Branding

At arbejde med branding går ud på at skabe en form for identitet for et produkt, en virksomhed eller en person, som plantes i kunders bevidsthed. I denne tekst bliver du klogere på definitionen af branding samt hvordan du selv kan udforme en branding strategi.

blog-seo-guide

Hvad er branding?

Vi starter med at se nærmere på definitionen af branding. Det er nemlig en enormt kompleks størrelse og kan praktiseres meget forskellige fra virksomhed til virksomhed. For en nærmere forståelse vil vi i stedet vise dig nogle eksempler på brands herunder:

  • Nike
  • Netto
  • MASH

Når du læser ordet Nike, så tænker du sikkert allerede smart sportstøj, fordi det er den måde Nike har brandet sig på. Netto derimod giver måske nærmere en tanke om billigt indkøb, mens MASH har brandet sig som en restaurant med lækkert mad.

Ingen af ovenstående virksomheders brand påvirkning på dig er tilfældige, det hele bunder ud i en brandingstrategi for dem hver, hvordan du ønsker at plante deres virksomheds identitet i dit hoved.

Branding definitionen drejer sig altså om at skabe en stærk tilknytning til en virksomhed, en person eller et produkt med en specifik identitet, sådan så når du mangler løbesko, så er det automatisk Nike du kommer i tanke om.

Det er tidskrævende og koster penge at opbygge et brand ,men med en stærk position i markedet, så bliver det billigere at tiltrække nye kunder, og de kunder du allerede har vil blive mere loyale. Derfor er det en god ide at udarbejde en brandingstrategi.


Hvad er en branding strategi?

Vil du gerne have større fokus på branding af din virksomhed, så du kan plante din virksomheds identitet i dine kunder og potentielle kunders bevidsthed, så er en brandingstrategi er god ide.

 Som tidligere beskrevet, så er et brand det som ens kunder og potentielle kunder tænker på, når de ser eller høre et virksomhedsnavn. Det vil så sige, at hvis du gerne vil udvikle et brand, så start med at fokusere på hvordan du ønsker dine kunder skal tænke – hvad er din vision, og hvad er målet?

Når du har styr på de overordnede strategiske rammer, så skal du lave en brandingstrategi plan, som har brudt din strategi ned i mindre planer, som du og dine medarbejdere nemmere kan handle på, for i sidste ende at opnå målet.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing