I vores SEO-bog får du en solid indsigt i de arbejdsprocesser, som er forudsætningen for effektiv og resultatskabende søgemaskineoptimering (SEO).
Bogen er en anvendelsesorienteret håndbog til dig, der vil styrke din virksomheds arbejde med SEO, og dig, der har brug for viden til at indgå i samarbejdet med et SEO-bureau som en aktiv og kritisk medspiller.
Vores SEO-bog henvender sig til såvel marketingchefen, der har brug for et strategisk overblik over SEO som marketingkanal, som til operative medarbejdere, der har brug for praksisnær vejledning til realisering af strategien.
Du kan nøjes med at læse de kapitler, der er relevante for dig – og sende de andre kapitler videre til de af dine kollegaer, som opgaven vedrører. Hent SEO-bogen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.
Udfyld formularen her for at downloade SEO-bogen. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).
Information om bogen:
Hvad er SEO?
SEO er forretningskritisk
Online marketingkanaler
De fire elementer i SEO
Myter om SEO
Søgemaskiner
Søgeresultater
Positioner og klikrater
Konklusion
Hvad er en SEO-strategi?
Benchmarking
Målsætninger
Investeringsniveau
Tidshorisont
Handlingsplan
Rollefordeling
Outsourcing
Valg af SEO-bureau
Marketingmix
Google Ads og SEO
Konklusion
Hvad er teknik?
Indekserbarhed
Sitemap
Robots.txt
Loadtid
Mobilvenlighed
Domæne
Webadresser
WWW (World Wide Web)
HTTP og HTTPS
Omdirigeringer (redirects)
Svarkoder
Canonical tags
Sideinddelt indhold
Hreflang (sprogversionering)
Strukturerede data
Brødkrummer
Open Graph-tags
Tekstelementer
JavaScript
Migrering
Konklusion
Hvad er indhold?
Kend din målgruppe
Søgeordsanalyse
Typer af søgninger
Søgevolumen
Udvælgelse af søgeord
Indholdsoptimering
Sidetitel
Sidebeskrivelse
Brødtekst
Overskrifter
Interne links
Udgående links
Billeder
Videoer
PDF-filer
Topic clusters
Duplikeret indhold
Autogenererede tekster
Konklusion
Hvad er links?
Behovsanalyse
Det gode link
Naturlig linkbuilding
Skadelige links
Døde links
Linkfri omtale
Konkurrentlinks
Gæsteblogging
Earned links
Partnerlinks
CSR-links
Mærkningsordninger
Medielinks
Købte links
Konklusion
Hvad er brugersignaler?
Typer af brugersignaler
Googles datakilder
Optimering af brugersignaler
Optimering af klikrater (CTR)
Optimering af websiteadfærd
Konklusion
Hvad er evaluering?
Operationelle mål
Taktiske mål
Økonomiske mål
Årsager til manglende resultater
Konklusion
Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering (SEO), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit SEO-projekt.
Step 1 / 3