Sales Qualified Lead

Sales Qualified Lead eller SQL er en betegnelse for et lead, som er klar til at tale med en fra dit salgsteam. Typisk har dette lead vist tilstrækkelig interesse for dit produkt eller din service, til at de er klar til at blive behandlet af dit salgsteam.

blog-remarketing-1

Hvad er et Sales Qualified Lead?

Sales Qualified lead (SQL) er den fjerde af seks faser på en kundes købsrejse. Det er tilfældigvis både et af de vigtigste og sværeste trin for en virksomhed at definere fordi det er her, at marketingteamet overdrager et lead til salgsteamet.

Når et lead bliver et SQL, er det altså salgsteamets ansvar at arbejde videre med dette lead, og få dem længere ned i salgstragten. Leads som befinder sig i SQL-fasen, er i opdagelsesfasen af ​​salgsprocessen. De har derfor endnu ikke undersøgt din virksomhed godt nok til at vide, om dit produkt eller løsning er den rette.

Derfor skal begge parter, i denne del af fasen, samle mere information om hinanden, inden de går videre til en decideret salgssamtale. Kunden for at undersøge virksomhedens produkt eller service, og sælgeren for at tilbyde kunden det bedste produkt eller den bedste løsning, til at dække deres behov.

Typisk er et møde involveret inden et lead bliver et SQL. Dette møde kan enten være en demonstration af et produkt eller blot en samtale omkring, hvilke produkter eller løsninger, som virksomheden kan tilbyde kunden. Et lead bliver kun et SQL, hvis kunden under denne samtale viser interesse i at fortsætte salgsprocessen og potentielt foretage et køb. Selvfølgelig kan denne procedure se forskellig ud fra virksomhed til virksomhed.

Et Sales Qualified Lead kan naturligvis defineres forskelligt, alt efter hvilken virksomhed der er tale om. Det skyldes at leads til forskellige produkter og services modnes forskelligt, og skal af den årsag behandles forskelligt. Dermed definerer virksomheder SQL’er forskelligt, idet der kan være forskel på, hvornår en virksomhed anser et lead som værende interesseret og et potentielt godt match.


Sales Qualified Lead – et godt lead

At definere hvornår et lead bliver et SQL, afhænger af hvilken virksomhed der er tale om. Måske anses et lead som værende et SQL, hvis de opfylder en række kriterier såsom; køn, alder, branche mv. Er der tale om B2B virksomheder, så kan det måske være på baggrund af branche, antal medarbejdere og omsætning.

Dermed sagt, at der altså kan anvendes et hav af variable til at definere om et lead er et godt match, og derfor kan defineres som et SQL. I sidste ende kan det dog koges helt ned til, hvilke typer af kunder som giver størst værdi til din virksomhed. At finde de variabler, som kunder har tendens til at have, hjælper dig med at identificere dine SQL’er. Ved at arbejde med de variabler og kende dem godt, kan de hjælpe dig med at evaluere dine leads fremad.

23__4824_Ian fritlagt

Ian Rosenfeldt

Founder, COO & Chief AI Strategist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing