Værktøjet kan give dig et indblik i, hvilke websites Google viser i søgeresultaterne i andre lande. Skriv et søgeord eller en søgefrase i søgefeltet, og vælg derefter det land, du ønsker at søge fra. Vær opmærksom på, at du ikke kan se Google Ads-annoncer fra andre lande.
Værktøjet gør det muligt at se søgeresultater for en enkelt søgning ad gangen. Hvis du ønsker et samlet overblik over alle dine eller dine konkurrenters positioner i søgeresultaterne, kan du bruge et værktøj som eksempelvis Rank Tracker, Searchmetrics eller SEMrush.
Avancerede indstillinger
Brug de avancerede indstillinger til at præcisere de søgeresultater, du ønsker at få vist:
- Grænsefladesprog: Brug dette sprog på Googles brugergrænseflade. Har ikke indflydelse på søgeresultaterne.
- Land: Foretag søgningen fra dette land.
- Oprindelsesland: Vis kun søgeresultater fra dette land. Kan være relevant, hvis det valgte søgeord er almindeligt i flere lande.
- Google-domæne: Foretag søgningen via dette Google-domæne.
- Sprog: Vis kun søgeresultater på dette sprog. Kan være relevant, hvis der tales flere sprog i det valgte land.
Personaliserede søgeresultater
Google tilpasser automatisk søgeresultaterne til den enkelte bruger baseret på personlige oplysninger om brugeren, der søger. I mange tilfælde favoriserer Google eksempelvis websites, som brugeren tidligere har besøgt, når brugeren foretager en ny, lignende søgning.
Hvis I foretager en søgning på Googles danske søgemaskine, skal du derfor være opmærksom på, at søgeresultaterne ikke nødvendigvis er identiske med de søgeresultater, andre ser. Også selvom du bruger vores værktøj. Typisk vil Google favorisere dit website, når du søger, fordi du tidligere har besøgt netop dette website. Ønsker du et retvisende indblik i dit websites positioner på danske søgninger, skal du benytte et af de tidligere nævnte SEO-værktøjer.