Søg

Afvisningsprocent

Afvisningsprocenten er procentdelen af brugere, der forlader dit website efter kun at have set én side på websitet. Læs mere om afvisningsprocent her.
Henning Madsen
Henning Madsen
Founder, CEO & Chief SEO Strategist

Hvad er afvisningsprocent?

Afvisningsprocent (også kaldet bounce rate) er procentdelen af brugere, der forlader dit website efter kun at have set én side på websitet. En lav afvisningsprocent er typisk et positivt signal, fordi det indikerer, at brugerne interagerer med dit website. Men en lav afvisningsprocent kan også være et negativt udtryk for, at brugerne ikke kan finde det, de leder efter.

Den gennemsnitlige afvisningsprocent for organisk trafik (besøgende fra Google) er mellem 32 % og 43 % afhængigt af, hvordan tallene gøres op. Tallene er baseret på vores egen analyse Online marketingkanaler 2020 af 122 millioner besøg til 65 forskellige danske websites

Læs eventuelt videre om konverteringsoptimering med henblik på at nedbringe afvisningsprocenten.

Henning Madsen
Henning Madsen
Founder, CEO & Chief SEO Strategist
FÅ MERE VIDEN

Relaterede guides

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet