Persona

En persona er en fiktiv person, som du selv har lavet ud fra fakta om dine kunder. Du skal bruge din persona til at tilrette al din marketing til ham / hende. På den måde vil du nemlig målrette dine budskaber, så de stemmer overens dine kunders behov.

blog-outsourcing-af-seo

Hvad er en persona skabelon?

Hvad en persona er, har vi i korte træk informeret dig om i vores indledning i toppen af dette indlæg. For at sætte et par flere ord på, så handler udarbejdelsen af en persona om at ‘’lave’’ en skabelon af din ideelle kunde, som du kan inddrage i din marketingstrategi.

Når du laver en persona, så skal du sørge for at forstå din målgruppes behov, udfordringer, ønsker, drømme, forhindringer eller andre afgørende faktorer som er vigtige at kende til i forhold til om de lægge en ordre hos dig eller ej.

Sætter du din målgruppes info op i hvem, hvad, hvorfor og hvordan så vil du opleve at få en bedre indsigt i deres købs-rejse, når de er ude efter det produkt eller den service som du tilbyder.


Persona guide – hvorfor skal du lave en persona?

Hvorfor du bør lave en persona samt hvordan du aktivt kan gøre brug af din persona i dine marketingsindsatser, det ser vi nærmere på lige herunder.

Når du kender til din målgruppes behov, udfordringer, ønsker, drømme, forhindringer eller andre afgørende faktorer som er vigtige at kende til i forhold til om de lægge en ordre hos dig eller ej samt deres købsrejse, så har du nemmere ved at kommunikere direkte til til dem, på den måde der gør, at de har meget nemmere ved at bide på den krog som du har kastet ud til dem.

Forestil dig, at du aldrig mere skal sidde og bruge tid på at fremtvinge din indre kreative tekstforfatter når du forsøger at skrive content ned, som skal bruges i en marketingaktivitet.

Du vil SÅ gerne skrive det helt rigtige, så det rammer din målgruppe med et pletskud og pengene bare vælter ind! Det kunne være dejligt.

Uden at det skal lyde for lyserødt, så er en persona faktisk til for at hjælpe dig med netop dette issue. For hvis du forestiller dig, at din fiktive persona står overfor dig, så skal du lade som om at du skrive direkte til ham / hende. For at gøre det endnu tydeligere, så kan du faktisk vælge at få produceret dine persona, så han / hun står i evt. karton på kontoret med en tekst ved siden af hvem han / hun er.

På denne måde kan der ikke herske nogen tvivl fra nogen i virksomheden, hvordan der skal kommunikeres med kunderne. Det er altså ikke kun dig personaen hjælper, men alle ansatte. Når du eller en anden i virksomheden skal udarbejde noget content som skal give bedst muligt udbytte, så er det vigtigt at kunne se situationens fra målgruppens perspektiv og levere indhold som målgruppen vil reagere på.


Hvad er din persona med SEO at gøre?

Nu skal du høre. Når du skriver SEO tekster så skal de først og fremmest være relevante for læseren, dernæst vil de søgeord som du inddrage i din tekst gerne være nogle som din målgruppe rent faktisk søger efter på Google.

Kender du din persona, så har du også større kendskab til hvad de vil søge på, om de vil finde dit content interessant og hvad der skal til for at de vælger at trykke på netop dit link på Google, så det er dit website de kommer ind på.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Gratis webinarer og seminarer for ledere
    Få input til din Google Marketing-strategi