Indsæt eller skriv din tekst i tekstfeltet for at optælle antallet af ord, tegn, sætninger og afsnit. Vi anbefaler følgende tekstlængder, hvis du arbejder med søgemaskineoptimering (SEO) og ønsker at synliggøre dit indhold på Google:
Hver underside på dit website, som du gerne vil øge synligheden af i søgeresultaterne, skal indeholde en unik brødtekst – i SEO-sammenhænge ofte kaldet en SEO-tekst. I tillæg til SEO-teksten skal siden indeholde et Title Tag og en Meta Description. Læs eventuelt mere om indholdsoptimering.
En SEO-tekst er en lang tekst, der er skrevet med udgangspunkt i søgeord og søgefraser, som din målgruppe benytter, når de søger efter dine produkter i søgemaskinerne. SEO-teksten er afgørende for, at søgemaskinerne kan forstå, hvad dit website handler om, og hvilke søgninger det skal vises på. Teksten skal:
Et Title Tag er en kort overskrift med relation til sidens indhold. Title Tagget vises som et klikbart link i søgeresultaterne. Det bør have en længde på 45-65 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive det perfekte Title Tag med vores Meta-hjælper.
En Meta Description er en kort beskrivelse af sidens indhold. Beskrivelsen vises under Title Tagget i søgeresultaterne. Den bør have en længde på 120-160 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive den perfekte Meta Description med vores Meta-hjælper.
En Google Ads-annonce har følgende længdegrænser på teksterne (uanset sprog):
Vi anbefaler, at du så vidt muligt udnytter samtlige tegn i overskrifterne og beskrivelsen.
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3