Søg

Pogo sticking

Pogo sticking er et af de brugersignaler, Google måler på for at vurdere et websites relevans for en given søgning. Læs mere om pogo sticking herunder.
Henning Madsen
Henning Madsen
Founder, CEO & Chief SEO Strategist

Hvad er pogo sticking?

Pogo sticking er et udtryk for at klikke på et søgeresultat og derefter vende tilbage til søgeresultaterne og klikke på et nyt søgeresultat. Det er med andre ord en adfærd, hvor brugerne forlader dit website (sandsynligvis forholdsvis hurtigt og sandsynligvis efter kun at have set én side på websitet) til fordel for et andet website i søgeresultaterne.

Pogo sticking i overvejende grad et negativt signal; Hvis brugerne forlader dit website til fordel for et andet website, må det antages, at dit website ikke det mest relevante for brugerne på den givne søgning. Pogo sticking kan dog også være en mere neutral brugeradfærd, eksempelvis på kommercielle søgninger hvor brugerne sammenligner priser før køb.

Modsat andre typer af brugeradfærd har du ikke mulighed for at indsamle data om pogo sticking på dit website, idet kun Google ved, hvad brugerne foretager sig, efter de har klikket sig tilbage til søgeresultaterne. En høj afvisningsprocent og et lavt tidsforbrug på dit website kan dog ofte være en god indikation på netop denne type adfærd.

Læs mere om optimering af brugersignaler.

Henning Madsen
Henning Madsen
Founder, CEO & Chief SEO Strategist
FÅ MERE VIDEN

Relaterede guides

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet