YouTube-annoncering

YouTube-annoncering er en populær annonceringsmulighed grundet sit store publikum. Annoncører anvender YouTube til både at sælge produkter, indsamle leads mv. Både store som små virksomheder, finder stor værdi i at annoncere på YouTube. YouTube annoncering kan kategoriseres som push-marketing, da du betaler YouTube for at eksponere din annonce overfor deres brugere, selvom de ikke har efterspurgt den.

blog-oeverst-paa-google

YouTube annoncering

På samme måde som medierne Facebook og Instagram, er YouTube ligeledes vokset. Antallet af brugere af mediet stiger, hvorfor YouTube løbende udvikler sig både for brugerne men også deres kreative annonceringsmuligheder.

Virksomheder annoncerer på YouTube, fordi det er verdens 2. mest populære hjemmeside, der har 2 milliarder indloggede besøgende om måneden! Hvis du overvejer, hvordan du vil allokere dit video annoncebudget har YouTube den største rækkevidde og de stærke målretning-funktioner, der gør det til en unægtelig værdifuld platform på tværs af kunderejsen.

Vær dog opmærksom på, at YouTube annoncering ikke bare er noget du kaster dig ud i, uden at læse lidt op på det inden. Brug derfor lidt ekstra tid til at lære de grundlæggende ting, det vil betale sig i dit investeringsafkast senere.


Typer af YouTube-annoncer

Lad os starte med at se på typerne af annoncer, som du kan køre på YouTube:

  1. Displayannoncer
  2. Overlejringsannoncer
  3. Videoannoncer, der skal springes over
  4. Videoannoncer, der ikke kan springes over
  5. Bumperannoncer
  6. Sponsoreret kort

Hvis du allerede er i gang med at annoncere på YouTube, eller har læst lidt op på lektien  så er du sandsynligvis bekendt med de fleste af disse formater. Det kan dog også blot være, at du selv er bruger af YouTube og derfor er stødt på dem. Det kan være en god indgangsvinkel, at se hvordan andre kører deres YouTube-annoncer. På den måde kan du få noget inspiration.


YouTube-annoncerings best practice

YouTubes reklamemotor er meget stærk, og du kan optimere til uendelighed. Det har du naturligvis ikke tid til, så i bund og grund så afhænger din annonces succes af, hvordan den fanger brugerne. Det betyder, at dine kreative valg altså afgør hvor stor en succes din annoncer bliver.

Data og YouTube-annoncering

Som ved al anden form for annoncering bliver det en rigtig dyr fornøjelse, hvis ikke du ved hvem dine annoncer skal eksponeres for. Derfor er du nødt til at kigge på din målgruppe. Det kan være ud fra andre annonceaktiviteter, brugerundersøgelser, din Google Analytics-konto mv.

Derudover bør du altid overveje din annonce ud fra dine potentielle kunders perspektiv: Hvilken løsning tilbyder dit produkt eller din tjeneste dem? Hvad har de brug for og ønsker? Husk deres mål og værdier, når du opretter dine annoncer. Dette handler om om at imødekomme kunderne – ikke dig.


Følg op på dine YouTube-annoncer

Når du vælger at annoncere på YouTube, bør du altid holde godt øje med dine annoncer. På den måde kan du hurtigt ændre ved dit set up, hvis ikke de performer optimalt. Lader du bare en ineffektiv annonce køre, ja så kan det godt blive en dyr fornøjelse.

Tip: For at komme godt fra start, kan du med fordel opsætte to annoncer, som kører sideløbende. Så kan du nemlig splitteste og sammenholde denne data, for at vurdere hvilken annonce, som har performet bedst.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing