Blog

Vores site er klonet – hvad nu?

Der er kommet en del produkter på markedet der gør det nemt at klone et komplet site. Det er der flere suspekte virksomheder, der udnytter til forskellige formål.Sådan forhindres kloningKloning kan desværre ikke forhindres 100%, men nedenstående metoder gør det meget svært at klone dit site Udeluk scrapebots via  robots.txt. Se sektionen # PROTECT FROM CLONER: https://inboundcph.dk/robots.txt .Denne metode gør det lidt mere besværligt for scrape software, men kan sagtens omgåes. Langt de fleste scrapere kommer fra udenlandske IP adresser. Lav en redirect for alle besøgende der ikke kommer fra lande der ikke er kernemarkeder og...

Læs mere

Ugen medlem hos FDIH

InboundCPH er udvalgt som ugens medlem hos FDIH – Foreningen for Dansk Internethandel. Det er der kommet et kort interview ud af, hvor vi fortæller om det vækstpotentiale, danske netbutikker har, og de digitale udfordringer, de står over for lige nu.Læs interviewet her....

Læs mere

Jobopslag: Digital Project Manager

Brænder du for at strategiudvikle og koordinere digitale kampagner med fokus på søgemaskineoptimering (SEO) og SEM, og trives du i en alsidig hverdag med kundekontakt og mange bolde i luften? Så er det dig, vi søger som Digital Project Manager til vores kontor i København.

Likvideringen af HTTP

Forestil dig, at dine kunder skal til at foretage et køb på dit website, og de får at vide, at ”Dette website er ikke sikkert. Du bør ikke indtaste følsomme oplysninger (fx adgangskoder eller kreditkortoplysninger), da de kan blive stjålet af hackere”. Det vil sandsynligvis sætte en stor dæmper for deres købelyst – og det kan meget snart blive realiteten på dit website!

Kom til SEO-seminar i Odense

Bliv opdateret med den nyeste viden og udvikling inden for søgemaskineoptimering (SEO), når vi i samarbejde med GRENKE inviterer til SEO-seminar i Odense. Tilmeld dig via GRENKEs website. Benyt kampagnekoden “GRENKE” for gratis tilmelding. Der er et begrænset antal pladser, og tilmelding sker derfor efter først til mølle-princippet.

SEO i 2018: 10 vigtige tendenser, du skal kende!

Søgemaskinerne ændrer sig med lynets hast, og vejen til en topplacering er ikke længere den samme, som den har været. Strategier, der var effektfulde for få år siden, har ikke nødvendigvis den samme positive effekt i dag, og du skal derfor være omstillingsparat, hvis du vil opnå succes med digital marketing og søgemaskineoptimering (SEO) i 2018.

Infografik: 40 tekniske SEO-fejl

Tekniske fejl på dit website kan have stor betydning for websitets synlighed på Google. I værste fald kan fejl forhindre Google i at indeksere websitet, og sker det, kan du godt iværksætte det store kriseberedskab. Heldigvis er de fleste fejl ikke helt så alvorlige, og mange fejl er forholdsvis nemme at udbedre, hvis blot du er opmærksom på dem.

Stjæler Google dit indhold og dine besøgende?

I løbet af de seneste år har vi set et stigende antal eksempler på, at Google udnytter dit indhold til at fastholde brugerne på Google frem for at lede dem videre til dit website. Google gør det for at forbedre brugeroplevelsen, siger de, men sandheden er også, at jo længere tid Google kan holde på brugerne, jo flere annoncer kan de vise, og jo flere penge kan de tjene. Spørgsmålet er, hvilken betydning Googles ageren har for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO), og om det, Google gør, er fair?

InboundCPH på Børsen med Dansk Erhverv

Dansk Erhverv har valgt InboundCPH til at stå for en række seminarer, hvor vi sætter fokus på søgemaskineoptimering (SEO). Vi havde vores debut i går i Tietegensalen på Børsen i København, hvor cirka 30 medlemsvirksomheder under Dansk Erhverv var mødt op for at få en større viden om SEO.

Websiteoptimering har aldrig været nemmere

Folkene bag SiteAttention – et værktøj, der kan hjælpe jer med at søgemaskineoptimere indholdet på jeres website – har spurgt, om vi vil være med som SEO-rådgivere bag værktøjet. Det har vi naturligvis sagt ja tak til, af flere årsager. Ikke kun for at dele ud af vores SEO-viden, og fordi det giver os mulighed for netværke med andre fagprofessionelle, men også fordi SiteAttention er et SEO-værktøj, vi er ualmindeligt begejstrede for. Det er vi af tre gode grunde:

X