Nyhedsbrev

Nyhedsbreve er den mest almindelige type e-mails, inden for e-mail-marketing. Som navnet antyder, indeholder de ofte nyheder og opdateringer, der sigter mod at holde en virksomheds publikum engageret. Samtidig er de designet til forsigtigt at skubbe modtagerne mod en ønsket konverteringen.

blog-afvisningsprocent

Hvad er et nyhedsbrev?

Du er helt sikkert stødt på et nyhedsbrev før eller siden. Mange af os tilmelder os nyhedsbreve fra virksomheder vi godt kan lide at handle hos, eller som vi ønsker opdateringer fra – men hvorfor sender mange virksomheder nyhedsbreve ud som en del af deres email-marketing? Og hvorfor bør du komme i gang med det samme, hvis ikke du sender nyhedsbreve ud?

Hvorfor sender virksomheder nyhedsbreve?

Virksomheder sender nyhedsbreve til deres e-mail modtagere, for at informere deres abonnenter om de seneste nyheder og opdateringer. Faktisk er der mange der ikke ved, at et nyhedsbrev som regel ikke har noget at gøre med salg, nej det handler derimod om, for virksomhederne, at opbygge kundeloyalitet ved hjælp af relevant indhold.

Nyhedsbreve for at øge trafikken

Nyhedsbreve indeholder som regel nyttige tip, vejledninger/guides, korte tjeklister med links til artikler og indlæg, hvor brugerne kan læse meget mere om et emnet i detaljer. På denne måde, kan du nemt øge trafikken til dit website eller din blog. Derfor er det altid en god ide at sende nyhedsbreve ud, og sørge for at besøgende kan tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Nyhedsbreve for kendskab

Virksomheder ønsker også at blive ved med at være relevante og at kunderne husker dem, og det kan nyhedsbreve også hjælpe med. Hvis en virksomhed deler værdifuldt og unikt indhold, så venter abonnenter ofte spændte på det næste nyhedsbrev. De forbinder din virksomheds logo og afsendernavn med de positive oplevelser, de får fra dine e-mails. Dette er et af trinene til at opbygge brand-autoritet. Pas dog på, kend dit publikum for det kan også have den modsatte effekt, hvis ikke du bruger det rette sprog til at udforme dine nyhedsbreve, til din målgruppe.

Nyhedsbreve for at øge salget

Det blev tidligere nævnt, at nyhedsbreve ikke som udgangspunkt omhandler salg. Dog kan nyhedsbreve sagtens hjælpe dig med, at øge dit salg! For nyhedsbreve som ikke er sælgende, kan hjælpe dig med at øge salget bare indirekte. For eksempel kan du dele en detaljeret vejledning om, hvordan abonnenterne kan bruge din service mere effektivt. Du kan også vælge at lave advertorials, hvor du inkluderer en case med en af dine gode kunder og altså fremhæver alt det positive. Hvis du får succes med en advertorial, og dit materiale ser fornuftigt ud i dine abonnenters øjne, så er der stor chance for at de potentielle kunder, som ikke var overbeviste om at købe noget, er ved at være modne.


Nyhedsbreve til promovering af dine sociale medier

Er du ny på Facebook, Instagram eller et andet socialt medie? Så vil du sikkert gerne have nogle følgere, så din profil fremstår attraktiv. Du kan sagtens anvende dit nyhedsbrev til, at promovere dine sociale medier. Nævn hvorfor din konto er værd at følge og fortæl modtagerne, hvad for noget indhold du deler på dine sociale medier.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler