CAC (Customer Acquistion Cost)

CAC er en forkortelse for Customer Acquistion Cost. Begrebet dækker over, hvad det koster din virksomhed at få fat i en ny kunde og dermed generere et nyt salg. Tænker du CAC ind over samtlige af dine markedsføringstiltag, er der større chance for at skabe overskud i din forretning.

blog-seo-strategi

Hvad er CAC?

CAC bliver ofte brugt hos både små og store virksomheder, når der skal regnes på, hvor mange penge virksomheden bruger for at få en ny kunde i hus.

Det er vigtigt at have kendskab til virksomhedens Customer Acquistion Cost, for du kan som virksomhed ikke undgå, at bruge nogle penge på at tiltrække kunder og dermed skabe salg og vækst.

Har du kendskab til CAC, kan du sikre dig, at du bruger dine markedsføringskroner bedst muligt, så du i sidste ende tjener mere på dine kunder, end du bruger på at tiltrække dem.

Find din virksomheds CAC ved hjælp af følgende formel:

Din virksomheds samlede salgs- og marketingsomkostninger / antal nye kunder = CAC.

Et lavt CAC tal kan bidrage til større vækst i din virksomhed

Virksomhedens CAC tal skal gerne være så lavt som muligt.

Jo lavere CAC tallet er, desto færre penge bliver der brugt på at tiltrække nye kunder. Men det er vigtigt at være opmærksom på, at der altid vil være omkostninger forbundet med at skaffe nye kunder og skabe vækst.

CAC marketing gør dig klogere på, hvordan du billigst kan få flere kunder

Du kan bruge forskellige metoder til at skaffe nye kunder for færrest mulige omkostninger. Du kan blandt andet bruge CAC marketing til at vurdere, hvilke marketingskanaler der er billigst for dig at bruge.

Det kan for eksempel være, at du får flest kunder for færrest penge ved at annoncere på Facebook. I så fald vil den form for markedsføring være god at bruge i din virksomhed.

ian-figur

Ian Rosenfeldt

Founder & CEO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din virksomheds data, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på dataindsamling? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om projekt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Prøv vores online konkurrentanalyse
Få indsigt i dine konkurrenter på Google