Business Intelligence

Business Intelligence handler om at omdanne den rå data, virksomheden ligger inde med, til konkret viden, som kan bruges til at udvikle forretningen. Mange virksomheder vælger i dag at gøre brug af business intelligence, så forretningen ledes ud fra et databaseret grundlag i stedet for mavefornemmelse.

blog-seo-benchmarking

Hvad er business intelligence?

Har du et ønske om at omsætte dataen i din virksomhed til konkret viden, der skaber værdi? Så er det business intelligence, du skal se i retningen af. Men hvad er business intelligence helt præcist?

Business intelligence er en betegnelse for et system, som kan bruges til at transformere store dele af virksomhedens data til konkret information. Den viden kan virksomhedens ledelse og medarbejdere bruge til nemmere og hurtigere at træffe bedre beslutninger – med brug af færre ressourcer.

Kort sagt kan du med business intelligence få det fulde overblik over din virksomhed og dermed få indsigt i selv de helt små detaljer. I InboundCPH arbejder vi eksempelvis med Google Analytics, Google Search Console og Google Data Studio.

Hvilke virksomheder kan bruge et værktøj som business intelligence?

Business intelligence kan bruges af virksomheder i alle størrelser. Det skal ikke nødvendigvis bruges i hele firmaet, men i de afdelinger, der vil have gavn af at få indsigt i bestemte informationer eller nøgletal, så virksomheden kan performe endnu bedre.

Kom godt i gang med hjælp fra et business intelligence bureau

Der findes flere forskellige business intelligence løsninger – hvilket en, der er bedst til netop din virksomhed, afhænger af behovet.

Det kan være en fordel at kontakte et business intelligence bureau, som kan hjælpe din virksomhed godt i gang, indtil I er fortrolige med selv at udarbejde rapporterne.

Med business intelligence marketing kan din virksomhed nå nye højder

Det har stor værdi at drive virksomhed ud fra konkret data frem for mavefornemmelse. Mange virksomheder vælger derfor i dag at gøre brug af det, der hedder business intelligence marketing.

Årsagen er, at den data, som transformeres fra business intelligence systemet, kan bruges indenfor en lang række områder i virksomheden. Det kan for eksempel være i marketingafdelingen eller salgsafdelingen, hvor informationerne kan bruges til at træffe bedre beslutninger.

ian-figur

Ian Rosenfeldt

Founder & CEO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din virksomheds data, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på data? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om projekt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Prøv vores online konkurrentanalyse
Få indsigt i dine konkurrenter på Google