Søg
Specialister i LinkedIn-annoncering

LinkedIn annoncering

Vores specialister hjælper dig med at skabe og optimere kosteffektive LinkedIn-annoncekampagner, der rammer den helt rigtige målgruppe og skaber det maksimale afkast for annoncebudgettet.

Annoncering på LinkedIn

Med målrettede LinkedIn-annoncekampagner hjælper vi dig med at tiltrække købeklare kunder til dit website. Derudover rådgiver vi om målgrupper, annonceformater og optimal budgetplanlægning.

LinkedIn-annoncering, også kaldet LinkedIn Ads, er annoncer på det sociale medie LinkedIn. I modsætning til nogle af de andre sociale medier, så er LinkedIn en mere arbejdsrelateret platform. LinkedIn er derfor især en annonceplatform, vi bruger i forbindelse med B2B-virksomheder.

Når du annoncerer på LinkedIn, er der gode muligheder for at målrette kampagnerne mod en helt specifik målgruppe. Det skyldes, at du bl.a. kan målrette annoncerne mod specifikke jobtitler, virksomheder, størrelser af virksomheder og meget andet. På denne måde kan du sikre dig, at du rammer lige netop de potentielle købere, du ønsker.

VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

Hvad er LinkedIn-annoncering?
LinkedIn-annoncering, også kaldet LinkedIn Ads, er annoncer på det sociale medie LinkedIn. LinkedIn har over 700 mio. brugere, og det er derfor en platform med et stort potentiale. Annoncering på LinkedIn er typisk målrettet en særligt udvalgt snæver målgruppe, der kan bestå af alt mellem nogle få tusinde personer op til flere hundrede tusinde personer.

Hvorfor bruge LinkedIn-annoncering?
Der er mange fordele ved annoncering på LinkedIn, og sammenlignet med andre platforme, så kan du i langt højere grad målrette dine kampagner til helt specifikke målgrupper på LinkedIn. Du kan bl.a. målrette mod jobtitler, virksomheder, størrelser på virksomheder, jobtyper og meget andet. Dette gør, at du meget bedre kan ramme lige netop den målgruppe, du ønsker, og dermed bruge dit marketing-budget på den mest kosteffektive måde.

Hvad koster LinkedIn-annoncering?
Du fastsætter selv prisen på dine annoncer, og du har altid mulighed for at justere dit budget efter behov. Du vælger, hvor meget du ønsker at bruge på dine annoncer pr. dag eller inden for en bestemt periode. Vi hjælper dig med at tilpasse dit budget og opdatere det efter behov, så det passer til dine målsætninger, og rentabiliteten er størst.

Kan alle virksomheder bruge LinkedIn-annoncering?
Når du vil annoncere på sociale medier, er det vigtigt at tage højde for, hvad formålet er, og hvilken målgruppe du vil nå ud til. LinkedIn-annoncering er relevant for mange virksomheder. Der er dog ofte tale om virksomheder med i B2B-segmentet, enten helt eller delvist. Hvis du er tvivl, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på LinkedIn-annoncering, er du velkommen til at kontakte os.

Få mere at vide

Social media (også kaldet SoMe og sociale medier) er online platforme, der danner rammen om sociale fællesskaber. Nogle af de mest udbredte social media platforme er Facebook, Instagram, LinkedIn og TikTok.

Du kan læse mere om os, vores processer og vores priser her.

LinkedIn er en god måde at nå ud til din målgruppe. Med mere end 300 millioner aktive brugere er det en af de mest udbredte platforme, der giver gode muligheder for at skabe awareness om dit produkt/service for at øge antallet af konverteringer og salg.

Som regel betaler du mere per visning og klik på LinkedIn end på Facebook. Det skyldes blandt andet, at du på LinkedIn nemmere kan rette annoncerne mod en meget snæver, relevant gruppe af beslutningstagere. Det er ikke ensbetydende med, at LinkedIn Ads er en dårligere forretning end Facebook Ads.

YouTube-annoncering, også kaldet YouTube-Ads, er både de tekst- og videoannoncer, der vises på YouTube. Da YouTube er en platform i kraftig vækst, er der et rigtig stort potentiale ved at annoncere på YouTube. Når potentielle kunder ser eller søger efter videoer på YouTube, kan du med YouTube-annoncer nå ud til disse kunder og forhåbentlig tiltrække dem til dit website.

Der er seks forskellige typer YouTube-ads; TrueView-ads, Non-skippable instream-ads, Bomber instream-ads, Sponsored card-ads, Overlay-ads og Display-ads. Via dialog og sparring beslutter vi i fællesskab, hvilken type YouTube-annoncering, der giver mest mening for lige netop dig og dit budget.

 Hvad er YouTube-annoncering?

YouTube-annoncering, også kaldet YouTube-Ads, er de annoncer (både tekst- og videoannoncer), der vises på YouTube. Når potentielle kunder ser eller søger efter videoer på YouTube, vil de derfor blive eksponeret for din YouTube-annoncering, hvilket kan tiltrække nye kunder til dit website.

Hvorfor bruge YouTube-annoncering?

Da YouTube er en platform i stor vækst, er der et kæmpe potentiale i at annoncere på YouTube. Ved at synliggøre dine budskaber og videoer på YouTube, kan du tiltrække potentielle kunder til dit website.

Hvad koster YouTube-annoncering?

Det er svært at sige, hvad prisen for YouTube-annoncering er, da det kommer an på kampagnes størrelse. Dog tilpasser vi selvfølgelig annonceringen på YouTube efter dit budget.

4 facts om LinkedIn

  1. LinkedIn er et socialt medie, som blev grundlagt 5 maj 2003
  2. LinkedIn’s CEO hedder Jeff Weiner
  3. LinkedIn’s hovedkvarter ligger i Mountain View, CA
  4. LinkedIn har 8700 medarbejdere

LinkedIn som medie

Den helt store forskel på LinkedIn og Facebook er, at LinkedIn altså som udgangspunkt bruges mere professionelt. Du vil altså ikke så samme måde, se feriebilleder, bryllupsbilleder og diverse statusopdatering omkring dine “venners” hverdag på LinkedIn.

I stedet vil du opleve at brugerne af LinkedIn, i stedet har en mere professionel adfærd på mediet. De er altså på arbejde, når de går deres feed igennem og kigger på indholdet med professionelle øjne, da feedet som udgangspunkt er fyldt med branchenyheder, jobopslag, trends mv.

En af de helt store fordele ved LinkedIn er, at du på dette medie har mulighed for at ramme beslutningstagere mere direkte.


Hvad er LinkedIn annoncering?

Som på andre medier, kan du ligeledes bruge LinkedIn til at annoncere. Hvis du ønsker at henvende dig til B2B-kunder, kan LinkedIn annoncering være det helt rette valg.Dine annoncer på LinkedIn eksponeres for brugere, selvom de ikke har efterspurgt den. Dermed kan LinkedIn annoncering kategoriseres som push-marketing idet du betaler LinkedIn, for at vise dine annoncer overfor deres brugere.

Ved at annoncere på LinkedIn bliver dit indhold eksponeret for brugere, som kan være yderst relevante for dig, men som måske kan være svære at fange på andre medier.

Er din virksomhed ikke synlig på LinkedIn, så går du glip af 1,4 mio. professionelle danskere, som benytter sig af LinkedIn, hvor der nok skulle findes nogle som var interesseret i netop dit produkt eller service.


Fordele ved LinkedIn annoncering

Fordelene ved at anvende LinkedIn som B2B virksomhed, til at køre annoncer er mange. Nogle af fordelene ved LinkedIn annoncering, er åbenlyse såsom målretning mulighederne og at du bedre kan ramme B2B målgrupper, set i forhold til andre platforme.

Der kommer løbende også nye medlemmer på LinkedIn, så næsten uanset din branche vil din målgruppe på LinkedIn vokse, hvorfor LinkedIn annoncering, bliver mere og mere effektivt.

Særligt LinkedIn annoncering i form af leadannoncer er effektive, så hvis du ikke som B2B virksomhed er kommet i gang med det, så skal du i gang! Potentialet er nemlig enormt.


Ulemper ved LinkedIn annoncering

Der findes altid fordele og ulemper, som skal vejes op for at vurdere om en aktivitet som LinkedIn annoncering, er en god investering. En af ulemperne ved LinkedIn annoncering er, at klikpriserne er dyre – typisk en helt del dyre end Facebook-annoncering og Google Ads.

Læs mere om LinkedIn-markedsføring.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet