fbpx
Har du endnu ikke en plan for, hvordan du overgår fra Google Universal Analytics til Google Analytics 4?

Bliv klar til GA4

Det er på tide at blive klar til GA4, så du undgår at miste forretningskritisk data ved den automatiske migrering.

Data & Insights (Topbillede)_Tracking Team

Bliv klar til GA4 og undgå den automatiske migrering

Den 1. juli er en milepæl, hvor Google Universal Analytics (GUA) lukker ned og erstattes af Google Analytics 4 (GA4), som den primære version. Alle der ikke reagerer proaktivt på dette vil blive ramt af en automatisk migrering, som er yderst mangelfuld og noget som de færreste kan nøjes med.

Det betyder, at du risikerer at miste forretningskritisk data og indsigter – og dit trackingsetup fremadrettet ikke er kompatibelt med dine marketingindsatser på tværs af digitale kanaler. Derfor har vi lavet en ”hjælpe migreringspakke”, der sikrer at en effektiv overgang, så du kan få det fulde udbytte af GA4, og forenkle din datasporring samt sikre dybdegående fremtidige dataindsigter.

Speciale_Google Ads (Google Ads partner)

Hvad er GA4, og hvorfor skal du migrere?

GA4 er den nyeste generation af Google Analytics-platformen, der er skabt til at imødekomme de skiftende behov og krav inden for datasporing og analyse. Denne opdaterede version giver dig mulighed for at fange essentiel indsigt i brugeradfærd, uanset om de interagerer med din hjemmeside, mobilapp eller andre digitale platforme. 

Ved at migrere til GA4 vil du blandet andet kunne:

Fremtidssikre din datasporing: GA4 er udviklet til at følge udviklingen af digitale teknologier og tilbyder en fleksibel og skalérbar løsning. Ved at migrere er du sikker på at have den nyeste teknologi til rådighed og være forberedt på fremtidige ændringer.

Få dybdegående indsigt i brugeradfærd: GA4 introducerer avancerede rapporterings- og analysefunktioner, der giver dig et mere nuanceret billede af brugernes interaktion med din virksomhed. Du kan identificere vigtige målepunkter, forstå brugerrejser og træffe datadrevne beslutninger for at optimere din online performance.

Tilslutte dashboards såsom looker studio og power bi: Ved at tilslutte GA4 til et dashboard kan brugerne samle og visualisere data på en nem og overskuelig måde. Denne integration muliggør dybdegående analyse og forståelse af brugeradfærd, hvilket er afgørende for at træffe informerede forretningsbeslutninger.

Integrere med BigQuery, som er Googles cloud-baserede data warehouse-løsning: Ved at kombinere GA4-data med BigQuery får brugerne adgang til avancerede analysemuligheder og datamodellering. Dette gør det muligt at udføre komplekse forespørgsler, oprette tilpassede rapporter og få dyb indsigt i data på tværs af forskellige kilder. Integrationen mellem GA4 og BigQuery giver virksomheder mulighed for at udnytte deres data på en mere effektiv og skræddersyet måde.

Vi hjælper også med migrering til Matomo og Piwik

Selvom migreringen til GA4 vil være den naturlige løsning så findes der også andre gode alternativer til GA. Herunder Matomo og PiWik. Fordelen ved disse er at de begge to er mere GDPR-venlige.

Matomo: Matomo er et populært og et af de mest anvendte alternativer til GA, men kan også være et supplement til GA som et sekundært analyse værktøj. Matomo anses, for at være mere GDPR-compliant, og kan også give et forbedret datagrundlag og derudover kan du importere eksisterende historisk data fra GA til Matomo. 

 
Piwik Pro: Piwik Pro er endnu et godt alternativ til GA, som anses for, at være mere GDPR-compliant. Hostingen foregår i EU, hvilket betyder at alt data der bliver opsamlet, bliver hostet i EU. Piwik er gratis op til 500.000 hits og herefter skal man betale en månedlig udgift. Derudover er Piwik også anbefalet til e-commerce.

Undgå den automatiske migrering med en ”hjælpe migreringspakke”

Vi forstår, at det at migrere fra en etableret trackingløsning kan virke overvældende. Derfor har vi gjort processen så enkel og automatiseret som muligt. Vi tager dig i hånden igennem hele processen, hvor du vil få tilknyttet en af vores trackingspecialister, som vil guide dig igennem følgende trin: 

Klargøring af GA4-konto: Vi opretter og konfigurerer din GA4-konto, så den er klar til at modtage data fra din eksisterende GUA-implementering.

Tagimplementering: Vores specialister implementerer GA4-tags korrekt på dine digitale platforme for at sikre en problemfri overførsel af data og kontinuerlig sporingsfunktionalitet. 
Dataoverførsel og -validering: Vi sikrer, at alle relevante data fra din GUA-konto overføres korrekt til GA4. Vi gennemgår og validerer derefter dataene for at sikre, at du får en pålidelig og sammenlignelig analyse af dine web- og app-aktiviteter.

Tilpasset rapporter og målepunkter: Vi skræddersyr GA4-rapporter og målepunkter til din virksomheds specifikke behov, så du får en meningsfuld og brugbar indsigt i din online performance.

Pris: 6.500 DKK eks moms  

Tag det næste skridt i din digitale analysestrategi og skift nemt over til det nye GA4 eller anden tracking platform – Vi hjælper dig med migreringen fra A-Z!

Vores hold af trackingspecialister er klar til at hjælpe dig med at gøre overgangen problemfri og maksimere værdien af dit fremtidige datasetup. Anvend formularen og kontakt os i dag for at starte din migrereringsproces og få et forspring inden det bliver for sent.




    SEO Specialister (Seminar & Webinar)_Peter
    Seminarer og webinarer

    Få viden til at prioritere Google Analytics rigtigt

    06

    Jan

    Fremtidens SEO: Udnyt AI til at dominere søgemaskinerne

    Torsdag d. 1 juni / 10.00 - 11.00

    AI har en lys fremtid og forventes at revolutionere den måde, vi arbejder med digital markedsføring på. På dette webinar vil du blive præsenteret for den seneste udvikling inden for AI og hvordan du kan udnytte det i din SEO-strategi.

    arrow
    Vi har modtaget din forespørgsel

    Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

    På gensyn

    Step 1 / 3

    close icon

      Step 1 / 3 - Vælg projekttype

      Få en dialog om dit projekt

      Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

      SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationData & InsightsAndet

      Step 2 / 3 - Projekt information

      Beskriv dit projekt så godt du kan

      Step 3 / 3 - Dine oplysninger

      Vi har brug for dine oplysninger nedenfor