Specialister i Social Media

Social media strategi

Vi hjælper dig med at etablere og eksekvere en solid social media-strategi, der skaber værdi på bundlinjen. Vi kan desuden rådgive/uddanne om målgrupper, annonceformater og optimal budgetplanlægning.

Teamfoto

Social media-strategi

Sociale medier er et vigtigt værktøj til at generere leads og skabe awareness i din virksomhed. Din virksomhed er formentlig allerede til stede på flere forskellige sociale mediekanaler. Men desværre er “tilstedeværelse” ikke nok for at få succes med din social media-strategi. Det kræver ofte en gennemtænkt strategi for både kreativt indhold, brandidentitet, målsætning/målbarhed, tracking, dataanalyse og storytelling. Derudover kræver det indsigt i, hvordan forskellige algoritmer fungerer, for at få dit indhold ud til din målgruppe på en måde, der skaber mest muligt værdi for din virksomhed.

Hos InboundCPH er vi specialister i strategi på sociale medier og står klar til at hjælpe dig på vej. Hvis du føler, at din indsats på sociale medier er stagneret, står vi klar til at udarbejde en social medie-strategi, der skaber mest muligt værdi for virksomheden. Vi opsætter KPI'er, der passer til dine overordnede målsætninger i marketing.

Hvordan gør vi det?
Dine resultater er vores største drivfaktorer – vi løser udfordringer og spotter muligheder, så du kan skabe vækst gennem social media. Vi laver performanceorienterede kampagner med henblik på at skabe mest mulig værdi for din virksomhed. Vores analytiske og holistiske tilgang til social media er noget af det, der gør vores kunders strategier helt skarpe. Vi tager udgangspunkt i din virksomheds behov og skræddersyr den rette social media-strategi til jeres interne og eksterne ressourcer og behov.

Vi oversætter din data til målbare KPI’er
Hos InboundCPH hjælper vi dig med at omsætte data til konkret læring og målbare resultater. Vidensdeling er en vigtig del af samarbejdet med os. Det er ofte noget af et puslespil, når din virksomheds overordnede målsætning skal oversættes til konkrete KPI’er og den reelle værdi, det skaber.

Hos InboundCPH benytter vi ikke en social medie strategi-skabelon. Vi går individuelt til værks og hjælper dig med at kortlægge, hvilket indhold, kanaler og formater som støtter din virksomheds målsætninger bedst muligt og skaber værdi på bundlinjen.

VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

designfund-logo-5

InboundCPH har løftet vores Google Ads-kampagner til næste niveau og forbedret vores afkast betydeligt. Totalomsætningen i Danmark og Norge er øget med 60 %, samtidig med at vores return on ad spend er forbedret med 47 % sammenlignet med sidste år. Jeg havde slet ikke forventet så gode resultater!

zeiss-logo1

Fra dag ét har InboundCPH engageret sig fuldt ud i samarbejdet med os. De er proaktive og ikke bange for at udfordre vores vante måde at tænke på. Det er tydeligt, at InboundCPH er specialister i Google Ads og ved, hvordan man skaber udbytterige annoncekampagner.

delfi-tech-logo

Med InboundCPH har vi en engageret samarbejdspartner, der møder os i øjenhøjde. Deres analytiske og datadrevne tilgang sikrer, at vores SEO-indsats og Ads-kampagner er i gode hænder, og at InboundCPH gør deres ypperste for, at vi som kunde opnår succes med vores marketing. Og det sætter jeg stor pris på!

udtalelse-bisnode

InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse 🙂

udtalelse-cbc

Ærlighed, åbenhed og en stærk men aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.

Kender du dine konkurrenter?

Det er vigtigt at have et øje på dine konkurrenter, når du arbejder med annoncering på sociale medier. Ved at benchmarke din performance og synlighed i forhold til dine konkurrenter vil du få indblik i, hvordan du kan skabe en værdfuld strategi.

Hos InboundCPH er vi eksperter i konkurrent- og brancheanalyser. Derfor kan vi skabe et realistisk billede af din positionering på markedet og den rette social medie-strategi for, hvordan du opnår en større markedsandel.

Hvorfor er organisk tilstedeværelse på SoMe ikke nok?

Det er svært for virksomheder at ramme deres publikum organisk. I 2020 var organisk reach på Facebook gennemsnitligt på 5.2% og organisk engagement helt nede på 0.25%. Derfor er det ikke nok kun at have en organisk tilstedeværelse på sociale medier.

InboundCPH hjælper dig med at skabe den rette strategi for dine betalte sociale medie-kampagner. Vores mange års indsigt i, hvordan du bedst sætter kampagner op, gør, at vi kan vejlede dig i, hvordan du helt lavpraktisk sætter dine kampagner korrekt op, så de matcher din Facebook-strategi og skaber en fornuftig ROI.  Vi vejleder dig samtidig i, hvordan du lægger et realistisk budget som sikrer de ønskede resultater.

Hvordan udvælger man de rigtige SoMe kanaler?

Der er flere faktorer, der spiller ind, når din virksomhed skal udvælge den rigtige social media strategi. Der findes mange forskellige sociale medier, og i udvælgelsesprocessen skal du have øje for både brugeradfærd, målgrupper og kunderejsen.

Din strategi skal centraliseres omkring din kunderejse. Vi kan hjælpe dig med at kortlægge din kunderejse, så du kan tage de rette kanalvalg for din social medie strategi.

Når man arbejder med sociale medier, er det vigtigt at indtænke de forskellige platforme i strategien. De forskellige platforme har forskellige algoritmer og målgrupper, hvilket man skal indtænke i sin strategi. Hvis man arbejder med Facebook, er det vigtigt at lave en målrettet Facebook-strategi. Nogle gange kan det kræve småjusteringer fra platform til platform, hvorimod det andre gange kræver en helt anden tilgang, når man arbejder på tværs af platforme.”

  • Celine Poulsen, Social Media Specialist

Det samme gør sig gældende for LinkedIn, som ofte arbejder med andre budskaber til målgrupper baseret på jobtitler, brancher og lign., hvorimod Facebook arbejder med interessebaseret marketing. Skal du derfor arbejde med LinkedIn, vil kræve en målrettet LinkedIn-strategi i forhold til indhold og målgrupper.

Derfor vil det tilsvarende være nødvendigt med en Instagram- strategi eller en TikTok-strategi. Alt efter hvilken kanal du arbejder med, skal du variere dit indhold og tilpasse det kanalen – både i forhold til platformens algoritme og målgruppen. Hos InboundCPH kan vi hjælpe dig med at målrette dit indhold til de enkelte kanaler ved at lave målsætninger, kortlægge din målgruppe, skabe en content plan og sætte den rette tracking op for hvert kanalvalg.

Få mere at vide

Hvad er social media?

Social media (også kaldet SoMe eller sociale medier) er online platforme, der faciliterer sociale fællesskaber på forskellige måder. Nogle af de mest udbredte social media platforme er Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok og Snapchat.

Hvordan arbejder I med social media?

Du kan læse mere om os, vores processer og vores priser her.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til SoMe-annoncering, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på annoncer på sociale medier? Kontakt Josephine Ludvigsen og få en dialog om dit projekt

Portræt_Josephine_L_2
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor