Hvad er business intelligence?
Har du et ønske om at omsætte dataen i din virksomhed til konkret viden, der skaber værdi? Så er det business intelligence, du skal se i retningen af. Men hvad er business intelligence helt præcist?
Business intelligence er en betegnelse for et system, som kan bruges til at transformere store dele af virksomhedens data til konkret information. Den viden kan virksomhedens ledelse og medarbejdere bruge til nemmere og hurtigere at træffe bedre beslutninger – med brug af færre ressourcer.
Kort sagt kan du med business intelligence få det fulde overblik over din virksomhed og dermed få indsigt i selv de helt små detaljer. I InboundCPH arbejder vi eksempelvis med Google Analytics, Google Search Console og Google Data Studio.
Hvilke virksomheder kan bruge et værktøj som business intelligence?
Business intelligence kan bruges af virksomheder i alle størrelser. Det skal ikke nødvendigvis bruges i hele firmaet, men i de afdelinger, der vil have gavn af at få indsigt i bestemte informationer eller nøgletal, så virksomheden kan performe endnu bedre.
Kom godt i gang med hjælp fra et business intelligence bureau
Der findes flere forskellige business intelligence løsninger – hvilket en, der er bedst til netop din virksomhed, afhænger af behovet.
Det kan være en fordel at kontakte et business intelligence bureau, som kan hjælpe din virksomhed godt i gang, indtil I er fortrolige med selv at udarbejde rapporterne.
Med business intelligence marketing kan din virksomhed nå nye højder
Det har stor værdi at drive virksomhed ud fra konkret data frem for mavefornemmelse. Mange virksomheder vælger derfor i dag at gøre brug af det, der hedder business intelligence marketing.
Årsagen er, at den data, som transformeres fra business intelligence systemet, kan bruges indenfor en lang række områder i virksomheden. Det kan for eksempel være i marketingafdelingen eller salgsafdelingen, hvor informationerne kan bruges til at træffe bedre beslutninger.