Google Shopping er en annonceplatform for webshops, der gør det muligt at promovere produkter med billede, pris og produktnavn direkte i søgeresultaterne (se billedeksempel herunder). Kunderne kan tage stilling til dine produkter og dine priser, allerede inden de klikker sig ind på dit website, og du betaler derfor kun for de kundeemner, der har en reel og oprigtig interesse i at købe dine produkter.
Shopping-annoncer har ofte betydeligt højere konverteringsrater end almindelige Google Ads-tekstannoncer, og Shopping-annoncer er derfor typisk en meget rentabel og omkostningseffektiv annonceringsform. Men succesen er betinget af, at annoncerne opsættes, overvåges og optimeres på den rigtige måde.
Fordelene ved Google Shopping er mange. Google Shopping giver dig:
Google Shopping er ligesom Google Ads baseret på betaling per klik, også kaldet PPC (Pay Per Click). Du betaler derfor kun, hvis en bruger finder din annonce interessant og klikker på den. Du har fuld kontrol over kampagnens budget, dvs. hvor mange penge du ønsker at bruge på din kampagne, og vi kan vise annoncerne på netop de tidspunkter, hvor de genererer det største afkast.
Shopping-annoncer bliver vist i toppen eller i højre side af søgeresultaterne på Google, når en bruger foretager en købsrelateret søgning. Google viser et billede af produktet, et produktnavn, en pris og et link til dit website. Din annoncer kan også blive vist i Googles billedsøgning og på en række websites associeret med Google, eksempelvis YouTube.
Det er muligt at vise Shopping-annoncer og tekstannoncer samtidigt med henblik på at øge din synlighed og gøre det nemmere for brugerne at finde det produkt, der matcher dem bedst. Eksempel på visning af Shopping-annoncer:
Google Shopping-kampagner tager udgangspunkt i et såkaldt produkt-feed, der er en liste over produkterne i din webshop. Google bruger produktlisten til at automatisk at oprette dine annoncer og til at afgøre, hvilke søgninger annoncerne skal vises på.
Vi kan altså ikke forudbestemme nøjagtigt, hvilke søgeord dine annoncer vises på, men det er afgørende for annoncernes synlighed, konverteringsraten og dine omkostninger, at produkt-feedet er optimeret efter dit marked og din målgruppe. Derved undgår du at spilde penge på annoncer, der ikke fører til køb, og du får det maksimale udbytte af dit annonceringsbudget.
Vi kan skabe effektive og rentable Shopping-kampagner baseret på en solid viden og et solidt fundament, som tager udgangspunkt i og er i tråd med din virksomheds marketing, kommunikation, målgrupper og salgstragter. Vi skaber synergi mellem dine aktiviteter med henblik på at sikre en konsistent og effektiv kommunikation og en yderst værdiskabende annoncekampagne.
Gennem Google Shopping sikrer vi dig en stærkere markedsposition i Google, som øger dit salg og din målgruppes bevidsthed om din virksomhed. Vi har en stor indsigt i dine kunders søgeadfærd, og vi kan på baggrund heraf sikre, at annoncerne vises på de mest relevante søgninger. Vi evaluerer og optimerer løbende annoncekampagnerne med henblik på at sikre dig det størst mulige afkast.