Adfærdsanalyse

Analyse: Digital adfærd 2018

Med analysen Digital adfærd 2018 sætter vi fokus på brugernes adfærd på danske websites og effekten af forskellige online trafikkanaler. Download analysen gratis her, og brug den som redskab til planlægning og prioritering af din marketingindsats. Analysen er baseret på en statistisk undersøgelse af 231 millioner besøg på danske websites i forskellige segmenter.

Udfyld formularen herunder for at få tilsendt analysen. Vi sender ingen reklamemails eller nyhedsbreve – vi bruger udelukkende din mailadresse til at sende dig analysen.

Navn

E-mail

Få mere at vide

Henning Madsen

Lasse Grubbe
Content Manager

20 96 17 88
[email protected]

Kontakt mig, hvis du har spørgsmål til analysen og de bagvedliggende statistiske data.

TRE HØJDEPUNKTER FRA ANALYSEN

Organisk trafik er bedst på alle parametre
Både i antal og adfærd skiller organisk trafik (brugere fra Googles søgeresultater) sig positivt ud fra andre trafikkanaler. Organisk trafik udgør den langt største andel af trafikken på danske websites (35 %) og er samtidig den gruppe af brugere, der bliver længst tid på websitet (3 min. og 35 sek.) og ser flest sider (4,11 sider).

Trafik fra sociale medier er dårligst på alle parametre
Både i antal og adfærd skiller trafik fra sociale medier sig negativt ud fra andre trafikkanaler – med stor margen. Trafik fra sociale medier udgør den mindste andel af trafikken på danske websites (6,1 %) og er samtidig den gruppe af brugere, der bliver kortest tid websitet (1 min. og 53 sek.) og ser færrest sider (3,03 sider).

Mails er gode til at generere trafik
Trafik fra mails (nyhedsbreve, salgsmails m.fl.) udgør mellem 9,7 % og 12,8 % af trafikken til B2C-, B2B- og e-commerce-websites. Til sammenligning udgør trafik fra sociale medier mellem 4,2 % og 6,1 % af trafikken. Mails er med andre ord gennemsnitligt en større trafikkanal end sociale medier.

INBOUNDCPH

Vi skaber relevant trafik fra Google til jeres website og hjælper jer med at konvertere trafikken til salg og leads. Det gør vi gennem Search Experience Optimization (SXO) – en strategi der binder SEO, Google Ads og CRO sammen med udgangspunkt i jeres målgruppes adfærd og behov.

20 ÅRS PASSIONERET ARBEJDE
Med faglig stolthed, passion og engagement har vi gennem 20 år arbejdet og undervist med ét mål for øje: at sikre virksomheder – store som små – i hele landet succes gennem indsigtsbaserede, datadrevne strategier.

Vi er stolte over at have undervist og arbejdet med digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Lauritz.com, Codan, Aller, Berlingske, Kamstrup, Trollbeads, ILVA, Stylepit, Coolshop, AlfaPeople, DFDS og Audi.

Læs mere om osKontakt os

UDVALGTE KUNDER

»Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.«
Rasmus Begtoft
Rasmus Begtoft
Ansvarlig for digital markedsføring
»InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse :-)«
Mathias Amdi Jensen
Mathias Amdi Jensen
Digital Marketing Lead
»Ærlighed, åbenhed og en stærk med aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.«
Johan Johansen
Johan Johansen
Digital Manager
»Det er tydeligt at mærke, at InboundCPH har arbejdet med SEO siden 1997. De ved, hvad der virker, hvad man skal være opmærksom på, og i hvilken retning SEO udvikler sig. De er vant til at arbejde med store organisationer og stærke til at formidle komplekse SEO-temaer, så alle interessenter forstår dem.«
Lars Bøgner
Lars Bøgner
Online Manager
»Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.«
Jacob Thiesen
Jacob Thiesen
Digital Manager
»InboundCPH har gennemført et uddannelsesforløb for Aller, hvor de har formået at gøre vores medarbejdere i stand til at forstå, hvilke faktorer, som er væsentlige i en SEO-proces, og hvordan man praktisk forholder sig til dem. Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!«
Jan Krog Henningsen
Jan Krog Henningsen
Forretningsudviklingschef
»Henning var personligt årsagen til, at vi skiftede til InboundCPH, da han viste en god forretningsforståelse, ydmyghed og en ambitiøs tilgang til at løse de udfordringer, som jeg og Spies stod over for. Han arbejder målrettet og visionært omkring vores fælles løsningsforslag og kan navigere på alle plan.«
Rasmus Panduro
Rasmus Panduro
eCommerce manager
»Der er ingen tvivl om, at for os har SEO givet rigtig god mening. Jeg havde ret store forventninger til, hvad det skulle løfte, når vi satte strøm til det – og de forventninger er blevet indfriet. Desuden har samarbejdet med InboundCPH – og den viden, vi har fået – haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.«
Steffen Trannerup
Steffen Trannerup
Marketing Director
»Henning Madsen er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. Han har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør ham i stand til at designe og eksekvere forretningsstrategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har han en fantastisk humor :)«
Peter Hestbæk
Peter Hestbæk
Salgs & Marketingdirektør
X