopi af den tidligere version. På den måde kan I altid nemt fortryde en ændring og gendanne en tidligere version af jeres tags, hvis I har brug for det.

Kort guide til tag manager

Google Tag Manager er et såkaldt tagadministrationssystem, der samler alle jeres tags ét sted. I stedet for at have alle jeres tags implementeret på websitet, implementeres blot ét enkelt tag fra Google Tag Manager som erstatning. I skal således ikke længere redigere kode på selve websitet, hver gang I vil ændre jeres tags – i stedet kan I benytte den grafiske brugerflade i Google Tag Manager.

Brugerfladen er enkel og overskuelig, så det er muligt for enhver at benytte Google Tag Manager, også uden tekniske færdigheder. Tag Manager understøtter en lang række forskellige tags, herunder blandt andet Google Ads, Google Analytics og TradeDubler. Se alle understøttede tags her.

I kan styre nøjagtigt hvornår, taggene skal udløses på jeres website og på den måde få mere præcis viden om jeres brugere. I kan eksempelvis styre, hvornår Google Analytics skal indsamle information om en given bruger. Det kan eksempelvis være, når brugeren får vist en bestemt side, når brugeren klikker på en bestemt knap, eller når brugeren har været på jeres website et bestemt tidsinterval.

Det er muligt at tilknytte flere brugere til samme konto i Google Tag Manager, og I kan tildele forskellige bruger- og redigerings-rettigheder til de enkelte brugere. Hvis I har flere websites, kan I tilknytte alle websites til den samme brugerkonto, så jeres organisation kun har én konto.

Kom godt i gang

Vi kan opsætte Tag Manager, så det passer nøjagtigt til jeres behov, og vi kan hjælpe jer med at få nøjagtig den data ud af jeres tags, der er nødvendig for, at I kan styrke jeres digitale tilstedeværelse. Efter en kort oplæringsperiode vil I være i stand til at benytte værktøjet på egen hånd fremadrettet.

Vi tager naturligvis højde for alle eksisterende tags på jeres website, så I ikke mister værdifuld data under overgangen til Google Tag Manager, og vi sørger for, at jeres data ikke registreres dobbelt på grund af overlapninger. Efter implementeringen står vi løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål eller brug for tips og gode råd.


Undervisning i Google Tag Manager

Når vi har implementeret og opsat Google Tag Manager, og når vi har testet, at alt virker, som det skal, lærer vi jer, hvordan I selv bruger værktøjet. Vi forklarer, hvordan I nemt implementerer, redigerer, opdaterer og tester tags, og hvordan I opretter såkaldte udløsere med henblik på at indsamle mere præcis data. Vi står naturligvis løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål.

Vi sætter os grundigt ind i jeres virksomhed og forretning, så vi kan give jer den vejledning og de råd, der skaber størst værdi for jer. Google Tag manager er et gratis værktøj, og derfor er der ingen driftsudgifter eller etableringsomkostninger forbundet med det.

ian-figur

Ian Rosenfeldt

Founder & CEO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Få hjælp til GTM

Har du brug for hjælp til Google Tag Manager (GTM), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på GTM? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en uforpligtende dialog om dit projekt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Prøv vores online konkurrentanalyse
    Få indsigt i dine konkurrenter på Google