Vi stiller meget gerne vores viden og holdninger om Google, søgemaskiner, søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering til rådighed for journalister, interesseorganisationer, politikere, forskere og studerende.
Henning Madsen er SEO-pioner på europæisk plan. Henning begyndte at arbejde professionelt med SEO allerede i 1998 – før der var noget, der hed Google – og han har arbejdet med strategisk SEO for mange af de største danske og internationale virksomheder, heriblandt Audi, Expedia, Spies, Sundhed.dk, DFDS og Business.dk.
Ian Rosenfeldt har solid ledelseserfaring og står for strategi, ledelse, forretningsudvikling og er digital marketing specialist, med spidskompetencer i Google Ads, SEO, Data Insights og konverteringsoptimering. Ian har siden 1999 beskæftiget sig med online marketing både operationelt og på strategisk plan i store og små nationale og internationale virksomheder.
Det danske softwareselskab Atea har i samarbejde med SEO-specialisterne fra InboundCPH fundet 160 millioner kroner ekstra på bundlinjen via en dedikeret SEO-indsats.
Atea havde indtil 2018 ingen dedikeret SEO-indsats, men efter at have gjort disciplinen til en central del af marketingindsatsen, er eCommerce-omsætningen er løftet med 160 millioner kroner på tværs af de nordiske og baltiske lande.
Det kom helt bag på Charlotte Novella, da den lille pakke dumpede ind ad døren. »Jeg blev vildt glad. For det første var det en megasød gestus, og desuden havde de slet ikke behøvet at gøre noget, for de havde jo allerede givet mig et afslag,« siger hun.
Risikoen for at blive straffet af Google bør få SEO-bureauer og netbutikker til at holde nallerne fra den omdiskuterede marketingmetode PBN, lyder det fra tidligere blackhat-rådgiver. Det er kun problematisk, hvis man misbruger metoden, vurderer en anden SEO-ekspert.
E-handlen stiger og stiger, og derfor er det ekstra vigtigt, at din netbutik ligger højt på Google. Vi har talt med Henning Madsen fra ugens medlem, InboundCPH, der er eksperter i Search Engine Optimisation.
Søgemaskineoptimering (SEO) er ikke hipt, men det er effektivt. Virksomhedsledere overser potentialet, mener bureaustifter, der bl.a. har boostet Blockbusters salg med disciplinen.
Danske virksomheder bruger flere og flere penge på at købe en topplacering på Google. Men det kan være en hovedløs forretning, advarer ekspert på området.
Det er ikke kun de store internetbutikker som Elgiganten, Power, Whiteaway eller Wupti, der har en interesse i at ligge så højt, som muligt i Googles søgefelt gennem søgemaskineoptimering (SEO).
Har du spørgsmål eller brug for en udtalelse, er du meget velkommen til at kontakte os.
Step 1 / 3