Instagram-annoncering

Uanset om du ønsker at sælge produkter gennem Instagram, indsamle leads eller noget helt tredje, så er Instagram annoncering blevet ekstremt populært, blandt mange virksomheder verdenen over - store som små. Instagram annoncering kan kategoriseres som push-marketing, da du betaler Instagram for at eksponere din annonce overfor deres brugere, selvom de ikke har efterspurgt den.

blog-remarketing

Instagram-annoncering

Instagram er et medie, der har været i stor vækst de seneste år. Brugere strømme til og Instagram udvikler sig løbende, både for brugerne men også deres kreative annonceringsmuligheder.

Med et potentielt publikum på mere end 928 millioner mennesker, er Instagram-annoncer et nøgleværktøj for enhver marketingmedarbejder på sociale medier. Med adgang til moderselskabet Facebooks omfattende målretning muligheder og værktøjer, er Instagram-annoncering en effektiv strategi, der er nem at implementere.


Hvad er Instagram annoncering?

Instagram-annoncer er indlæg eller historier, som en virksomhed betaler for at promovere til brugernes Instagram-feeds. De kan ligne almindelige Instagram-indlæg, men identificeres altid med at de tydeligt er sponsoreret indhold.

De kan også omfatte en opfordring til handling-knap (CTA), for at skabe trafik eller konverteringer.

Typer af Instagram-annoncer

Instagram tilbyder flere annonceformater:

  • Historier
  • Billeder
  • Video
  • Karrusel
  • Samlings annoncer
  • Udforsk
  • IGTV
  • Instagram Shopping

Hver annoncetype fungerer efter forskellige forretningsmål og har forskellige muligheder for opfordring til handling


Kend din målgruppe

Tænk på dine annoncer ud fra dine potentielle kunders perspektiv: Hvilken løsning tilbyder dit produkt eller din tjeneste dem? Hvad har de brug for og ønsker? Husk deres mål og værdier, når du opretter dine annoncer. Dette handler om dem – ikke dig.


Instagram annoncering – hvad koster det?

Hvis du er helt ny, kan prisen for Instagram annoncering være noget af det du tænker mest på. Instagram annoncering skal jo kunne betale sig for dig, selv hvis du er en mindre eller nystartet virksomhed.

Derfor bør du selvfølgelig overveje, hvor mange penge du har lyst til at afsætte til Instagram annoncering. Der findes ingen listepriser, hvor du nemt og hurtigt kan slå op og danne dig et overblik, desværre, priserne afhænger nemlig af flere forskellige parametre.

Der er altså ikke noget enkelt svar på spørgsmålet om, hvor meget Instagram-annoncer koster. Mange faktorer påvirker prisen på dine Instagram-annoncer, herunder:

  • Targeting
  • Placering
  • Type
  • Tidspunkt på året

Den bedste måde er at tænke over hvor meget du vil bruge, eller hvor meget du er villig til at bruge pr. konvertering. Du kan i de fleste tilfælde altid køre en lille kampagne, for næsten ingen penge. Instagrams moderselskab Facebook siger selv: ”Du fortæller Facebook, hvor meget du vil bruge på kampagnen. Så prøver vi at få så mange resultater som muligt for dette beløb. Hvis du vil bruge 50 kr. om ugen, gør du det. Hvis du vil bruge 50.000 kr. om ugen, så gør du bare det.”  Du styrer altså dine Instagram-annonceringsomkostninger ved at indstille en grænse for kampagneudgifter, et dagligt budget og en budstrategi.


Opfølgning på dine Instagram annoncer

Som med Facebook-annoncer kan du se effektiviteten af dine Instagram-annoncer i Facebook Ads Manager. Følg altid op på dine Instagram annoncer, for hvis ikke de performer optimalt, så bør du ændre dem inden det ender med at koste dig alt for mange penge.

Tip: For at komme godt fra start, kan du med fordel opsætte to annoncer, som kører sideløbende. Så kan du nemlig splitteste og sammenholde denne data, for at vurdere hvilken annonce, som har performet bedst.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor