Open Graph

Ved at implementere Open Graph Tags på dit website kan du styre, hvordan websitet ser ud, når det deles på sociale medier (Facebook, LinkedIn m.fl.). Læs mere om Open Graph Tags her og lær at bruge dine tags korrekt.

blog-oeverst-paa-google

Hvad er Open Graph Tags?

Open Graph er en række standardiserede tags, du kan lægge ind i <head>-sektionen af dine sider for at styre, hvordan dine sider bliver vist, når de deles på sociale medier. Det er en fordel, fordi du derved kan synliggøre din virksomhed bedre og samtidig gøre siderne mere appellerende at klikke sig ind på. Open Graph understøttes af blandt andet Facebook og LinkedIn.

Der findes en lang række forskellige tags, som du kan benytte, alt efter hvilken type side og indhold, der er tale om. Som minimum bør en sidetitel, en sidebeskrivelse og et billede angives, sådan:

  • <meta property=”og:title” content=”Titel på siden.” />
  • <meta property=”og:description” content=”Beskrivelse af siden. ” />
  • <meta property=”og:image” content=”https://eksempel.dk/billedlink.png” />

En komplet liste over alle tilgængelige tags til både Facebook og LinkedIn kan findes på The Open Graph Protocol. Nogle CMS-systemer kan automatisk indsætte disse tags, hvorefter du nemt kan redigere deres indhold via backend-modulet på dit website. For nemhedens skyld vælger mange at udarbejde en løsning, der automatisk kopierer sidens Title Tag og Meta Description til sidens Open Graph tags.

Open Graph Tags har ikke direkte betydning for SEO, idet de udelukkende vedrører sociale medier (og dermed ikke Google og andre søgemaskiner). Det er ikke desto mindre en ganske god idé at implementere Open Graph Tags på din hjemmeside.

mark-figur

Mark Mølgaard

Partner & Senior SEO Specialist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Få hjælp til SEO

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering (SEO), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO? Kontakt Henning Madsen og få en uforpligtende dialog om dit SEO-projekt.

henning-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor