Blog

Voice Search i 2019: Bliv klar til den næste store trend inden for SEO

Vi skal ikke forvente, at der går længe før flere og flere virksomheder får øjnene op for Voice Search, hvis ikke de allerede nu er ved at få implementeret det i deres SEO-strategi. En række eksperter og medier som Forbes og Searchmetrics spår nemlig, at vi i den nærmeste fremtid bliver mere og mere tilbøjelige til at finde information ved hjælp af Google Assistent, Siri, Microsoft Cortana og Amazon Alexa. Med Voice Search slipper brugerne for at have mobilen op af lommen, for dernæst at finde Google frem, skrive spørgsmål eller søgeord ind i Google og...

Læs mere

Nye regler i EU: Google tvinges til at afsløre ranking-metoder

Europa-Parlamentet, Rådet for Den Europæiske Union og Europa-kommissionen er for første gang nogensinde blevet enige om helt nye politiske regler, der i fremtiden skal styrke mere fair vilkår for virksomheder og privatpersoner, der sælger produkter eller tjenesteydelser gennem forskellige onlineplatforme som Google, Amazon, Apple, Airbnb mfl. Det skriver EU-Kommissionen i en pressemeddelelse. De nye regler vil gælde for hele onlineplatformøkonomien, hvilket svarer til ca. 7000 globale giganter og små nystartede virksomheder, der har en markant forhandlingsstyrke i forhold til erhvervsbrugerne. De regler, der kommer til at handle om gennemsigtighed i rangering, vil særligt gælde for søgemaskiner som...

Læs mere

5 vigtige elementer til din content-strategi

Vi er glade for at kunne byde Tim Jensen fra content marketing-bureauet TEXTA velkommen til bloggen! Tim har skrevet et indlæg om, hvordan content marketing kan hjælpe din virksomhed i søgemaskinerne og øge konverteringsraten på dit website. Læs med herunder og bliv inspireret til din værdiskabende content marketing-indsats.Ligesom moden ændrer sig med lynets hast, er tilfældet det samme med online markedsføring. Derfor kan det til tider kan være svært at finde hoved og hale i det hele og finde den helt rigtige retning på dit website eller webshop. I dette indlæg tager vi et spadestik dybere...

Læs mere

Vores site er klonet – hvad nu?

Der er kommet en del produkter på markedet der gør det nemt at klone et komplet site. Det er der flere suspekte virksomheder, der udnytter til forskellige formål. Sådan forhindres kloning Kloning kan desværre ikke forhindres 100%, men nedenstående metoder gør det meget svært at klone dit siteUdeluk scrapebots via  robots.txt. Se sektionen # PROTECT FROM CLONER: https://inboundcph.dk/robots.txt .Denne metode gør det lidt mere besværligt for scrape software, men kan sagtens omgåes. Langt de fleste scrapere kommer fra udenlandske IP adresser.Lav en redirect for alle besøgende der ikke kommer fra lande der ikke er kernemarkeder og...

Læs mere

Ugens medlem hos FDIH

InboundCPH er udvalgt som ugens medlem hos FDIH – Foreningen for Dansk Internethandel. Det er der kommet et kort interview ud af, hvor vi fortæller om det vækstpotentiale, danske netbutikker har, og de digitale udfordringer, de står over for lige nu.Læs interviewet her....

Læs mere

Likvideringen af HTTP

Forestil dig, at dine kunder skal til at foretage et køb på dit website, og de får at vide, at ”Dette website er ikke sikkert. Du bør ikke indtaste følsomme oplysninger (fx adgangskoder eller kreditkortoplysninger), da de kan blive stjålet af hackere”. Det vil sandsynligvis sætte en stor dæmper for deres købelyst – og det kan meget snart blive realiteten på dit website!

Kom til SEO-seminar i Odense

Bliv opdateret med den nyeste viden og udvikling inden for søgemaskineoptimering (SEO), når vi i samarbejde med GRENKE inviterer til SEO-seminar i Odense. Tilmeld dig via GRENKEs website. Benyt kampagnekoden “GRENKE” for gratis tilmelding. Der er et begrænset antal pladser, og tilmelding sker derfor efter først til mølle-princippet.

SEO i 2018: 10 vigtige tendenser, du skal kende!

Søgemaskinerne ændrer sig med lynets hast, og vejen til en topplacering er ikke længere den samme, som den har været. Strategier, der var effektfulde for få år siden, har ikke nødvendigvis den samme positive effekt i dag, og du skal derfor være omstillingsparat, hvis du vil opnå succes med digital marketing og søgemaskineoptimering (SEO) i 2018.

Infografik: 40 tekniske SEO-fejl

Tekniske fejl på dit website kan have stor betydning for websitets synlighed på Google. I værste fald kan fejl forhindre Google i at indeksere websitet, og sker det, kan du godt iværksætte det store kriseberedskab. Heldigvis er de fleste fejl ikke helt så alvorlige, og mange fejl er forholdsvis nemme at udbedre, hvis blot du er opmærksom på dem.

Stjæler Google dit indhold og dine besøgende?

I løbet af de seneste år har vi set et stigende antal eksempler på, at Google udnytter dit indhold til at fastholde brugerne på Google frem for at lede dem videre til dit website. Google gør det for at forbedre brugeroplevelsen, siger de, men sandheden er også, at jo længere tid Google kan holde på brugerne, jo flere annoncer kan de vise, og jo flere penge kan de tjene. Spørgsmålet er, hvilken betydning Googles ageren har for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO), og om det, Google gør, er fair?

X