Hvad er B2B-annoncering?
Først og fremmest, så skal det nævnes at der er forskel på B2B-annoncering og B2C-annoncering. Den helt store forskel er den målgruppe som annonceringen henvendes til.
På B2C-markedet promoveres en virksomheds produkter eller services over for private forbrugere, som bliver betegnet som de endelige slutbrugere.
Hvorimod der på B2B-markeder er tale om annoncering af en virksomhed målrettet til andre virksomheder, der er potentielle købere af en producent- eller handelsvirksomheds varer eller serviceydelser.
Hvor kan en B2B-virksomhed annoncere?
En annonce kan promoveres på flere forskellige kanaler, det vil sige, at du behøver ikke køre dit budskab udelukkende på kun en kanal. Herunder nævner vi nogle forskellige muligheder, hvor du kan annoncere for din B2B-virksomhed:
- Google Ads
- YouTube
- Online forums
- Hjemmesider
- Ugeblade
- Aviser
- Nyhedsbreve
- Blogindlæg
- Med videre.
Hvilke kanaler du bør vælge, afhænger meget af hvor dine kunder befinder sig.
Hvordan ser en B2B-annonce ud?
En annonce kan udformes på flere forskellige måder. Herunder har vi listet eksempler på:
- En tekstannonce
- Et banner / billedeannonce
- En videoannonce
Hvilken type annonce du bør udforme, afhænger igen meget af hvad budskabet er for den enkelte kampagne, samt hvilken kanal der ønskes at gøre brug af i forhold til hvor det er mest optimalt at komme i kontakt med virksomhedens målgruppe.
Uanset om du vælger at annoncere med tekst, bannere / billede eller video, så er det vigtigt at du husker på, at din annonces formål er at fange potentielle kunders opmærksomhed, lade dem blive interesse, fastholde deres interesse og endeligt få dem til at trykke på din CTA, som fører dertil, hvor de kan gøre brug dit tilbud / budskab.