Google Shopping

Få mere viden om Google Shopping og lær, hvordan du kan bruge annonceplatformen til at tiltrække flere købeklare kunder til din webshop. Læs mere herunder.

blog-marketingmix

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er en annonceplatform for webshops, der gør det muligt at promovere produkter med billede, pris og produktnavn direkte i søgeresultaterne (se billedeksempel herunder). Kunderne kan tage stilling til dine produkter og dine priser, allerede inden de klikker sig ind på dit website, og du betaler derfor kun for de kundeemner, der har en reel og oprigtig interesse i at købe dine produkter.

Shopping-annoncer har ofte betydeligt højere konverteringsrater end almindelige Google Ads-tekstannoncer, og Shopping-annoncer er derfor typisk en meget rentabel og omkostningseffektiv annonceringsform. Men succesen er betinget af, at annoncerne opsættes, overvåges og optimeres på den rigtige måde.

Google Shopping-annoncer

Fordele ved Google Shopping Ads

Fordelene ved Google Shopping er mange. Google Shopping giver dig:

  • Øget trafik. De fleste virksomheder, vi arbejder med, oplever en betydelig stigning i klikraten (CTR), når vi anvender Shopping-annoncer i stedet for (eller i kombination med) tekstannoncer.
  • Højere konverteringsrate. Din målgruppe får en indsigt i dine produkter og priser allerede i søgeresultaterne, og derfor er der større sandsynlighed for, at de foretager et køb, når de kommer ind på dit website. Shopping-annoncer placerer med andre ord din målgruppe langt nede i købstragten.
  • Nem kampagnestyring. Shopping-annoncer bliver ikke vist på baggrund af forudbestemte søgeord, men på baggrund dine produkter og jeres produktspecifikationer. Det betyder, at dine annoncer automatisk vises i de søgninger, hvor de er mest relevante for kunderne.
  • Større synlighed. Med Google Shopping bliver din virksomhed og jeres produkter mere synlige i søgeresultaterne, så I når ud til flere kunder. Det er muligt at vise flere Shopping-annoncer på én enkelt søgning, og det er desuden muligt at vise en tekstannonce på samme tid.
  • Effektiv rapportering. Du kan løbende se, hvor effektive og salgbare hvert af dine produkter er, og vi kan på baggrund heraf løbende optimere din kampagne, så afkastet øges.
  • Viden om jeres konkurrenter. Google Shopping gør det muligt at få en større indsigt i og viden om din konkurrenter, så vi effektivt kan positionere, prioritere og tilrettelægge din kampagne- og annonceaktiviteter efter dem.

Guide til Google Shopping

Google Shopping er ligesom Google Ads baseret på betaling per klik, også kaldet PPC (Pay Per Click). Du betaler derfor kun, hvis en bruger finder din annonce interessant og klikker på den. Du har fuld kontrol over kampagnens budget, dvs. hvor mange penge du ønsker at bruge på din kampagne, og vi kan vise annoncerne på netop de tidspunkter, hvor de genererer det største afkast.

Shopping-annoncer bliver vist i toppen eller i højre side af søgeresultaterne på Google, når en bruger foretager en købsrelateret søgning. Google viser et billede af produktet, et produktnavn, en pris og et link til dit website. Din annoncer kan også blive vist i Googles billedsøgning og på en række websites associeret med Google, eksempelvis YouTube.

Det er muligt at vise Shopping-annoncer og tekstannoncer samtidigt med henblik på at øge din synlighed og gøre det nemmere for brugerne at finde det produkt, der matcher dem bedst. Eksempel på visning af Shopping-annoncer:

Google Shopping-annoncer


Tips til dit produkt-feed

Google Shopping-kampagner tager udgangspunkt i et såkaldt produkt-feed, der er en liste over produkterne i din webshop. Google bruger produktlisten til at automatisk at oprette dine annoncer og til at afgøre, hvilke søgninger annoncerne skal vises på.

Vi kan altså ikke forudbestemme nøjagtigt, hvilke søgeord dine annoncer vises på, men det er afgørende for annoncernes synlighed, konverteringsraten og dine omkostninger, at produkt-feedet er optimeret efter dit marked og din målgruppe. Derved undgår du at spilde penge på annoncer, der ikke fører til køb, og du får det maksimale udbytte af dit annonceringsbudget.


Få skabt effektive Shopping-kampagner

Vi kan skabe effektive og rentable Shopping-kampagner baseret på en solid viden og et solidt fundament, som tager udgangspunkt i og er i tråd med din virksomheds marketing, kommunikation, målgrupper og salgstragter. Vi skaber synergi mellem dine aktiviteter med henblik på at sikre en konsistent og effektiv kommunikation og en yderst værdiskabende annoncekampagne.

Gennem Google Shopping sikrer vi dig en stærkere markedsposition i Google, som øger dit salg og din målgruppes bevidsthed om din virksomhed. Vi har en stor indsigt i dine kunders søgeadfærd, og vi kan på baggrund heraf sikre, at annoncerne vises på de mest relevante søgninger. Vi evaluerer og optimerer løbende annoncekampagnerne med henblik på at sikre dig det størst mulige afkast.

23__4824_Ian fritlagt

Ian Rosenfeldt

Founder, COO & Chief AI Strategist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Få hjælp til Google Shopping

Har du brug for hjælp til Google Shopping, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på Google Shopping? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en uforpligtende dialog om dit projekt.

23__4824_Ian fritlagt
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om Ads og SEO
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing