Afvisningsprocent

Afvisningsprocenten er procentdelen af brugere, der forlader dit website efter kun at have set én side på websitet. Læs mere om afvisningsprocent her.

blog-afvisningsprocent

Hvad er afvisningsprocent?

Afvisningsprocent (også kaldet bounce rate) er procentdelen af brugere, der forlader dit website efter kun at have set én side på websitet. En lav afvisningsprocent er typisk et positivt signal, fordi det indikerer, at brugerne interagerer med dit website. Men en lav afvisningsprocent kan også være et negativt udtryk for, at brugerne ikke kan finde det, de leder efter.

Den gennemsnitlige afvisningsprocent for organisk trafik (besøgende fra Google) er mellem 32 % og 43 % afhængigt af, hvordan tallene gøres op. Tallene er baseret på vores egen analyse Online marketingkanaler 2020 af 122 millioner besøg til 65 forskellige danske websites

Læs eventuelt videre om konverteringsoptimering med henblik på at nedbringe afvisningsprocenten.

henning-figur

Henning Madsen

Partner & Head of SEO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Få hjælp til SEO

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering (SEO), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO? Kontakt Henning Madsen og få en uforpligtende dialog om dit SEO-projekt.

henning-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor