Rank tracker

Rank trackers giver dig mulighed for at overvåge den indsats, du lægger i SEO. En rank tracker kan hjælpe dig med at holde styr på rankings i Google ud fra de sider, du ønsker skal ranke højt på specifikke søgeord. Desuden giver en rank tracker dig mulighed for at udforske dine konkurrenters performance.

blog-seo-benchmarking

Hvad er en rank tracker ?

Du vil helt sikkert få brug for at anvende en rank tracker til at holde øje med, hvordan dine sider performer i søgemaskinerne ud fra de søgeord, som du er interesseret i.

Hvorfor er en rank tracker vigtig?

Det er vigtigt at måle resultatet af den indsats, du lægger i SEO. At holde styr på dine placeringer spiller en vigtig rolle.

Bare at indtaste forespørgsler selv og kontrollere, hvor dine sider kommer op, tegner ikke et realistisk billede. Faktisk er det den værste måde at tjekke placeringer på, da søgemaskiner betjener dine personlige resultatsider. Hvis du ofte klikker på domæne A, viser de sandsynligvis dette domæne meget højere end andre resultater for netop dig.

Hvad med at kontrollere det i et privat vindue?

At kontrollere dine placeringer i et privat vindue, virker heller ikke ordentligt. Det skyldes at søge forespørgslerne stadig foretages fra din IP-adresse med en omfattende søgehistorik, som søgemaskiner omhyggeligt har holdt styr på.

Hvordan fungerer en rank tracker?

Rank trackers er afhængige af servere, der simulerer brugerforespørgsler. Disse simulerede brugerforespørgsler foretages ofte i et inkognitovindue i en session uden en forudindtaget søgehistorik. Når en brugerforespørgsel er “udført”, skaber de den resulterende SERP og gemmer listerne.

En brugers fysiske placering spiller en enorm rolle i SERP’en. Eksempel: når en bruger på Østerbro søger efter “burgere”, vil denne bruger se resultater fra burgersteder i og nær Østerbro.

Rank tracking på mobile enheder

Brugere bruger flere forskellige enheder såsom; mobil, tablet og desktop.

Du vil se, at den samme forespørgsel, der udføres på desktop og mobil giver forskellige resultater. Hvorfor? Fordi nogle websteder muligvis ikke er optimeret til mobilbrug, mens andre er designet specielt til mobilbrugere. Tanken er, at websteder, der ikke klarer sig godt på mobilen, rangerer lavere for brugere, der søger på mobil.

Med dette i tankerne er det vigtigt at kunne kontrollere din placering for både desktop- og mobilenheder.

Mark komprimeret

Mark Mølgaard

Partner & Senior SEO Specialist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Prøv vores online konkurrentanalyse
    Få indsigt i dine konkurrenter på Google
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing