Med retargeting-kampagner kan du ramme købeklare og konverteringsklare brugere på sociale medier. Vores specialister hjælper dig med at skabe og optimere dine annoncekampagner, så du får mest muligt ud af dine annoncebudgetter.
Med retargeting-kampagner hjælper vi dig med at opsætte værdiskabende kampagner, der hjælper dine potentielle kunder ned gennem salgstragten.
Retargeting handler om at få leads/kunder ved at aktivere den målgruppe, der allerede har vist interesse for dine produkter eller services.
Modtagere, der er den del af retargeting-målgrupperne, er ofte længere nede i salgstragten, og derfor skaber denne type annoncer en flot Return-on-Investment og gode konverteringsrater.
Retargeting er en gren af betalt annoncering og kan laves på forskellige sociale platforme, heriblandt Facebook, Instagram og LinkedIn.
Sådan arbejder vi med retargeting
Hos InboundCPH indtænker vi altid funnel (salgstragten), når vi laver betalt annoncering. Vi tager afsæt i kunderejsen, og sørger for at dit annoncebudget bliver brugt på at skabe awareness såvel som konverteringer – alt afhængig af dine målsætninger.
Når vi arbejder med retargeting, har vi skarpt fokus på at tilpasse kampagner og budskaber til både brede målgrupper, snævre målgrupper og retargeting-målgrupper.
På den måde holder du dine interessenter bedst muligt i hånden, når de får kendskab og opbygger troværdighed til din virksomhed.
Co-founder
Head of Marketing
CMO
Digital Marketing Lead
Digital Manager
Retargeting er en måde at målrette kampagner på sociale medier mod en målgruppe, der tidligere har vist interesse for jeres virksomhed. De har vist interesse ved f.eks. at besøge jeres website eller interagere med et opslag, I har delt. Retargeting er muligt på flere forskellige SoMe-platforme, heriblandt Facebook, LinkedIn og Instagram.
Retargeting er en måde for din virksomhed at forblive ”top-of-mind” hos målgruppen. Da målgruppen har bedre kendskab til dit brand, er retargeting-kampagner en god mulighed for at få målgruppen længere ned i salgstragten. Blandt netop denne målgruppe vil ofte være en pæn andel købeklare kunder og kunder, der gerne vil blive klogere på jeres brand eller service.
Budgettet til retargeting varierer ofte meget og bør justeres i forhold til jeres budget og udbyttet af kampagnerne. Retargeting-kampagnerne kan både laves som ”always-on”-spor eller periodiske kampagner.
Du fastsætter selv prisen på dine annoncer, og du har altid mulighed for at justere dit budget efter behov. Du vælger, hvor meget du ønsker at bruge på dine annoncer pr. dag eller inden for en bestemt periode. Vi hjælper dig med at tilpasse dit budget, så det passer til din målsætning, og du får mest muligt værdi for pengene.
Det er som udgangspunkt relevant for alle virksomheder at lave retargeting-kampagner, men det er ikke altid let at få udbygget målgrupper, der kan laves retargeting på. Fordi det eksempelvis kræver, at I har et vist antal besøgende på jeres website. Det kan godt tage lidt tid at få opbygget en god målgruppe. Når I har gjort det, vil det ofte være muligt at høste nogle lavthængende frugter.
Der er ofte forvirring omkring brugen af begreberne retargeting og remarketing. De er tæt beslægtede, og nogle bruger ordene som synonymer. Andre mener, at retargeting bruges i forbindelse med betalt annoncering, mens remarketing ofte er forbundet med email marketing og at målrette marketing mod tidligere eller nuværende kunder.
Ved brug af sidstnævnte tolkning er retargeting en målgruppe, der ikke nødvendigvis er blevet et lead eller en kunde, men har vist en eller andet form for interesse. Remarketing er et annoncering et spadestik dybere og handler om at udnytte eksisterende leads/kunder til opsalg eller konverteringer længere nede i salgstragten.
Nej. En kopi- og lookalike-målgruppe er en målgruppe, som en annonceplatforme (eksempelvis Facebook Ads og LinkedIn Ads) danner på baggrund af eksempelvis en retargeting-målgruppe. Lookalike-målgruppen består af personer, der ligner dem fra retargeting-målgruppen. Denne type målgruppe performer ofte pænt, da de pågældende platforme sidder på noget data, som vi ikke nødvendigvis har adgang til – og de kan ud fra det danne nogle målgrupper, der ligner dine interessenter og kunder.
Social media (også kaldet SoMe og sociale medier) er online platforme, der danner rammen om sociale fællesskaber. Nogle af de mest udbredte social media-platforme er Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og TikTok.
Med målrettede annoncekampagner på sociale medier hjælper vi din virksomhed med at øge brandkendskabet, skabe flere købsklare leads og opnå flere salg. Læs mere om os og vores arbejde her.
Retargeting er en god måde at hjælpe potentielle kunder ned gennem salgstragten. Retargeting-målgrupper skaber ofte bedre resultater end andre målgrupper, og de er derfor værd at prioritere som en del af din annoncestrategi.
Retargeting kan laves på flere forskellige platforme, heriblandt LinkedIn, Facebook og Instagram.
Har du brug for hjælp til SoMe-annoncering, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på annoncer på sociale medier? Kontakt Celine Poulsen og få en dialog om dine muligheder og potentialer.
Step 1 / 3