LinkedIn-annoncering

LinkedIn kan siges at være et socialt medie for erhvervslivet. Med en bruger på LinkedIn, kan du gøre dig synlig i et professionelt øjemed, sammenlignet med det sociale medie Facebook. LinkedIn annoncering gør det muligt for dig, at sælge dine produkter gennem LinkedIn, indsamle leads mv.

blog-seo-priser

4 facts om LinkedIn

  1. LinkedIn er et socialt medie, som blev grundlagt 5 maj 2003
  2. LinkedIn’s CEO hedder Jeff Weiner
  3. LinkedIn’s hovedkvarter ligger i Mountain View, CA
  4. LinkedIn har 8700 medarbejdere

LinkedIn som medie

Den helt store forskel på LinkedIn og Facebook er, at LinkedIn altså som udgangspunkt bruges mere professionelt. Du vil altså ikke så samme måde, se feriebilleder, bryllupsbilleder og diverse statusopdatering omkring dine “venners” hverdag på LinkedIn.

I stedet vil du opleve at brugerne af LinkedIn, i stedet har en mere professionel adfærd på mediet. De er altså på arbejde, når de går deres feed igennem og kigger på indholdet med professionelle øjne, da feedet som udgangspunkt er fyldt med branchenyheder, jobopslag, trends mv.

En af de helt store fordele ved LinkedIn er, at du på dette medie har mulighed for at ramme beslutningstagere mere direkte.


Hvad er LinkedIn annoncering?

Som på andre medier, kan du ligeledes bruge LinkedIn til at annoncere. Hvis du ønsker at henvende dig til B2B-kunder, kan LinkedIn annoncering være det helt rette valg.Dine annoncer på LinkedIn eksponeres for brugere, selvom de ikke har efterspurgt den. Dermed kan LinkedIn annoncering kategoriseres som push-marketing idet du betaler LinkedIn, for at vise dine annoncer overfor deres brugere.

Ved at annoncere på LinkedIn bliver dit indhold eksponeret for brugere, som kan være yderst relevante for dig, men som måske kan være svære at fange på andre medier.

Er din virksomhed ikke synlig på LinkedIn, så går du glip af 1,4 mio. professionelle danskere, som benytter sig af LinkedIn, hvor der nok skulle findes nogle som var interesseret i netop dit produkt eller service.


Fordele ved LinkedIn annoncering

Fordelene ved at anvende LinkedIn som B2B virksomhed, til at køre annoncer er mange. Nogle af fordelene ved LinkedIn annoncering, er åbenlyse såsom målretning mulighederne og at du bedre kan ramme B2B målgrupper, set i forhold til andre platforme.

Der kommer løbende også nye medlemmer på LinkedIn, så næsten uanset din branche vil din målgruppe på LinkedIn vokse, hvorfor LinkedIn annoncering, bliver mere og mere effektivt.

Særligt LinkedIn annoncering i form af lead-annoncer er effektive, så hvis du ikke som B2B virksomhed er kommet i gang med det, så skal du i gang! Potentialet er nemlig enormt.


Ulemper ved LinkedIn annoncering

Der findes altid fordele og ulemper, som skal vejes op for at vurdere om en aktivitet som LinkedIn annoncering, er en god investering. En af ulemperne ved LinkedIn annoncering er, at klikpriserne er dyre – typisk en helt del dyre end Facebook-annoncering og Google Ads.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din LinkedIn marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på LinkedIn-annoncering? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor