Google Analytics

Styrk forretningen med Google Analytics

Google Analytics er et gratis analyse- og rapporteringsværktøj, der kan give jer værdifuld indsigt i jeres forretning, jeres kunder og jeres annoncekampagner. Indsigten gør det muligt at vurdere effekten af jeres arbejde, strategier og digitale tilstedeværelse, så I kan opstille en konkret handlingsplan for, hvordan I forbedrer jeres resultater og øger jeres indtjening.

Google Analytics kan blandt andet give jer viden om, hvordan I tiltrækker flere kunder til jeres website, hvordan i fastholder kunderne på jeres website, hvordan I forbedrer jeres konverteringsrate, og hvordan I øger effekten af jeres AdWords-annoncer. I lærer med andre ord en masse om jeres målgruppes adfærd, så I nemmere kan målrette jeres aktiviteter mod dem.

Få maksimalt udbytte af Google Analytics

Hos InboundCPH er vi specialister i Google Analytics. Med udgangspunkt i en grundig forståelse af jeres forretning og en personlig dialog om jeres virksomhed, kan vi opsætte og tilpasse Analytics, så I får nøjagtig de informationer og de data, der er nødvendige for, at I kan udnytte jeres fulde potentiale.

Vi opsætter og tilpasser Google Analytics nøjagtigt til jeres behov, og vi vejleder jer naturligvis i, hvordan I henter data ud fra Analytics, så I fremadrettet løbende selv kan forbedre jeres indsigt og øge jeres afkast. Efter opsætningen står vi løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål.

Kontakt osSEO-potentialeanalyse
Få mere at vide

Ian Rosenfeldt

Ian Rosenfeldt
Head of PPC

+45 27 29 77 20
[email protected]

Få en uforpligtende snak med os, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Aller Media

1 million unikke besøgende

Strategisk rådgivning, uddannelse af mere end 200 medarbejdere og struktureret linkbuilding har gjort Aller i stand til at fastholde 1 million unikke besøgende om måneden. Læs mere.

VORES KUNDER SIGER

»Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.«
Jacob Thiesen
Jacob Thiesen
Digital Manager
»Henning var personligt årsagen til, at vi skiftede til InboundCPH, da han viste en god forretningsforståelse, ydmyghed og en ambitiøs tilgang til at løse de udfordringer, som jeg og Spies stod over for. Han arbejder målrettet og visionært omkring vores fælles løsningsforslag og kan navigere på alle plan.«
Rasmus Panduro
Rasmus Panduro
eCommerce manager
»InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse :-)«
Mathias Amdi Jensen
Mathias Amdi Jensen
Digital Marketing Lead
»Ærlighed, åbenhed og en stærk med aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.«
Johan Johansen
Johan Johansen
Digital Manager
»Der er ingen tvivl om, at for os har SEO givet rigtig god mening. Jeg havde ret store forventninger til, hvad det skulle løfte, når vi satte strøm til det – og de forventninger er blevet indfriet. Desuden har samarbejdet med InboundCPH – og den viden, vi har fået – haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.«
Steffen Trannerup
Steffen Trannerup
Marketing Director
»InboundCPH har gennemført et uddannelsesforløb for Aller, hvor de har formået at gøre vores medarbejdere i stand til at forstå, hvilke faktorer, som er væsentlige i en SEO-proces, og hvordan man praktisk forholder sig til dem. Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!«
Jan Krog Henningsen
Jan Krog Henningsen
Forretningsudviklingschef
»Det er tydeligt at mærke, at InboundCPH har arbejdet med SEO siden 1997. De ved, hvad der virker, hvad man skal være opmærksom på, og i hvilken retning SEO udvikler sig. De er vant til at arbejde med store organisationer og stærke til at formidle komplekse SEO-temaer, så alle interessenter forstår dem.«
Lars Bøgner
Lars Bøgner
Online Manager
»Henning Madsen er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. Han har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør ham i stand til at designe og eksekvere forretningsstrategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har han en fantastisk humor :)«
Peter Hestbæk
Peter Hestbæk
Salgs & Marketingdirektør
»Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.«
Rasmus Begtoft
Rasmus Begtoft
Ansvarlig for digital markedsføring

Større viden giver større omsætning

Med Google Analytics kan vi give jer indsigt i jeres forretning, jeres kunder og jeres annoncekampagner, så I løbende kan evaluere og optimere jeres digitale tilstedeværelse. Vi kan rådgive jer om, hvilke data der er vigtige at fokusere på i forhold til at opnå succes, og vi kan opsætte Google Analytics korrekt og brugervenligt, så I selv kan hente den nødvendige data.

Det kan I få ud af Google Analytics

Den data, vi gør jer i stand til at få ud af Analytics, kan blandt andet bruges til:

Tiltrækning af nye kunder

Google Analytics kan fortælle jer nøjagtigt, hvor jeres besøgende kommer fra. I kan blandt få viden om, hvor mange brugere der finder jer via en søgemaskine, hvad brugerne søger efter for at finde jeres website, og hvor meget trafik der stammer fra sociale medier. I kan desuden få en lang række demografiske oplysninger om jeres brugere.

Alle disse oplysninger giver et billede af, hvem brugerne på jeres website er, og hvordan de finder frem til jeres website. Denne viden kan I bruge til at optimere jeres indhold til jeres målgruppe, og I kan bruge den til at afgøre, om der er nye søgeord, I bør kunne findes på, og om der er nye brugersegmenter, I bør nå ud til.

Forbedring af konverteringsraten

Google Analytics kan give jer detaljeret information om, hvad jeres brugere foretager sig på jeres website. I kan blandt andet se, hvilke produkter jeres brugere kigger på, hvilke produkter der har den højeste konverteringsrate, hvor mange brugere der ikke køber noget, og hvor i købsprocessen brugerne falder fra.

På baggrund af jeres indsigt i brugernes adfærd, kan I lægge en plan for, hvordan I kan forbedre jeres website med henblik på at forbedre konverteringsraten. Det kan eksempelvis være, at knapperne skal placeres anderledes eller synliggøres mere, at produkterne skal beskrives bedre, eller at købsprocessen skal gøres mere intuitiv.

Optimering af AdWords-kampagner

Ved at koble Google Analytics sammen med Google AdWords kan I spore de brugere, der kommer ind på jeres website efter at have klikket på en af jeres annoncer. I kan blandt andet se, hvad brugerne foretager sig på jeres website, og hvor mange af brugerne fra en given annonce der foretager en ønsket handling (eksempelvis et køb eller en tilmelding til et nyhedsbrev).

På baggrund af jeres viden kan I identificere de annoncer, der ikke er rentable eller ikke har den ønskede virkning. I kan oprette nye, værdiskabende annoncer på baggrund af en viden om, hvilken type annoncer der har den ønskede effekt på jeres brugere, og I kan vurdere, i hvilke tilfælde søgemaskineoptimering er mere rentabelt end AdWords.

Fastholdelse af potentielle kunder

Hvis I har en søgefunktion på jeres website, kan Google Analytics blandt andet give jer information om, hvor mange brugere der benytter søgefunktionen, hvad jeres brugere søger efter (og ikke søger efter), og hvilke søgeord og søgefraser brugerne anvender i deres søgen.

Denne viden gør det muligt for jer eksempelvis at identificere, om der er produkter eller information på jeres website, brugerne har svært ved at finde, og om der er produkter, brugerne efterspørger, og som I derfor bør have i jeres faste sortiment.

Undervisning i Google Analytics

Når vi har implementeret og opsat Google Analytics, og når vi har testet, at alt virker, som det skal, lærer vi jer, hvordan I selv bruger værktøjet. Vi forklarer, hvordan I får vist den nødvendige data, hvordan I skal fortolke dataen, og hvordan I efterfølgende skal agere med henblik på at styrke jeres forretning. Vi står naturligvis løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål.

Når vi opsætter og tilpasser Analytics, sørger vi for, at alle data bliver sporet korrekt, og at alle data bliver præsenteret på en overskuelig og brugervenlig måde, I kan forstå. Google Analytics er et gratis værktøj, og der er derfor ingen etableringsomkostninger og ingen driftsudgifter forbundet med det.

Audi

600% øget trafik

600% mere trafik fra Google og en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler er blot nogle af de resultater, Audi har opnået som følge af vores omfattende arbejde med søgemaskineoptimering. Læs mere.

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

20 års erfaring

Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i SEO-branchen. Vores SEO-processer er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor SEO blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede SEO-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres projekter med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for

X