Søg
Specialister i YouTube

YouTube-annoncering

 Vi hjælper dig med at oprette og optimere kosteffektive videokampagner på YouTube. Vi kan endvidere rådgive om valg af målgrupper, annonceformater og optimal budgetplanlægning.

Kosteffektive videoannoncer for B2B- og B2C-virksomheder

Vi tiltrækker købeklare kunder til dit website via datadrevne YouTube-annoncekampagner. Vi kan håndtere og optimere dine videokampagner på løbende basis, yde faglig rådgivning og tilrettelægge strukturerede uddannelsesforløb.

VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

Få mere at vide

 YouTube Ads er de videoannoncer og tekstannoncer, der vises på YouTube. YouTube-annoncering gør det muligt for din virksomhed at nå ud til potentielle kunder, når de ser eller søger efter videoer på YouTube. YouTube er ejet af Google og en del af Google Ads.

 Du kan læse mere om os, vores processer og vores priser her.

YouTube annoncering

På samme måde som medierne Facebook og Instagram, er YouTube ligeledes vokset. Antallet af brugere af mediet stiger, hvorfor YouTube løbende udvikler sig både for brugerne men også deres kreative annonceringsmuligheder.

Virksomheder annoncerer på YouTube, fordi det er verdens 2. mest populære hjemmeside, der har 2 milliarder indloggede besøgende om måneden! Hvis du overvejer, hvordan du vil allokere dit video annoncebudget har YouTube den største rækkevidde og de stærke målretning-funktioner, der gør det til en unægtelig værdifuld platform på tværs af kunderejsen.

Vær dog opmærksom på, at YouTube annoncering ikke bare er noget du kaster dig ud i, uden at læse lidt op på det inden. Brug derfor lidt ekstra tid til at lære de grundlæggende ting, det vil betale sig i dit investeringsafkast senere.


Typer af YouTube-annoncer

Lad os starte med at se på typerne af annoncer, som du kan køre på YouTube:

  1. Displayannoncer
  2. Overlejringsannoncer
  3. Videoannoncer, der skal springes over
  4. Videoannoncer, der ikke kan springes over
  5. Bumperannoncer
  6. Sponsoreret kort

Hvis du allerede er i gang med at annoncere på YouTube, eller har læst lidt op på lektien  så er du sandsynligvis bekendt med de fleste af disse formater. Det kan dog også blot være, at du selv er bruger af YouTube og derfor er stødt på dem. Det kan være en god indgangsvinkel, at se hvordan andre kører deres YouTube-annoncer. På den måde kan du få noget inspiration.


YouTube-annoncerings best practice

YouTubes reklamemotor er meget stærk, og du kan optimere til uendelighed. Det har du naturligvis ikke tid til, så i bund og grund så afhænger din annonces succes af, hvordan den fanger brugerne. Det betyder, at dine kreative valg altså afgør hvor stor en succes din annoncer bliver.

Data og YouTube-annoncering

Som ved al anden form for annoncering bliver det en rigtig dyr fornøjelse, hvis ikke du ved hvem dine annoncer skal eksponeres for. Derfor er du nødt til at kigge på din målgruppe. Det kan være ud fra andre annonceaktiviteter, brugerundersøgelser, din Google Analytics-konto mv.

Derudover bør du altid overveje din annonce ud fra dine potentielle kunders perspektiv: Hvilken løsning tilbyder dit produkt eller din tjeneste dem? Hvad har de brug for og ønsker? Husk deres mål og værdier, når du opretter dine annoncer. Dette handler om om at imødekomme kunderne – ikke dig.


Følg op på dine YouTube-annoncer

Når du vælger at annoncere på YouTube, bør du altid holde godt øje med dine annoncer. På den måde kan du hurtigt ændre ved dit set up, hvis ikke de performer optimalt. Lader du bare en ineffektiv annonce køre, ja så kan det godt blive en dyr fornøjelse.

Tip: For at komme godt fra start, kan du med fordel opsætte to annoncer, som kører sideløbende. Så kan du nemlig splitteste og sammenholde denne data, for at vurdere hvilken annonce, som har performet bedst.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet