Digitale leads

Din salgsstrategi for din digitale markedsføring bør ikke kun omhandle annoncering. Effektiv online marketing sørger for at se på kunden helt fra start til slut, fra det øjeblik du får kontakt, til salget er afsluttet. Her kan du læse om hvad et lead er, og hvorfor begrebet er vigtigt.

blog-seo-strategi

Hvad er et digitalt lead?

Inden for online markedsføring taler man meget om leads. Kort sagt kan et lead defineres som en person eller virksomhed, der har vist interesse for dit produkt eller service. Hvordan skal “interesse” så forstås? Det behøver ikke være i bogstavelig forstand, men kan være meget indirekte.

Et lead kan for eksempel være en person, der melder sig til dit nyhedsbrev eller downloader et white paper. Det kan også være en person, der har klikket på din reklame, dog uden at gøre noget videre, for eksempel at færdiggøre et køb. Digitale leads er også de personer, der efterlader kommentarer på din blog eller tager kontakt til din kundeservice.


Tiltræk de rette leads

Det er vigtigt at se på kvaliteten af digitale leads. Du kan teoretisk set skaffe en million mailadresser på besøgende, men hvis ingen af dem har nogen intention om at købe noget hos dig, er det spild af penge og kræfter.

Digitale leads af høj kvalitet er leads, som har høj sandsynlighed for at kunne konverteres ind til profitable, købende kunder. Derfor er det meget vigtigt, at du ser på, hvem er dine potentielle kunder, og hvem er ikke? Det er det modsatte af shotgun-tilgangen, vi er ude efter her. Målrettet søgning er meget bedre.

Hvordan følger man op på digitale leads?

Sørg for at sætte en automatisk email-kampagne op, så snart dine leads kommer ind i din fold. Det vil sige, så snart de giver dig deres mailadresse, skal der være en auto-sekvens af velkomstmails, som giver dem noget værdi, præsenterer dig og dit produkt, samt vigtigst af alt: Overbeviser dem om, hvorfor de ikke kan leve uden at have gjort et køb hos dig.


Hvad er forskellen på besøgende og digitale leads?

En besøgende (eller gæst eller bruger) er inden for online marketing en person, der har besøgt din hjemmeside eller webshop, har set dit opslag på Facebook eller din reklame på Google.

Det er med andre ord en person, der på en eller anden måde har krydset din vej, men uden dog at udvise interesse. For at en besøgende går fra at være en besøgende til at være et digitalt lead, skal han eller hun på en eller anden måde give sin interesse til kende. Det gør de ved at give dig muligheden for at kontakte dem.

Den helt store forskel på besøgende og leads er nemlig, om du har muligheden for at nå ud til dem direkte. Har du deres kontaktoplysninger? Det vil inden for digital markedsføring næsten altid betyde deres mailadresse, men det kan også være muligheden for at kontakte dem via sociale medier eller telefonisk.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din salgs- og marketingindsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på online marketing? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing