Websiteoptimering har aldrig været nemmere

Folkene bag SiteAttention – et værktøj, der kan hjælpe jer med at søgemaskineoptimere indholdet på jeres website – har spurgt, om vi vil være med som SEO-rådgivere bag værktøjet. Det har vi naturligvis sagt ja tak til, af flere årsager. Ikke kun for at dele ud af vores SEO-viden, og fordi det giver os mulighed for netværke med andre fagprofessionelle, men også fordi SiteAttention er et SEO-værktøj, vi er ualmindeligt begejstrede for. Det er vi af tre gode grunde:

Håndgribelige forbedringsforslag i realtid
SiteAttention vurderer automatisk, hvor godt indholdet på jeres website er SEO-optimeret. Hver side vurderes enkeltvist, og SiteAttention giver jer derefter en række konkrete og let håndgribelige forbedringsforslag. Forbedringsforslagene vises i realtid, mens I skriver, og I kan med andre ord løbende følge med i, hvor godt jeres indhold er optimeret, og hvordan I kan forbedre det.

SiteAttention analyserer og vurderer indholdet baseret på faktiske data fra Google. I får desuden information om relaterede søgeord og antallet af søgninger på hvert søgeord, så I kan optimere jeres side mod flere forskellige søgeord og dermed maksimere sidens synlighed i søgemaskinerne.

Integration med flere CMS-systemer
Jeg har tidligere talt meget positivt om Yoast SEO, der på mange måder minder om SiteAttention i sin funktionalitet. Men modsat Yoast SEO, der kun virker til WordPress og WooCommerce, kan SiteAttention bruges med både WordPress, Episerver, Drupal, Sitecore og Umbraco. Nogle vil nok savne Joomla på den liste.

SiteAttention kan integreres direkte i CMS-systemet. Det betyder, at værktøjet er synligt, mens I skriver og redigerer indholdet på websitet, og I behøver med andre ord ikke at besvære jer med eksterne programmer eller browservinduer.

Få besked om fald i synligheden
SiteAttention sporer automatisk jeres optimerede sider og giver jer et visuelt overblik over, hvordan jeres sider klarer sig på søgemaskinerne Google, Bing og Yahoo. Hvis en side pludselig falder i søgeresultaterne – eksempelvis som følge af algoritmeændringer på Google – får I eller jeres webadministrator automatisk besked herom.

SiteAttention opdaterer løbende sine anbefalinger til indholdet på baggrund af data om Googles algoritme. Disse løbende opdateringer er absolut nødvendige i en tid, hvor Google ændrer algoritmen konstant – 1.653 gange ændrede Google sin søgefunktion i 2016!

Kort fortalt, “SiteAttention, svarer til at have mig eller en anden SEO-specialist ved sin side konstant”. Selvfølgelig får man jo så ikke en dosis af min udprægede sofistikerede humor 🙂

Læs mere om værktøjet på SiteAttention.com.

Henning Madsen

Af Henning Madsen

[email protected] | 21 46 45 44

Jeg har arbejdet professionelt med søgemaskineoptimering (SEO) siden 1998 – før der var noget, der hed Google. Mine spidskompetencer er strategisk SEO og forretningsudvikling. Jeg holder desuden mere end 30 årlige seminarer og uddannelsesforløb i online markedsføring med fokus på SEO.

Brug for hjælp?

Jeg håber, at mit blogindlæg har givet jer indsigt og inspiration til at arbejde videre med jeres digitale forretning. Hvis I har spørgsmål eller brug for hjælp, så ring til os på 70 23 35 35, og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe jer.

Tags:
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Virksomheder vi gør en forskel for

X