B2B-annoncering

Hvad er B2B-annoncering? Ja, det er et godt spørgsmål! Ikke desto mindre, så er det muligt at blive klogere på emnet i denne artikel, som giver en forklaring og gode råd til dig, der skal i gang med B2B-annoncering.

blog-afvisningsprocent

Hvad er B2B-annoncering?

Først og fremmest, så skal det nævnes at der er forskel på B2B-annoncering og B2C-annoncering. Den helt store forskel er den målgruppe som annonceringen henvendes til.

På B2C-markedet promoveres en virksomheds produkter eller services over for private forbrugere, som bliver betegnet som de endelige slutbrugere.

Hvorimod der på B2B-markeder er tale om annoncering af en virksomhed målrettet til andre virksomheder, der er potentielle købere af en producent- eller handelsvirksomheds varer eller serviceydelser.


Hvor kan en B2B-virksomhed annoncere?

En annonce kan promoveres på flere forskellige kanaler, det vil sige, at du behøver ikke køre dit budskab udelukkende på kun en kanal. Herunder nævner vi nogle forskellige muligheder, hvor du kan annoncere for din B2B-virksomhed:

Hvilke kanaler du bør vælge, afhænger meget af hvor dine kunder befinder sig.


Hvordan ser en B2B-annonce ud?

En annonce kan udformes på flere forskellige måder. Herunder har vi listet eksempler på:

  • En tekstannonce
  • Et banner / billedeannonce
  • En videoannonce

Hvilken type annonce du bør udforme, afhænger igen meget af hvad budskabet er for den enkelte kampagne, samt hvilken kanal der ønskes at gøre brug af i forhold til hvor det er mest optimalt at komme i kontakt med virksomhedens målgruppe.

Uanset om du vælger at annoncere med tekst, bannere / billede eller video, så er det vigtigt at du husker på, at din annonces formål er at fange potentielle kunders opmærksomhed, lade dem blive interesse, fastholde deres interesse og endeligt få dem til at trykke på din CTA, som fører dertil, hvor de kan gøre brug dit tilbud / budskab.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing