Søg

Pris for en søgeordsanalyse

Prisen for en søgeordsanalyse afhænger af analysens omfang. I artiklen her kan I få mere viden om vores søgeordsanalyse og få et estimat af, hvad det vil koste at udarbejde en søgeordsanalyse for jeres virksomhed.
Mark Mølgaard
Mark Mølgaard
Partner & Senior SEO Specialist

Hvad koster en søgeordsanalyse?

Prisen for en søgeordsanalyse afhænger af analysens omfang. En analyse, der rummer tusindvis af søgeord på fire forskellige sprog, har naturligvis en højere pris, end en søgeordsanalyse, der har et mere afgrænset antal søgeord og i øvrigt kun fokuserer på det danske marked (dvs. på danske søgeord).

Kontakt os hvis I ønsker et estimat af prisen for udarbejdelse af en søgeordsanalyse for jeres virksomhed. I tillæg til søgeordsanalysen afholdes altid et møde, hvor vi gennemgår analysen og giver jer konkret vejledning til, hvordan I anvender analysen og søgeordene i jeres videre arbejde. I kan læse mere om analysen nedenfor.


Søgeordsanalysens indhold

En søgeordsanalyse er en analyse af jeres målgruppes søgeadfærd i søgemaskinerne. Analysen giver viden om, hvad jeres målgruppe søger efter, og altså hvilke søgeord der har det største økonomiske potentiale. Analysen tager udgangspunkt i de markeder og de sprog, jeres website henvender sig til. Hvis jeres website retter sig mod en lokal kundegruppe, præciserer vi analysen med lokaliserede versioner af alle søgeord.

Det er afgørende for jeres succes online, at I bliver fundet af jeres målgruppe. Jeres website skal derfor være optimeret efter de samme søgeord, som jeres målgruppe bruger for at finde jeres produkter eller ydelser. Jo bedre vi kender jeres målgruppes søgeadfærd, jo mere effektivt og målrettet kan vi efterfølgende arbejde med linkbuilding og indholdsoptimering af jeres website.

Søgeordsanalysen giver viden om:

  • hvordan jeres potentielle kunder agerer i søgemaskinerne
  • hvilke søgeord og søgefraser der er relevante for jeres virksomhed
  • hvilke søgeord og søgefraser der har de bedste konverteringsmuligheder
  • hvor mange månedlige søgninger der er på hvert søgeord og hver søgefrase
  • hvordan konkurrencesituationen er for hvert søgeord og hver søgefrase
  • hvilke placeringer jeres website har i søgeresultaterne.

Søgeordsanalysen munder ud i en prioriteret liste over de mest relevante søgeord, som det er realistisk at arbejde med inden for det budget, I har til rådighed. Vi bruger naturligvis ikke tid på søgeord, der ikke har et signifikant antal søgninger om måneden, og søgeord hvor konkurrencesituationen umuliggør en god placering i søgeresultaterne.

Under processen kan vi løbendeindgå  i dialog med jer og øvrige interessenter i virksomheden (eksempelvis produktansvarlige, indkøbsansvarlige, marketingsmedarbejdere og salgspersonale) med henblik på at få input og kommentarer til listen over relevante søgeord og søgefraser.

Inkluderer alle typer af søgninger

Der findes overordnet set tre forskellige typer søgninger:

  • Informationssøgninger, hvor brugeren søger efter generelle oplysninger og informationer. Udgør ca. 80% af alle søgninger.
  • Transaktionssøgninger, hvor brugeren søger med en intention om at foretage en handling (eksempelvis et køb eller en tilmelding). Udgør ca. 10% af alle søgninger.
  • Navigationssøgninger, hvor brugeren søger efter navnet på et specifikt website eller et specifikt produkt. Udgør ca. 10% af alle søgninger.

Transaktionssøgninger og navigationssøgninger har typisk en høj konverteringsrate, og det er derfor især de søgninger, det er vigtigt at være synlig på. Informationssøgninger har typisk en lavere konverteringsrate, men det kan ofte godt betale sig for jer at være synlige på disse søgninger også, fordi I da vil være i brugernes bevidsthed, når de senere foretager en transkaktionssøgning.

Vores søgeordsanalyse tager højde for og inkluderer alle former for søgninger og søgeadfærd. Vi analyserer både generiske søgeord (eksempelvis “biler”), der typisk har en meget høj søgevolumen, men også en stor konkurrence, og specifikke søgefraser (eksempelvis “Køb Audi A1”) med en væsentlig lavere søgevolumen, men med en væsentlig højere konverteringsrate.

Mark Mølgaard
Mark Mølgaard
Partner & Senior SEO Specialist
FÅ MERE VIDEN

Relaterede guides

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet