On-demand
Om webinaret
På webinaret vil du blive beriget med taktiske indsigter indenfor:
- Den postmoderne B2B-kunderejse
- B2B-købscentre og ICP
- Positioneringsstrategi & value drivers
- Distribuering af indhold på tværs af kanaler
- Skabelse af indhold på tværs af kunderejsen
- Konkrete værktøjer, skabeloner og indsigter fra diverse analyser og kundearbejde
Hvem er det til?
Har du ansvaret eller sidder du i en drivende funktion inden for marketing i en mindre eller større B2B-virksomhed?
Så vil du kunne få gavn af webinaret – uanset om du er spritny eller en erfaren spiller inden for gamet.
-
Velkomst & introduktion
-
Den postmoderne B2B-kunderejse
Vi ser på, hvordan B2B-købsrejsen har ændret sig og hvad der karakteriserer den i dag
-
Identificering af B2B-købscentre og ICP-framework
Vi stiller skarpt på kundens købscentre, og hvordan købsbeslutningen i B2B-virksomheder er drevet af købs komiteer, samt hvordan du finder ud af, hvilke kunder du skal jagte - og hvordan dette kan bruges til at skræddersy målrettet kommunikation til den enkelte i komitéen
-
Positioneringsstrategi
En kort introduktion til, hvordan man som B2B-virksomhed kan vælge at positionere sig, samt hvordan dette bør have en indvirkning på éns målrettede kommunikation på tværs af kanaler, og sikre en sammenhæng og overensstemmelse mellem dine value drivers og kundens purchases drivers
-
Indhold på tværs af kanaler
Vi kigger ind i det digitale landskab, og sætter fokus på en tværgående kanalstrategi. Her ser vi på markedstendenser, samt hvordan de forskellige kanaler egner sig til forskellige formål. Ligeledes hvilket indhold man kan distribuere via kanalerne og hvordan man bør anskue dem forskelligt, alt efter om man er i marked for at skabe og indfange efterspørgsel
-
Indhold på tværs af kunderejsen
Vi afstemmer formålet med at producere indhold og kigger ind i forskellige modeller og værktøjer, der kan hjælpe med at støbe et fundament for den gode indholdsproduktion. Med udgangspunkt i den klassiske tragt, ser vi på, hvordan man kan skabe, organisere og kategorisere et strategisk indholdskartotek, som kan aktiveres på tværs af kanaler og kunderejsen
-
Indsigter på tværs af kunderejsen
Vi stiller skarpt på en række udvalgte analyser, hvor vi kigger ind i forskellige udpluk af datasæt, der kan give os en bedre generel forståelse af, hvordan B2B-indkøberen blandt andet tilslutter og afkoder indhold
-
Afrunding og eventuelle spørgsmål