Influencer marketing

Hvis du er gået i gang med at undersøge influencer marketing, så er du muligvis stødt på modstridende information. Nogle vil nemlig anbefale influencer marketing hvor andre har den holdning, at influencer marketing ikke er nødvendige for din virksomheds vækst.

blog-remarketing-1

Hvad er influencer marketing?

På et grundlæggende niveau er influencer marketing en type social media marketing, der bruger anbefalinger og produktomtaler fra influencers – enkeltpersoner, der har en dedikerede følgere på sociale medier og betragtes som eksperter indenfor deres felt.

Influencer marketing fungerer på grund af den store tillid, som influencers har opbygget hos deres følgere – og anbefalinger fra dem fungerer som en form for socialt bevis for dit brands potentielle kunder.

Sådan finder du influencers

Ligesom enhver strategi er research det første skridt. Vælg det netværk, du vil fokusere på først. Du kan altid udvide til andre netværk senere, men hvis du lige er begyndt, skal du holde fast ved et.

Ideelt set skal dit brand allerede have en tilstedeværelse på dette netværk eller ønske at udvide sig til det.

Ledelsesstrategi og budget ved influencer marketing

At køre en vellykket influencer marketing kampagne er ikke nemt. Du kan derfor ikke bare sætte din kampagne i gang og håbe på den performer. Det indebærer omhyggelig tracking og opfølgning.

I modsætning til en mere automatiseret annoncestrategi er influencers helt almindelige mennesker, som ofte balancerer flere partnerskaber, så nogle kan komme bagefter i deres forpligtelser til at sende indhold ud til tiden eller lave fejl i dine anmodede tags eller ønsker til handling. Du bliver nødt til at have tid til at være mere involveret og forfine din tilgang gennem erfaring om, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.

Du bliver nødt til at tænke over det forventede investeringsafkast i din kampagne når du benytter dig af influencer marketing: Hvordan vil du måle på kampagnen? En tilgang kan være at sammenligne dine forventninger til influencers, med hvad du betaler for leads andre steder.

ian-figur

Ian Rosenfeldt

Founder & CEO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om dit projekt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Download vores marketinganalyse
Få indsigt i online marketingkanaler