Retargeting

Du har sikkert prøvet at besøge en hjemmeside eller en webshop, hvorefter du ser annoncer for det pågældende firma alle steder, fx på Facebook. Dette er et godt eksempel på retargeting. Bliv klogere på emnet i denne tekst.

blog-seo-priser

Hvad er retargeting?

Som skrevet ovenfor så har du højst sandsynligt oplevet, at kigge på et par sko (eller noget andet) på en webshop. Du vælger ikke at købe skoene, og efterfølgende bliver du stalket af annoncer forskellige steder på internettet, som viser præcist de sko du var usikker på om du skulle købe. I sidste ende vælger du (måske) at købe skoene, fordi du konstant bliver mindet om hvor fede de egentlig er.

Sidder du og overvejer om det hele var et tilfælde? Så kan vi svare dig ret hurtigt, at det er det ikke. Forklaringen er simpel; det er et retargeting marketing eksempel.

Hvad er forskellen på marketing og remarketing?

Remarketing kaldes også retargeting marketing, men hvorfor hedder det ikke bare markedsføring? Vi har opstillet endnu et eksempel, som kan hjælpe med at give en forståelse af forskellen.

Da du første gang besøgte webshoppen med de flotte sko, havde havde du fundet frem til skoene via en form for markedsføring. Det kan eksempelvis være via annonce på Facebook, en Ads annonce på Google eller noget helt andet. Min pointe er, at du var allerede blevet eksponeret for annoncering fra virksomheden første gang. Remarketing betyder således at du blevet markedsført overfor virksomheden igen.

Måden dette gøres på er, ved at der lagres en cookie på dine potentielle kunders computer, tablet eller telefon. Cookien udløser en remarketing annonce de steder, hvor du har gjort det muligt. Det kan eksempelvis være i Googles søgeresultater eller på Facebook.

Hvad er formålet med retargeting marketing?

Der er mange goder ved at anvende remarketing. For det første så kan remarketing huske dine kunder for dig, herunder hvad de er interesseret i, hvad de har kigget på i din webshop / hjemmeside, og hvilke køb de ikke færdiggjorde.

Dette sker helt uden, at det virker som om at du står og kigger dem over skulderen mens du skriver ned i din notesblok, eftersom alt sker helt automatisk.

Med den information kan du opsætte retargeting marketing annoncer, som minder dem om de køb de ikke foretog, eksponere dem folk produkter som de har kigget på, eller et andet passende budskab.

Retargeting marketing og Google Ads.

Her hos InboundCPH beskæftiger vi os blandt andet med Google Ads. Derfor giver det god mening, at vi giver et nærmere indblik i hvordan remarketing fungerer i forhold til din Ads-annoncering på Google.

Til dem der ikke ved det, så kan det kort siges at Google Ads er annoncer i Googles søgeresultater.

Her er det oplagt at lave retargeting, enten for dem der for nyligt har besøgt din webshop / hjemmeside eller dem der har søgt på emner, der er relateret til din forretning.

Et eksempel kan være:

En person har kigget på skistøvler på din webshop, men bliver forstyrret under købet. Senere på dagen googler personen skistøvler på sin computer, og bliver som noget af det øverste mødt af en annonce fra din hjemmeside, med netop de skistøvler personen kiggede på.

Klikker personen på din annonce, så er chance for at personen køber meget større, end hvis du ikke havde haft din retargeting annonce.

martino-figur

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler