Analysen Online marketingkanaler 2021 sammenligner effekten og udbyttet af online marketingkanaler i Danmark og giver dig et analytisk funderet input til de prioriteringer af online marketingindsatsen, som er nødvendige for at sikre, at du sammensætter dit marketingmix hensigtsmæssigt.
Analysen er baseret på 130 millioner besøg på 82 danske websites i perioden 1. januar 2020 til 31. december 2020. Data er indhentet fra Google Analytics og omfatter et bredt og alsidigt udvalg af danske virksomheder i både e-handel-, B2B- og B2C-segmentet.
Brug eksempelvis marketinganalysen til at vurdere, om du bruger dine ressourcer på de online marketingkanaler, der er bedst til at tiltrække trafik og generere salg, og om du formår at fastholde brugerne på dit website i lige så høj grad som andre virksomheder i samme segment.
Online marketingkanaler 2021 er fjerde udgave af analysen, som vi udgiver hvert år. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til sammensætning af dit marketingmix, er du meget velkommen til at kontakte os. Hent marketinganalysen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.
Udfyld formularen her for at downloade marketinganalysen Online marketingkanaler 2021. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).
Information om analysen:
Trafik fra Google (organisk og betalt) udgør mellem 74 og 88 % af alle besøgende. Det er en stigning fra sidste år, hvor trafik fra Google udgjorde mellem 71 og 84 % af alle besøgende, og forrige år, hvor trafik fra Google udgjorde mellem 47 og 62 % af alle besøgende.
Organisk trafik udgør mellem 34 og 50 % af alle besøgende efterfulgt af betalt trafik, der udgør mellem 31 % og 45 % af alle besøgende. Til sammenligning udgør trafik fra sociale medier og mails kun sammenlagt mellem 11 og 17 % af alle besøgende.
Henvisningstrafik har den højeste konverteringsrate til salg (4,57 %) efterfulgt af betalt trafik (2,15 %), mails (2,10 %), organisk trafik (1,47 %) og sociale medier (0,59 %). Det er ikke ensbetydende med, at henvisningstrafik generer flest salg.
Betalt trafik foretager den største andel af alle køb online (45,4 %) efterfulgt af organisk trafik (40,9 %) og trafik fra mails (7,0 %), henvisninger (5,1 %) og sociale medier (1,6 %). Det er ikke ensbetydende med, at organisk trafik har den højeste konverteringsrate.
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3