Data er en essentiel del af digital marketing, når der skal skabes værdifulde resultater. Hos InboundCPH har vi et hold tracking-specialister, der hjælper dig med at indsamle og analysere den nødvendige data.
Hos InboundCPH er vi eksperter i tracking og data. Vi hjælper virksomheder med at opsætte tracking korrekt, så de får mest muligt ud af deres digitale tilstedeværelse.
Når du arbejder med digital marketing er datagrundlaget afgørende for dine resultater. Hvis trackingen ikke er på plads, skaber det ofte usikkerhed om resultaterne, og det kan sende forkerte signaler i forhold til, hvordan I skal prioritere jeres marketingbudget.
Vi hjælper med at skabe overblik og forståelse for dataen, som I har til rådighed. Det er vigtigt at tracking er korrekt opsat, både i forhold til kanaler (Google, sociale medier og lign.) og på kampagne-niveau (så du ved, om det ene budskab performer bedre end det andet).
Derfor skal trackingen være opsat korrekt
Når du arbejder med digital marketing, er det vigtigt at kunne holde øje med performance og resultater. Et solidt datagrundlag hjælper dig med at blive klogere på, hvilke kanaler der performer bedst, samtidig med at du får bedre kendskab til din målgruppe og målgruppens adfærd.
Der er mange udfordringer i tracking, herunder brugen af cookies, hvilket gør det endnu vigtigere at have styr på den data, du har tilgængelig.
Sådan arbejder vi med data
Hos InboundCPH er gennemsigtighed vigtigt, og vi sørger altid for, at du forstår dataene og ved, hvordan du læser resultaterne, og hvordan du skal agere ud fra dem. For at give dig et godt overblik tilbyder vi at opsætte et live dashboard, så du altid kan følge med i marketingindsatsernes performance.
Derudover udarbejder vi skræddersyede rapporter, der giver dig dybdegående indsigt i resultaterne og læringen heraf.
Co-founder
Head of Marketing
CMO
Digital Marketing Lead
Digital Manager
Hvad er tracking?
Tracking handler om at kunne følge med i brugernes adfærd. Hvilke kanaler kommer de fra? Hvilke kampagner kommer de fra? Hvilke demografiske faktorer karakteriserer brugerne? Med tracking har du mulighed for at følge dine brugere og få en forståelse for deres adfærd og blive klogere på, hvilke af dine marketinginitiativer der virker.
Hvorfor lave tracking?
Tracking giver dig data, så du kan arbejde mere målrettet med din marketingstrategi og din salgsstrategi. Det giver dig mulighed for at lære din målgruppe bedre at kende og dermed forstå kunderejsen bedre. Den viden kan i sidste ende skabe mere salg.
Hvor meget koster tracking?
Trackingen i sig selv koster typisk ikke noget. Det koster kun noget, hvis du benytter dig af en tredjepart til at opsætte tracking, til at blive klogere på resultaterne eller til at indsamle dataene.
Mange tredjepartsværktøjer til tracking er som udgangspunkt gratis, heriblandt Google Analytics, Google Tag Manager, Google Data Studio og Facebook Business Manager. Andre værktøjer koster et mindre månedligt abonnementsgebyr.
Kan alle virksomheder bruge tracking af data?
Tracking af data er relevant for alle virksomheder, der har en digital marketingindsats. Tracking kommer i forskellige størrelser, og niveauet af tracking skal selvfølgelig tilpasses din virksomheds behov og interne ressourcer.
Når man tracker meget, skal der også være nogle til at håndtere og analysere dataene. Ellers giver det sjældent mening at tracke. Derudover kan mængden af data variere meget fra virksomhed til virksomhed, hvilket også vil have indflydelse på virksomhedens behov.
Vi indsamler forretningskritisk data og omsætter den til målrettet viden om dine salgs- og marketingindsatser. Tracking er væsentligt for, at vi at træffe velfunderede, datadrevne beslutninger, som øger udbyttet af indsatserne.
Google Tag Manager er et gratis værktøj, der giver dig mulighed for at skabe en bedre og mere håndterbar tracking på dit website eller din app.
Facebook-pixel er en lille kode, du indsætter på dit website, så du kan tracke, hvor mange af dine brugere der kommer fra sociale platforme, som er ejet af Facebook. Heriblandt Facebook, Instagram og Messenger.
Har du brug for hjælp til dataindsamling og tracking, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på data og tracking? Kontakt Philip Tovborg og få en dialog om dine muligheder og potentialer.
Step 1 / 3