Specialister i annoncering

Retargeting

Med retargeting-kampagner kan du ramme købeklare og konverteringsklare brugere på sociale medier. Vores specialister hjælper dig med at skabe og optimere dine annoncekampagner, så du får mest muligt ud af dine annoncebudgetter.

hans – undervisning

Retargeting-kampagner

Med retargeting-kampagner hjælper vi dig med at opsætte værdiskabende kampagner, der hjælper dine potentielle kunder ned gennem salgstragten.

Retargeting handler om at få leads/kunder ved at aktivere den målgruppe, der allerede har vist interesse for dine produkter eller services.

Modtagere, der er den del af retargeting-målgrupperne, er ofte længere nede i salgstragten, og derfor skaber denne type annoncer en flot Return-on-Investment og gode konverteringsrater.

Retargeting er en gren af betalt annoncering og kan laves på forskellige sociale platforme, heriblandt Facebook, Instagram og LinkedIn.

Sådan arbejder vi med retargeting

Hos InboundCPH indtænker vi altid funnel (salgstragten), når vi laver betalt annoncering. Vi tager afsæt i kunderejsen, og sørger for at dit annoncebudget bliver brugt på at skabe awareness såvel som konverteringer – alt afhængig af dine målsætninger.

Når vi arbejder med retargeting, har vi skarpt fokus på at tilpasse kampagner og budskaber til både brede målgrupper, snævre målgrupper og retargeting-målgrupper.

På den måde holder du dine interessenter bedst muligt i hånden, når de får kendskab og opbygger troværdighed til din virksomhed.

VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

designfund-logo-5

InboundCPH har løftet vores Google Ads-kampagner til næste niveau og forbedret vores afkast betydeligt. Totalomsætningen i Danmark og Norge er øget med 60 %, samtidig med at vores return on ad spend er forbedret med 47 % sammenlignet med sidste år. Jeg havde slet ikke forventet så gode resultater!

zeiss-logo1

Fra dag ét har InboundCPH engageret sig fuldt ud i samarbejdet med os. De er proaktive og ikke bange for at udfordre vores vante måde at tænke på. Det er tydeligt, at InboundCPH er specialister i Google Ads og ved, hvordan man skaber udbytterige annoncekampagner.

delfi-tech-logo

Med InboundCPH har vi en engageret samarbejdspartner, der møder os i øjenhøjde. Deres analytiske og datadrevne tilgang sikrer, at vores SEO-indsats og Ads-kampagner er i gode hænder, og at InboundCPH gør deres ypperste for, at vi som kunde opnår succes med vores marketing. Og det sætter jeg stor pris på!

udtalelse-bisnode

InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse 🙂

udtalelse-cbc

Ærlighed, åbenhed og en stærk men aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.

Hvad er retargeting?

Retargeting er en måde at målrette kampagner på sociale medier mod en målgruppe, der tidligere har vist interesse for jeres virksomhed. De har vist interesse ved f.eks. at besøge jeres website eller interagere med et opslag, I har delt. Retargeting er muligt på flere forskellige SoMe-platforme, heriblandt Facebook, LinkedIn og Instagram.

 

Hvorfor lave retargeting?

Retargeting er en måde for din virksomhed at forblive ”top-of-mind” hos målgruppen. Da målgruppen har bedre kendskab til dit brand, er retargeting-kampagner en god mulighed for at få målgruppen længere ned i salgstragten. Blandt netop denne målgruppe vil ofte være en pæn andel købeklare kunder og kunder, der gerne vil blive klogere på jeres brand eller service.

 

Hvor meget koster retargeting annoncer?

Budgettet til retargeting varierer ofte meget og bør justeres i forhold til jeres budget og udbyttet af kampagnerne. Retargeting-kampagnerne kan både laves som ”always-on”-spor eller periodiske kampagner.

Du fastsætter selv prisen på dine annoncer, og du har altid mulighed for at justere dit budget efter behov. Du vælger, hvor meget du ønsker at bruge på dine annoncer pr. dag eller inden for en bestemt periode. Vi hjælper dig med at tilpasse dit budget, så det passer til din målsætning, og du får mest muligt værdi for pengene.

Kan alle virksomheder bruge retargeting?

Det er som udgangspunkt relevant for alle virksomheder at lave retargeting-kampagner, men det er ikke altid let at få udbygget målgrupper, der kan laves retargeting på. Fordi det eksempelvis kræver, at I har et vist antal besøgende på jeres website. Det kan godt tage lidt tid at få opbygget en god målgruppe. Når I har gjort det, vil det ofte være muligt at høste nogle lavthængende frugter.

 

Hvad er forskellen på retargeting og remarketing?

Der er ofte forvirring omkring brugen af begreberne retargeting og remarketing. De er tæt beslægtede, og nogle bruger ordene som synonymer. Andre mener, at retargeting bruges i forbindelse med betalt annoncering, mens remarketing ofte er forbundet med email marketing og at målrette marketing mod tidligere eller nuværende kunder.

Ved brug af sidstnævnte tolkning er retargeting en målgruppe, der ikke nødvendigvis er blevet et lead eller en kunde, men har vist en eller andet form for interesse. Remarketing er et annoncering et spadestik dybere og handler om at udnytte eksisterende leads/kunder til opsalg eller konverteringer længere nede i salgstragten.

 

Er kopi- og lookalike-målgrupper det samme som retargeting?

Nej. En kopi- og lookalike-målgruppe er en målgruppe, som en annonceplatforme (eksempelvis Facebook Ads og LinkedIn Ads) danner på baggrund af eksempelvis en retargeting-målgruppe. Lookalike-målgruppen består af personer, der ligner dem fra retargeting-målgruppen. Denne type målgruppe performer ofte pænt, da de pågældende platforme sidder på noget data, som vi ikke nødvendigvis har adgang til – og de kan ud fra det danne nogle målgrupper, der ligner dine interessenter og kunder.

Få mere at vide

Hvad er social media?

Social media (også kaldet SoMe og sociale medier) er online platforme, der danner rammen om sociale fællesskaber. Nogle af de mest udbredte social media-platforme er Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og TikTok.

Hvordan arbejder I med social media?

Med målrettede annoncekampagner på sociale medier hjælper vi din virksomhed med at øge brandkendskabet, skabe flere købsklare leads og opnå flere salg. Læs mere om os og vores arbejde her.

Hvorfor lave retageting?

Retargeting er en god måde at hjælpe potentielle kunder ned gennem salgstragten. Retargeting-målgrupper skaber ofte bedre resultater end andre målgrupper, og de er derfor værd at prioritere som en del af din annoncestrategi.

Hvor kan man lave retargeting kampagner henne?

Retargeting kan laves på flere forskellige platforme, heriblandt LinkedIn, Facebook og Instagram.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til SoMe-annoncering, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på annoncer på sociale medier? Kontakt Celine Poulsen og få en dialog om dine muligheder og potentialer.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor