Den helt store forskel på LinkedIn og Facebook er, at LinkedIn altså som udgangspunkt bruges mere professionelt. Du vil altså ikke så samme måde, se feriebilleder, bryllupsbilleder og diverse statusopdatering omkring dine “venners” hverdag på LinkedIn.
I stedet vil du opleve at brugerne af LinkedIn, i stedet har en mere professionel adfærd på mediet. De er altså på arbejde, når de går deres feed igennem og kigger på indholdet med professionelle øjne, da feedet som udgangspunkt er fyldt med branchenyheder, jobopslag, trends mv.
En af de helt store fordele ved LinkedIn er, at du på dette medie har mulighed for at ramme beslutningstagere mere direkte.
Som på andre medier, kan du ligeledes bruge LinkedIn til at annoncere. Hvis du ønsker at henvende dig til B2B-kunder, kan LinkedIn annoncering være det helt rette valg.Dine annoncer på LinkedIn eksponeres for brugere, selvom de ikke har efterspurgt den. Dermed kan LinkedIn annoncering kategoriseres som push-marketing idet du betaler LinkedIn, for at vise dine annoncer overfor deres brugere.
Ved at annoncere på LinkedIn bliver dit indhold eksponeret for brugere, som kan være yderst relevante for dig, men som måske kan være svære at fange på andre medier.
Er din virksomhed ikke synlig på LinkedIn, så går du glip af 1,4 mio. professionelle danskere, som benytter sig af LinkedIn, hvor der nok skulle findes nogle som var interesseret i netop dit produkt eller service.
Fordelene ved at anvende LinkedIn som B2B virksomhed, til at køre annoncer er mange. Nogle af fordelene ved LinkedIn annoncering, er åbenlyse såsom målretning mulighederne og at du bedre kan ramme B2B målgrupper, set i forhold til andre platforme.
Der kommer løbende også nye medlemmer på LinkedIn, så næsten uanset din branche vil din målgruppe på LinkedIn vokse, hvorfor LinkedIn annoncering, bliver mere og mere effektivt.
Særligt LinkedIn annoncering i form af leadannoncer er effektive, så hvis du ikke som B2B virksomhed er kommet i gang med det, så skal du i gang! Potentialet er nemlig enormt.
Der findes altid fordele og ulemper, som skal vejes op for at vurdere om en aktivitet som LinkedIn annoncering, er en god investering. En af ulemperne ved LinkedIn annoncering er, at klikpriserne er dyre – typisk en helt del dyre end Facebook-annoncering og Google Ads.
Læs mere om LinkedIn-markedsføring.