Hvad er mobilannoncering?
Mobilannoncer er annonceverdenens svar på en forbrugerverden, der er knyttet til deres mobiltelefoner.
Mobilannoncering kan forekomme som tekstbaserede annoncer, bannerreklamer, videoer eller endda som mobilspil. I betragtning af den gennemsnitlige skærmstørrelse på mobiltelefoner er annoncerne optimeret til at passe ind i et mindre display område.
Mobilannoncering er en væsentlige del af mobil markedsføring ved hjælp af traditionelle teknikker og strategier til indsamling af data. Dette kan omfatte forbrugerprofiler, demografi, vaner, præferencer mv. Så i stedet for at gå ud og forsøge at nå din målgruppe med plakater og bannere, så kan mobilannoncering bruges til at nå forbrugerne, der hvor de bruger en del af deres tid; på mobiltelefonen.
Opfindelsen af mobilannoncering har været revolutionerende, når det kommer til marketingkampagner. Dens fordele inkluderer en stigning i antallet af kundeengagementer, omkostningseffektivitet og personaliserede forbrugerrelationer.
I en verden, der har flere mobilabonnementer end den menneskelige befolkning, ville det være uhensigtsmæssigt ikke at sætte fokus på mobilannoncering.
Fordele ved mobilannoncering
Tilgængelighed: Sociale medieplatforme og mobilapps er blevet det moderne svar på kommunikation. Folk bruger en betydelig mængde tid på diverse medier og apps. Det er derfor vigtigt at levere din kampagne direkte til dine forbrugere, og hvilken bedre måde at gøre det på end at nå ud til dine forbrugere på deres mobiltelefoner.
Geo-målretning: Da forbrugerne har deres telefon med overalt, kan du bruge dette til at geo-målrette reklamer. Placeringsbaseret mobilannoncering er en fantastisk måde at analysere forbrugernes præferencer og vaner som shopping favoritter. Hvis du annoncerer for en salon, der er placeret i København, vil du højest sandsynligt gerne undgå at bruge penge på, at dine annoncer kører i Jylland.
Omkostningseffektivitet: Mobilannoncering er en af de mest omkostningseffektive måder at nå din målgruppe på. Faktisk er de samlede omkostninger ved udarbejdelsen af en kampagne en lille brøkdel ift. hvad en tv- eller radio annonce koster. Desuden er det også væsentligt nemmere at tracke værdien af mobilannoncering modsat tv- eller radioannoncer.
Kreative muligheder: Da mobilannoncering fungerer godt med sociale medier, websites og apps, er der mulighed for at være kreativ i leveringen af din mobilannonce.
Højere konverteringsrate: Mobilannoncer leverer typisk flere kliks og konverteringer sammenlignet med desktops og tablets.