Søg
Specialister i annoncering

Retargeting

 Med retargeting-kampagner kan du ramme købeklare og konverteringsklare brugere på sociale medier. Vores specialister hjælper dig med at skabe og optimere dine annoncekampagner, så du får mest muligt ud af dine annoncebudgetter.

Retargeting-kampagner

Med retargeting-kampagner hjælper vi dig med at opsætte værdiskabende kampagner, der hjælper dine potentielle kunder ned gennem salgstragten.

Retargeting handler om at få leads/kunder ved at aktivere den målgruppe, der allerede har vist interesse for dine produkter eller services.

Modtagere, der er den del af retargeting-målgrupperne, er ofte længere nede i salgstragten, og derfor skaber denne type annoncer en flot Return-on-Investment og gode konverteringsrater.

Retargeting er en gren af betalt annoncering og kan laves på forskellige sociale platforme, heriblandt Facebook, Instagram og LinkedIn.

Sådan arbejder vi med retargeting

Hos InboundCPH indtænker vi altid funnel (salgstragten), når vi laver betalt annoncering. Vi tager afsæt i kunderejsen, og sørger for at dit annoncebudget bliver brugt på at skabe awareness såvel som konverteringer – alt afhængig af dine målsætninger.

Når vi arbejder med retargeting, har vi skarpt fokus på at tilpasse kampagner og budskaber til både brede målgrupper, snævre målgrupper og retargeting-målgrupper.

På den måde holder du dine interessenter bedst muligt i hånden, når de får kendskab og opbygger troværdighed til din virksomhed.

VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

Hvad er retargeting?

Retargeting er en måde at målrette kampagner på sociale medier mod en målgruppe, der tidligere har vist interesse for jeres virksomhed. De har vist interesse ved f.eks. at besøge jeres website eller interagere med et opslag, I har delt. Retargeting er muligt på flere forskellige SoMe-platforme, heriblandt Facebook, LinkedIn og Instagram.

 

Hvorfor lave retargeting?

Retargeting er en måde for din virksomhed at forblive ”top-of-mind” hos målgruppen. Da målgruppen har bedre kendskab til dit brand, er retargeting-kampagner en god mulighed for at få målgruppen længere ned i salgstragten. Blandt netop denne målgruppe vil ofte være en pæn andel købeklare kunder og kunder, der gerne vil blive klogere på jeres brand eller service.

 

Hvor meget koster retargeting annoncer?

Budgettet til retargeting varierer ofte meget og bør justeres i forhold til jeres budget og udbyttet af kampagnerne. Retargeting-kampagnerne kan både laves som ”always-on”-spor eller periodiske kampagner.

Du fastsætter selv prisen på dine annoncer, og du har altid mulighed for at justere dit budget efter behov. Du vælger, hvor meget du ønsker at bruge på dine annoncer pr. dag eller inden for en bestemt periode. Vi hjælper dig med at tilpasse dit budget, så det passer til din målsætning, og du får mest muligt værdi for pengene.

 Kan alle virksomheder bruge retargeting?

Det er som udgangspunkt relevant for alle virksomheder at lave retargeting-kampagner, men det er ikke altid let at få udbygget målgrupper, der kan laves retargeting på. Fordi det eksempelvis kræver, at I har et vist antal besøgende på jeres website. Det kan godt tage lidt tid at få opbygget en god målgruppe. Når I har gjort det, vil det ofte være muligt at høste nogle lavthængende frugter.

 

Hvad er forskellen på retargeting og remarketing?

Der er ofte forvirring omkring brugen af begreberne retargeting og remarketing. De er tæt beslægtede, og nogle bruger ordene som synonymer. Andre mener, at retargeting bruges i forbindelse med betalt annoncering, mens remarketing ofte er forbundet med email marketing og at målrette marketing mod tidligere eller nuværende kunder.

Ved brug af sidstnævnte tolkning er retargeting en målgruppe, der ikke nødvendigvis er blevet et lead eller en kunde, men har vist en eller andet form for interesse. Remarketing er et annoncering et spadestik dybere og handler om at udnytte eksisterende leads/kunder til opsalg eller konverteringer længere nede i salgstragten.

 

Er kopi- og lookalike-målgrupper det samme som retargeting?

Nej. En kopi- og lookalike-målgruppe er en målgruppe, som en annonceplatforme (eksempelvis Facebook Ads og LinkedIn Ads) danner på baggrund af eksempelvis en retargeting-målgruppe. Lookalike-målgruppen består af personer, der ligner dem fra retargeting-målgruppen. Denne type målgruppe performer ofte pænt, da de pågældende platforme sidder på noget data, som vi ikke nødvendigvis har adgang til – og de kan ud fra det danne nogle målgrupper, der ligner dine interessenter og kunder.

Få mere at vide

 Social media (også kaldet SoMe og sociale medier) er online platforme, der danner rammen om sociale fællesskaber. Nogle af de mest udbredte social media-platforme er Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og TikTok.

 Med målrettede annoncekampagner på sociale medier hjælper vi din virksomhed med at øge brandkendskabet, skabe flere købsklare leads og opnå flere salg. Læs mere om os og vores arbejde her.

 Retargeting er en god måde at hjælpe potentielle kunder ned gennem salgstragten. Retargeting-målgrupper skaber ofte bedre resultater end andre målgrupper, og de er derfor værd at prioritere som en del af din annoncestrategi.

 Retargeting kan laves på flere forskellige platforme, heriblandt LinkedIn, Facebook og Instagram.

Hvad er retargeting?

Som skrevet ovenfor så har du højst sandsynligt oplevet, at kigge på et par sko (eller noget andet) på en webshop. Du vælger ikke at købe skoene, og efterfølgende bliver du stalket af annoncer forskellige steder på internettet, som viser præcist de sko du var usikker på om du skulle købe. I sidste ende vælger du (måske) at købe skoene, fordi du konstant bliver mindet om hvor fede de egentlig er.

Sidder du og overvejer om det hele var et tilfælde? Så kan vi svare dig ret hurtigt, at det er det ikke. Forklaringen er simpel; det er et retargeting marketing eksempel.

Hvad er forskellen på marketing og remarketing?

Remarketing kaldes også retargeting marketing, men hvorfor hedder det ikke bare markedsføring? Vi har opstillet endnu et eksempel, som kan hjælpe med at give en forståelse af forskellen.

Da du første gang besøgte webshoppen med de flotte sko, havde havde du fundet frem til skoene via en form for markedsføring. Det kan eksempelvis være via annonce på Facebook, en Ads annonce på Google eller noget helt andet. Min pointe er, at du var allerede blevet eksponeret for annoncering fra virksomheden første gang. Remarketing betyder således at du blevet markedsført overfor virksomheden igen.

Måden dette gøres på er, ved at der lagres en cookie på dine potentielle kunders computer, tablet eller telefon. Cookien udløser en remarketing annonce de steder, hvor du har gjort det muligt. Det kan eksempelvis være i Googles søgeresultater eller på Facebook.

Hvad er formålet med retargeting marketing?

Der er mange goder ved at anvende remarketing. For det første så kan remarketing huske dine kunder for dig, herunder hvad de er interesseret i, hvad de har kigget på i din webshop / hjemmeside, og hvilke køb de ikke færdiggjorde.

Dette sker helt uden, at det virker som om at du står og kigger dem over skulderen mens du skriver ned i din notesblok, eftersom alt sker helt automatisk.

Med den information kan du opsætte retargeting marketing annoncer, som minder dem om de køb de ikke foretog, eksponere dem folk produkter som de har kigget på, eller et andet passende budskab.

Retargeting marketing og Google Ads.

Her hos InboundCPH beskæftiger vi os blandt andet med Google Ads. Derfor giver det god mening, at vi giver et nærmere indblik i hvordan remarketing fungerer i forhold til din Ads-annoncering på Google.

Til dem der ikke ved det, så kan det kort siges at Google Ads er annoncer i Googles søgeresultater.

Her er det oplagt at lave retargeting, enten for dem der for nyligt har besøgt din webshop / hjemmeside eller dem der har søgt på emner, der er relateret til din forretning.

Et eksempel kan være:

En person har kigget på skistøvler på din webshop, men bliver forstyrret under købet. Senere på dagen googler personen skistøvler på sin computer, og bliver som noget af det øverste mødt af en annonce fra din hjemmeside, med netop de skistøvler personen kiggede på.

Klikker personen på din annonce, så er chance for at personen køber meget større, end hvis du ikke havde haft din retargeting annonce.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet